انواع مدل های میز تحریر دیواری

18 دی ، 1400
مبلمان اداری فضا گویا

میز تحریر دیواری یکی از مدل های رایج، کاربردی و همچنین پر فروش میز های تحریر می باشد که می توان آن ها را با تمامی جنس های رایج در بازار طراحی نمود. این میز ها علاوه بر مقرون به صرفه بودن، زیبا هستند و نیازی به متراژ بالا ندارند. به همین دلیل تمامی قشر ها برای انجام فعالیت های خود می توانند میز های تحریر دیواری را خریداری نمایند.

همه چیز در مورد میز تحریر دیواری

میز های تحریر یکی از انواع مختلف میز ها هستند که صرفا به جهت امور منحصر به فردی نظیر مطالعه، انجام پروژه های کاری و تکالیف درسی دانش آموزان و ... مورد استفاده قرار می گیرند. البته تنها دانش آموزان مخاطبان این میز ها نیستند، بلکه دانشجویان و سایر قشر ها می توانند از آن، حتی برای انجام یک نامه نگاری ساده، نیز استفاده کنند.

امروزه به دلیل متنوع شدن تمامی محصولات، سبک طراحی و ساخت میز تحریر نیز دستخوش تغییرات گسترده ای شده است. به گونه ای که امروزه میز های تحریر با مدل ها و جنس های مختلف به بازار عرضه شده اند که در بین تمامی مدل ها می توان از میز تحریر دیواری به عنوان پرفروش ترین و محبوب ترین مدل نام برد. دلایل مختلفی در محبوبیت این مدل از میز های تحریر دخیل هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

میز تحریر دیواری

میز تحریر دیواری

انواع میز تحریر

همان طور که عنوان شد میز های تحریر از زمان های دور مورد استفاده قرار می گرفتند و در هر دوره متناسب با نیاز جامعه بشری، مدل های گوناگونی به آنها اضافه شد. امروزه آشنایی با انواع مدل میز های تحریر در هنگام خریداری ضروری می باشد. زیرا که باید هر فرد متناسب با نوع استفاده خود از آن و همچنین فضای مورد نیاز، یک میز تحریر منحصر به فرد را خریداری کند. میز های تحریر کلاسیک و استاندارد، از رایج ترین میز های تحریر هستند که جنس آن ها اغلب از چوب است و طراحی بسیار ساده ای دارند.

نوع دوم میز های تحریر، میز های کتابخانه دار هستند که قسمتی از آن طبقه بندی شده و برای قرار دادن کتاب ها در آن ها، مناسب می باشد. میز های تحریر ترکیبی امروزه مدرن ترین میز های تحریر هستند که علاوه بر کتابخانه دارای کمد و طبقات مختلفی می باشند و برای تمام قشر ها با هر سنی مناسب هستند. میز تحریر دیواری از دیگر انواع میز تحریر است که به دیوار اتصال پیدا می کنند.

انواع میز تحریر

انواع میز تحریر

طراحی میز تحریر داخل کمد دیواری

یکی از زیر مجموعه های میز تحریر دیواری، میز های تحریری هستند که داخل یک کمد دیواری طراحی و ساخته می شوند. ممکن است که برخی از افراد در قسمتی از اتاق خود دارای یک فرو رفتگی نسبتا عمیق باشند که شبیه به کمد دیواری است، اما عمق آن برای چیدمان لباس کافی نیست.

از این جهت می توان در این قسمت میز تحریر های دیواری را نصب نمود و در قسمت بالای آن نیز طبقاتی را برای چیدن وسایل ضروری به دیوار متصل کرد. همچنین می توانید از درب های مخصوصی نیز برای پنهان کردن میز تحریر خود در کمد دیوار استفاده نمایید.

میز تحریر کم جا

میز تحریر کم جا

مزیت های میز تحریر دیواری

از اصلی ترین دلایلی که موجب شده میز تحریر دیواری  در بین قشر های مختلف جامعه بسیار محبوب گردد، مزیت های بالای آن می باشد. از آنجایی که این میز ها به دیوار پشت سرشان متصل می شوند، قابلیت تاشو بودن دارند. به گونه ای می توان آن ها را به راحتی باز و بسته نمود. این قابلیت موجب شده تا این نوع از میز های تحریر فضای اندکی را در بر بگیرند و برای منازل و اتاق ها با متراژ پایین، بسیار مناسب باشند.

همچنین از دیگر مزیت های این مدل از میز های تحریر را می توان قیمت آن ها دانست. متناسب با این که اندازه میز تحریر شما چقدر است و از چه جنسی ساخته شده است، قیمت آن نیز متغیر می باشد. اما با این وجود میز های تحریر دیواری نسبت به سایر مدل ها مقرون به صرفه تر هستند. این میز ها همچنین بسیار سبک می باشند و برای موارد مختلفی می توان از آنها استفاده کرد.

مزایای میز تحریر دیواری

مزایای میز تحریر دیواری

جنس میز تحریر های دیواری

میز تحریر دیواری را می توان متناسب با کاربرد آن با جنس های مختلفی تهیه نمود. اما رایج ترین جنس میز های تحریر دیواری، جنس چوب می باشد. اگر بخواهید برای شرکت ها و یا ادارات مجلل از میز های تحریر استفاده کنید، توصیه می شود که آن ها را با جنس چوب اصلی تهیه کنید. چوب اصلی از بادوام ترین جنس چوب می شود و البته قیمت گزافی نیز دارند.

مطالب پرطرفدار

اما امروزه میز های تحریر با جنس ام دی اف (چوب های بازیافت شده) نیز بسیار رایج می باشد. این میز ها علاوه بر شباهت به چوب اصلی، سبک تر هستند و قیمت بسیار پایین تری نیز دارند. میز های تحریر دیواری با جنس پلاستیک و یا فلز نیز ساخته می شوند که اغلب برای کودکان کاربرد دارند. در حال حاضر رایج ترین جنس برای میز تحریر های دیواری، ترکیبی از جنس فلز و چوب می باشد که در عین سادگی، شیک و زیبا بودن، دوام بسیار بالایی نیز دارند و بسیار مستحکم هستند.

جنس میز تحریر

جنس میز تحریر

قیمت حدودی مدل میز تحریر های دیواری

یکی دیگر از مزیت های میز تحریر دیواری، این است که هم به صورت آماده و از پیش ساخته شده در بازار موجود هستند، و هم می توان متناسب با سلیقه خود آن ها را به کارگاه های تولیدی سفارش داد. به طور کلی عوامل گوناگونی تعیین کننده قیمت نهایی میز های تحریر هستند که می توان به جنس، مدل و اندازه آن ها اشاره کرد.

البته در حال حاضر قیمت میز های تحریر دیواری با کیفیت مطلوب و اندازه متوسط، حداقل یک میلیون تومان عنوان شده است که هر چه کیفیت و اندازه آن بیشتر شود، مسلما قیمت بالاتری را باید پرداخت نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi