چگونه با فلاور باکس اداری فضای کاری را زیباتر کنیم؟

10 تیر ، 1401
مبلمان اداری فضاگویا

فلاور باکس اداری یکی از گزینه های بسیار عالی برای دعوت طبیعت به محیط کار و ایجاد فضایی آرامش بخش و زیبا می باشد. این جعبه های جادویی شرایطی را فراهم می کنند تا بتوانید حتی در کوچک ترین دفتر کار به خوبی از مزایای طبیعت و سرسبزی گل و گیاهان برای افزایش کارایی کارمندان استفاده کنید. اما سوال این است که چطور می توان با فلاور باکس اداری فضای کاری را زیباتر کرد؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوال هستید، در ادامه با فضاگویا همراه باشید.

فلاور باکس اداری چیست

لوازم دکوراسیون اداری

فلاور باکس اداری چیست؟

روح و جسم انسان همیشه با هم ارتباط مستقیم دارند و اگر بتوانید از نظر روانی در شرایط ایده آلی قرار داشته باشید، بدون شک جسم سالم تری خواهید داشت. علاوه براین، افرادی که از نظر جسمی شرایط ایده آلی دارند، مغز آنها نیز قدرت بالاتری در خلاقیت و ایده پردازی خواهد داشت. به همین دلیل است که در چند سال اخیر به شدت به روانشناسی محیط کار توجه میشود و ورود طبیعت به اتاق کار به شدت توصیه میشود. فلاور باکس اداری نوعی جعبه پلاستیکی یا فلزی و شیشه ای می باشد که نقش گلدان یا باغچه های بسیار کوچک را بازی می کنند. با این جعبه ها میز مدیریت را زیباتر کرد یا راهروهای اداره و محل کار را به صورت حرفه ای طراحی و دکور نمود. فلاور باکس های اداری از نظر رنگ بندی و طرح و شکل و مدل و جنس دارای تنوع بالایی بوده و بر اساس شرایط محیط می توان آنها را انتخاب کرد.

کاربرد فلاور باکس اداری در دکوراسیون اتاق کار

برخلاف سالهای نه چندان دور، در حال حاضر اغلب کارمندان با یک گلدان کوچک روی میز تلاش می کنند تا محیط کار را زیبا و آرام کنند. چون گل و گیاهان می توانند سطح اکسیژن محیط را تا حد زیادی بهبود داده و از نظر فنگ شویی نیز انرژی های منفی را کاهش می دهند. به دلیل محدودیت هایی که در فضاهای کاری و اداری وجود دارد، برای ورود طبیعت به اتاق و سالن ها می توان از فلاور باکس اداری استفاده کرد. از این فلاور باکس ها در بخش های مختلفی از محیط های کاری می توان استفاده کرد که برخی از آنها عبارتند از:

استفاده از فلاور باکس اداری به عنوان جدا کننده

یکی از چالش های بزرگ در محیط های کاری، بخش بندی گروه های کاری مختلف می باشد. به دلیل نبود اتاق در بسیاری از مواقع تنها راهکار استفاده از پارتیشن اداری می باشد. اما با کمی خلاقیت و ایده پردازی می توان فلور باکس را به یکی از زیباترین پارتیشن های اداری تبدیل کرد. برای این منظور کافیست فلاور باکس های پایه دار و بزرگ را انتخاب کنید که شبیه به باغچه هستند. سپس از آنها مانند دیوار بین بخش های مورد نظر می توان استفاده کرد و گل های متنوع را در آنها پرورش داد. به همین آسانی می توان فضای خشک و بی روح کار را به محیطی زیبا و رامش بخش با بخش بندی های مناسب تبدیل کرد و نظم را در آن ایجاد نمود.

فلاور باکس به عنون جداکننده اتاق اداری

مبلمان اداری خاص

زیباسازی راهروهای اداری با فلاور باکس

از دیگر موارد کاربرد فلاور باکس ها می توان به استفاده از آنها در راهرو فضاهای اداری و کاری اشاره کرد. متاسفانه در اغلب مواقع راهروهای باریک و بی روح ادارات و محیط های کاری در دکوراسیون نادیده گرفته میشوند. این در حالیست که به چند فلاور باکس می توان فضا را زیباتر کرد تا ارباب رجوع در حین عبور از این محیط احساس خوشایندی داشته باشد. فضاهای خشک و بی روح تاثیر بسیار بدی بر روحیه کارمندان و ارباب رجوع خواهد داشت و شرایط کار را بدون شک برایتان سخت تر می کند. در نتیجه می توان با انتخاب چند فلاور باکس رنگی راهروهای اداری را بی نظیر جلوه داد.

پربازدیدترین مطالب ما را دنبال کنید!

ساخت دیوار سبز

در بسیاری از مواقع کم بودن متراژ در اتاق ها باعث میشود تا فضای کافی برای قرار گرفتن گلدان ها روی زمین در اختیار نداشته باشید. در این شرایط نباید از دیوارها غافل شوید و با طراحی دیوار سبز جلوه منحصر به فردی را در محیط ایجاد کنید. با توجه به اینکه فلاور باکس های اداری از نظر شکل و طرح و مدل دارای تنوع بالایی هستند، در نتیجه حق انتخاب بالایی برای استفاده از آنها برای ساخت دیوار سبز خواهید داشت. بر اساس مدل و طرح مورد نظر برای دیوار سبز می توانید فلاور باکس های کوچک و بزرگ و رنگی را انتخاب و گل های مختلف را در آنها پرورش دهید. حتی می توان با یک فلاور باکس بزرگ باغچه کوچک و زیبایی را روی دیوار اتاق اداری ایجاد کنید.

فلاور باکس روی میز اداری

برخلاف تصور اغلب افراد، فلاور باکس ها همیشه بزرگ طراحی نمیشوند و می توانید مدل های بسیار کوچک را نیز انتخاب کنید. در این صورت، با یک فلاور باکس کوچک می توان میز اداری را زیباتر جلوه داد. قرار دادن یک فلاور باکس کوچک در وسط میز جلو مبلی یا یک گوشه از میز کاری فضا را بدون شک زیباتر می کند و استرس را از محیط کار دور خواهد کرد.

فلاور باکس چند طبقه برای گوشه اتاق اداری

از دیگر موارد کاربرد فلاور باکس اداری می توان به استفاده از آنها در گوشه اتاق اشاره کرد. برای این منظور بهتر است از فلاور باکس های چند طبقه استفاده کنید تا تعداد گل بیشتری در آنها قرار گیرد و بدون شک فضا زیباتر میشود. البته اگر اتاق کارتان کوچک است و نمی خواهید فضا گلخانه ای شود، جعبه های گل یک طبقه هم می توانند گزینه ایده آلی باشند.

فلاور باکس چند طبقه برای گوشه اتاق اداری

فلاور باکس اداری

نکات مهم در انتخاب فلاور باکس اداری

با توجه به اینکه کاربرد فلاور باکس اداری بسیار زیاد است و از آنها می توانید در اتاق های بزرگ و کوچک با میزان نور و روشنایی مختلف استفاده کنید، لذا پیشنهاد می کنیم چند نکته مهم را در زمان انتخاب آنها مد نظر قرار دهید:

  • رنگ بندی فلاور باکس بهتر است با میز و مبلمان اداری تناسب داشته باشد. برای این منظور می توانید رنگ های متضاد یا مشابه را برای فلاور باکس و مبل و میز و صندلی اداری انتخاب کنید. مهم این است که با هم تناسب داشته باشند.
  • اندازه و شکل و تعداد فلاور باکس ها باید با شرایط محیط کار تناسب داشته باشد. فلاور باکس های بزرگ در اتاق های کوچک فضای زیادی را اشغال می کنند. در این شرایط یا گزینه های کوچک تر را انتخاب کنید یا فلاور باکس های دیواری را در اولویت قرار دهید.
  • اگر گل طبیعی در فلاور باکس پرورش می دهید، به نور اتاق و سیستم تهویه توجه داشته باشید. اتاق های بدون پنجره و سیستم تهویه با وجود فلاور باکس های بزرگ هوای گلخانه ای خواهند داشت که حس خوشایندی در کارمندان و ارباب رجوع ایجاد نمی کند.
  • برای اتاق های کوچک که کف آن ها با میز اداری و مبل و صندلی احاطه شده، بهتر است فلاور باکس های اداری پایه دار را انتخاب کنید و چند گل کوچک را در آنها نگهداری کنید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi