صندلی انتظار مناسب دفتر کار چه ویژگی هایی دارد

28 مرداد ، 1401
مبلمان اداری فضاگویا

صندلی انتظار مناسب دفتر کار یکی از تجهیزات بسیار مهم و ضروری می باشد که در جلب رضایت مراجعه کنندگان نسبت به خدمات شما نیز می تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد. استفاده از صندلی های غیر استاندارد با ظاهر نامناسب باعث میشود تا مدت زمان انتظار برای مراجعه کنندگان سخت تر سپری شود. به همین دلیل لازم است در زمان انتخاب و خرید صندلی انتظار ویژگی های مهم و استانداردهای مورد نیاز را مد نظر قرار دهید. فضاگویا در ادامه انواع صندلی انتظار اداری مناسب دفتر کار، ویژگی های مهم و نکات مهم در خرید و انتخاب آنها را معرفی خواهد کرد.

ویژگی های صندلی انتظار اداری

صندلی انتظار مناسب مطب

انواع صندلی انتظار مناسب دفتر کار

قبل از بررسی ویژگی ها و استانداردهای صندلی انتظار مناسب دفتر کار، به این نکته باید اشاره شود که این تجهیزات از نظر شکل ظاهری به چه صورت هستند؟ به عبارت دیگر، مدل های مختلف صندلی انتظار چطور است و برای دفتر کارهای بزرگ و کوچک کدام گزینه ها انتخاب ایده آل تری هستند؟ صندلی های انتظار را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی دست بندی کرد و از نظر شکل ظاهری شامل موارد زیر می باشند:

صندلی انتظار متصل

این صندلی ها همان طور که از نامشان مشخص است، از اتصال دو تا 6 صندلی در کنار هم تشکیل شده اند. به عبارت دیگر، ساختاری شبیه به نیمکت دارند، با این تفاوت که قسمت نشیمنگاه و تکیه گاه برای هر فرد مشخص و جدا می باشد. در دفاتر کاری که تعداد مراجعه کنندگان زیاد می باشد، بیشتر از نوع متصل استفاده میشود. اگر تردد در دفتر کارتان زیاد است و مراجعه کنندگان مدت زمان کمی را باید در انتظار باشند، صندلی های متصل گزینه مناسبی می باشند. اما اگر مشتری یا ارباب رجوع باید زمان زیادی را در انتظار باشد، بهتر است صندلی های تکی را انتخاب کنید. چون خیلی زود روی این صندلی ها خسته خواهند شد.

صندلی انتظار تک نفره

نوع بسیار رایجی از صندلی های انتظار برای دفتر کار، مدل هایی هستند که تک نفره هستند. نشتن بر روی این صندلی ها در مدت زمان انتظار احساس بهتری را برای مشتری بوجود می آورد. چون اغلب آنها دسته داشته و نشستن طولانی مدت باعث خستگی آنها نخواهد شد.

صندلی انتظار تک نفره

صندلی انتظار محل کار

مبل انتظار برای دفتر کار

مبلمان اداری از دیگر انتخاب هایی می باشد که می توان برای فضای انتظار از آنها استفاده کرد. البته مبل های انتظار برای دفتر کار و شرکت ها استفاده شده و برای سایر محیط های کاری کاربرد ندارند. به عنوان مثال این مبلمان ها برای فرودگاه و بیمارستان ها به هیچ وجه کاربرد ندارند.

پربازدیدترین مطالب ما را دنبال کنید!

صندلی انتظار مدولار 

در دفتر کارهای مدرن می توان از صندلی های مدولار استفاده کرد. این صندلی ها از چند بخش مختلف و جدا از هم تشکیل شده است. بخش های مختلف بر اساس شرایط محیط کنار هم قرار گرفته و به خوبی می توان از فضا استفاده نمود. 

صندلی انتظار مدولار
صندلی انتظار فضای شلوغ

صندلی انتظار دسته دار

متناسب با شرایط محیط و نوع کسی و کار، از صندلی های انتظار دسته دار استفاده نمود. این صندلی ها بیشتر برای دفاتر کار که مراجعه کننده نیاز به پر کردن فرم دارد مورد استفاده قرار میگیرد. 
از نظر جنس، مدل و ساختار و رعایت کردن اصول ارگونومیک نیز صندلی انتظار دفتر کار تنوع زیادی دارد و در زمان خرید بر حسب شرایط می توان آنها را انتخاب کرد.

ویژگی های صندلی انتظار مناسب دفتر کار

یکی از مهم ترین چالش ها در انتخاب صندلی اداری برای راهروهای انتظار این است که چه ویژگی هایی باید در آنها وجود داشته باشد؟ صندلی انتظار با صندلی مدیریت و کارمندان چه تفاوت هایی باید داشته باشد؟ به همین دلیل می توان گفت، انتخاب این صندلی ها نیاز به تجربه داشته و بهتر است از افراد حرفه ای قبل از خرید مشاوره دریافت کنید. چند مورد از مهم ترین ویژگی های صندلی انتظار مناسب دفتر کار عبارتند از:

استحکام و مقاومت بالا 

صندلی های انتظار در دفتر کارهای شلوغ به شدت مورد استفاده قرار میگیرند. به همین دلیل حتما باید گزینه هایی را انتخاب کنید که بتوانند مقاومت بالایی داشته باشند. صندلی های بی کیفیت خیلی زود بخش هایی از آنها دچار شکستگی شده و استفاده از آنها در دفتر کار جلوه بسیار نامناسبی خواهد داشت. صندلی های انتظار در جنس های مختلفی از جمله فلزی، وینیل و چوب تولید شده و نوع فلزی بیشترین دوام را دارند.

ویژگی های صندلی انتظار مناسب دفتر کار

صندلی انتظار کلینیک

روکش مقاوم و قابل شستشو

مساله بسیار مهم بعدی، تمیز بودن روکش صندلی های انتظار می باشد. بدون شک هیچ یک از مراجعه کنندگان شما تمایلی به نشستن روی صندلی هایی با روکش های بسیار کثیف و آلوده ندارند. به همین دلیل بهتر است به جنس روکش توجه شود و تا حد امکان متریال هایی را انتخاب کنید که دچار لک نشده و با دستمال و اسپری مواد شوینده براحتی تمیز شوند. به عنوان مثال، صندلی هایی که روکش چرم دارند از گزینه های بسیار مناسبی هستند که براحتی تمیز شده و جلوه خوبی نیز دارند.

رنگ صندلی انتظار 

دکوراسیون اداری در محیط های کاری همچون دفتر کار و شرکت ها اهمیت زیادی دارد و می تواند به شدت بر برندینگ نیز تاثیرگذار باشد. لذا باید در انتخاب کوچکترین وسایل به جزئیاتی همچون رنگ توجه شود. رنگ صندلی انتظار مناسب دفتر کار باید چند ویژگی مهم داشته باشد که عبارتند از:

  • رنگی را انتخاب کنید که با رنگ سازمانی از قبیل لوگو و غیره تناسب داشته باشد
  • بر اساس میزان نور و روشنایی محیط باید رنگ انتخاب شود. برای محیط های کوچک و تاریک صندلی اداری هایی با رنگ های روشن تر مناسب هستند
  • رنگ های بیش از اندازه روشن برای صندلی انتظار که در طول روز استفاده زیادی دارند، خیلی زود کثیفی را نشان داده و لک میشوند. 

ثابت بودن صندلی انتظار اداری

توجه داشته باشید که صندلی های چرخدار به هیچ عنوان برای راهروهای انتظار در محیط های کاری مناسب نمی باشند. چون صندلی های چرخدار مدام جا به جا شده و به همین دلیل نظم در اتاق انتظار از بین خواهد رفت. 

صندلی انتظار ارگونومیک

استفاده از صندلی های انتظار با پای های بیش از اندازه کوتاه یا بلند، تکیه گاه غیر استاندارد و نشیمنگاه بیش از اندازه کوچک یا بزرگ باعث میشود تا مراجعه کنندگان خیلی زود خسته شوند. با توجه به اینکه همیشه باید به مشتری و مراجعه کنندگان احترام گذاشت و حقوق آنها را رعایت کرد، لذا بهتر است مدل های ارگونومیک را انتخاب کنید.

تناسب صندلی انتظار با نوع کسب و کار

مساله بسیار مهمی که به هیچ وجه نباید از آن غافل شد، تناسب صندلی انتظار با شرایط دفتر کار می باشد. به عنوان مثال، اگر افراد بیمار به محیط کارتان مراجعه می کنند، حتما باید از صندلی های انتظار آنتی باکتریال استفاده کنید. اگر افراد سالمند مراجعه کننده دفتر کارتان هستند، صندلی هایی با پایه های کوتاه تر که تکیه گاه مناسب داشته و حتما دسته دار باشند را انتخاب کنید. اگر محیط کارتان مدرن است و بیشتر افراد جوان مراجعه کننده هستند، می توانید صندلی های انتظار مدرن با طرح های متنوع و فانتزی را انتخاب کنید.
به همین دلیل نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد که کدام صندلی انتظار مناسب دفتر کار است. بر حسب شرایط و با در نظر گرفتن مواردی که در طول متن به آنها اشاره شد می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

صندلی انتظار مناسب دفتر کار کوچک

یکی از بزرگترین چالش ها در چیدمان اداری، مواجه شدن با فضاهایی با متراژ کم می باشد. در این شرایط باید رنگ، مدل و نحوه چیدمان وسایل با دقت بسیار زیادی انتخاب شود. مخصوصا اگر تعداد مراجعه کنندگان زیاد و فضا کوچک است. در چنین شرایطی یکی از گزینه های مناسب برای صندلی انتظار، استفاده از صندلی های تک نفره و مدولار می باشد. چون صندلی های چند نفره و متصل فضای زیادی را اشغال می کنند و برای فضاهای پرت و دارای تو رفتگی در اتاق کاربرد ندارند. 
با چند صندلی انتظار تک نفره می توان بخش های مختلف اتاق انتظار را مورد استفاده قرار داد. صندلی های مدولار در چنین محیط هایی به صورت نیم دایره و قوس دار چیده میشوند و جلوه مناسبی نیز خواهند داشت.

کاربرد صندلی انتظار 

بر اساس جنس، مدل و استحکام و مدل، صندلی های انتظار را در دفاتر کاری و محیط های متعددی می توان به کار برد. از جمله موارد استفاده این صندلی ها می توان به فرودگاه ها، سالن انتظار بیمارستان ها، سالن ورودی سینما و دانشگاه ها، راهروهای ادارات و سازمان ها، شکت ها و دفاتر کار کوچک و بزرگ، اتاق انتظار سالن های زیبایی و غیره اشاره کرد.

خرید صندلی انتظار اداری 

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، برای انتخاب و خرید صندلی انتظار قیمت مناسب برای دفتر کار باید جنس، رنگ، کیفیت روکش، مدل و نحوه چیدمان آنها را مد نظر قرار داد. فضاگویا به عنوان یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده تجهیزات اداری به منظور انتخاب بهتر، مشاوره رایگان قبل از خرید ارائه می دهد. کافیست شرایط محیط را ارائه دهید تا بهترین و مناسب ترین گزینه ها را دریافت کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi