بهترین دکوراسیون دفترکار در ایران

13 دی ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

عوامل موثر بر دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران 

یکی از مهمترین مکان ها که دکوراسیون در آن نقش بسیار مهمی دارد، ادارات هستند. دکوراسیون در این مکان ها علاوه بر جلب رضایت کارمندان باید نظر مراجعان را نیز جلب نماید. دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران و چگونگی انجام آن و همچنین عوامل تاثیرگذار بر آن را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.   

دکوراسیون داخلی ادارات در ایران

از مکان هایی که دکوراسیون در آن نقش مهم برعهده دارد ادارات هستند. در این مکان ها در طی روز چندین فرد به عنوان کارمند، مسئول و مراجعه کننده حضور دارند که جلب نظر هر کدام از این افراد با دارا بودن سلایق مختلف بسیار مهم است. هر طراح داخلی می تواند با توجه به تمایل هر فرد ساکن محل اقدام به دکوراسیون مکان مورد نظر نماید. اما افراد مراجعه کننده به هر اداره یا سازمانی محدود به  تعداد مشخصی نیست که با توجه به نظر آنها بتوان اقدام به دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران نمود. برای همین دکوراسیون داخلی در هر کشور با توجه به چند مورد مهم صورت می گیرد.

دکوراسیون دفتر کار شیک و مدرندکوراسیون دفتر کار شیک و مدرن 

عوامل مهم در تعیین دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران

معماری هر کشور: از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر دکوراسیون دفترکار در ایران نوع معماری در این  کشور است. هر طراح داخلی دکوراسیون هر محل را با توجه به این مورد اساسی و نظر خاص مدیران و مسئولین در این بخش آن را اجرا می نماید. توجه به ایجاد فضای خصوصی: در هر اداره افراد بسیاری کار می نمایند که هر کدام ساعات زیادی از روز را در این محل می گذرانند. ایجاد فضایی خصوصی برای هر فرد در این محیط باعث آرامش بیشتر و راحتی در بین این افراد می شود. استفاده از دیواره هایی با ارتفاع کم می تواند علاوه بر ایجاد فضایی خصوصی یک محل عمومی برای تعداد معینی از کارمندان فراهم نماید. نوع رنگ ها و توجه به رنگ بندی در دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران: توجه به رنگ ها استفاده شده در هر اداره بر روحیه افرادی که در آن کار می کنند و یا مراجعه کنندگان تاثیر زیادی دارد. به همین خاطر استفاده از علم روانشناسی در این زمینه کمک زیادی به طراحان این کار خواهد نمود.

  • نحوه نورپردازی این محیط: از مهمترین نکاتی که در دکوراسیون داخلی هر اداره باید مورد توجه قرار گیرد نحوه نورپردازی این محیط است. این کار مانع از ایجاد خستگی در چشم کارمندان و مراجعه کنندگان می شود.
  • نوع مبلمان و نحوه چیدمان آن: دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران بدون در نظر گرفتن نحوه چیدمان مبلمان اداری کاری عبث و بیهوده است. این تجهیزات عملا باعث ایجاد آرامش و نشاط در روحیه و سلامت کارکنان می شود.

نکات قابل توجه در هنگام تعیین دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران

نکاتی که گفته شد در تعیین دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران نقش مهمی بر عهده دارند. اما در اجرای هر کدام از موارد گفته شده نیز باید به چند مورد مهم توجه نمود. به عنوان مثال در تعیین مبلمان علاوه بر نحوه چیدمان و نوع آن باید حتما به متریال و رنگ این نوع تجهیزات نیز توجه نمود. معمولا در دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران از مبلمان اداری با متریال فلزی بیشتر استفاده می شود. رنگ ها نیز باید طوری انتخاب شوند که رسمیت داشتن محل را به افراد نشان دهند. امکان تمیز نمودن این تجهیزات نیز از نکات مهم و مورد توجه است. مقاومت بالا و استحکام این مبلمان نیز در دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران نقش مهمی بر عهده دارد. توجه نمایید که نوع مبلمان حتما ارگونومیک بوده و با توجه به ویژگی بدنی افراد در این ادارت تهیه شوند. این کار مانع از خستگی زود هنگام کارمندان خواهد شد.

بهترین طراحی دکوراسیون دفتر کار در ایرانبهترین طراحی دکوراسیون دفتر کار در ایران 

موارد قابل توجه در معماری هر محیط اداری

دیوارها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی هر اداره  بازی می نمایند. استفاده از دیوارهایی با ارتفاع مناسب و قابلیت جابجایی به سادگی می توان از خستگی کارمندان این محیط ها کم نمود. بر روی هر دیوار نیز با یک دیزاین ساده می توان محیط را شیک تر و مجلل تر نشان داد.
در طراحی دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران همچنین باید به نوع منطقه و نحوه زندگی افراد در این مناطق توجه نمود. هر منطقه در ایران با دارا بودن سبک زندگی منحصر به فرد از نوع خاصی از معماری در محیط اداری خود استفاده می نمایند. اما فراموش نکنید که معماری اسلامی بهترین راه برای نشان دادن هنر ایرانی در هر اداره است.

ایجاد آرامش با چند ترفند ساده

دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران را می توان به چند ترفند ساده به شکلی زیباتر جلوه داد و محیطی آرامش بخش تر  برای کارمندان و مراجعان به این مکان ها ایجاد نمود. از بهترین روش های ایجاد آرامش استفاده از چند گلدان گل طبیعی در این فضا است. ایجاد آبنماهای کوچک و زیبا و استفاده از صدای آب به عنوان یک آرامش بخش می توان فضای خشک هر اداره را به محلی آرامش بخش و پر از انرژی تبدیل نمود. همچنین می توان در این محیط ها از پنجره ها به سوی طبیعت به عنوان یک راه کار ساده در جهت ایجاد آرامش بیشتر سود برد. استفاده از عوامل طبیعی و محرک مانند آکواریوم، نوع خلاقانه مبلمان اداری و یا صدای موسیقی می توان باعث ایجاد محیطی شاد و روح نواز توام با راندمان کاری بالا شد.

ایجاد محیط های با پلان باز یا بسته در دفاتر کار

امروزه می توان انواع مختلفی از دکوراسیون داخلی را برای هر محیط اداری در ایران به کار برد. بسته به نظر مدیران هر اداره می توان از پلان های بسته یا باز در دکوراسیون داخلی این محیط ها استفاده کرد. هر کدام از این نوع دکوراسیون دارای مزایا و معایبی هستند که باعث تغییر نظر افراد به سمت هر کدام از این پلان ها می شود. اما آنچه مهم است توجه طراح دکوراسیون به نظر افراد همگام با توجه به نظر مراجعه کنندگان به این مکان است که دکوراسیون داخلی محیط اداری در ایران را ویژه و منحصر به فرد می نماید.

بهترین مدل دکوراسیون دفتر کاربهترین مدل دکوراسیون دفتر کار 

شما می توانید براای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi