بهترین راه های ترمیم چرم مبلمان اداری

15 دی ، 1400
مبلمان اداری فضا گویا

بهترین راه های ترمیم چرم مبلمان اداری یکی از جستجو هایی است که در اینترنت بسیار با آن روبرو بوده ایم. اگر در محل کار شما از مبلمان چرم اداری استفاده می شود باید با دقت از آنها نگهداری کنید تا طول عمری طولانی تر داشته باشند. البته به جز چرم صندلی ممکن است بخش های دیگر آن ها نیز دچار مشکل شود اما بخش چرمی به دلیل شرایط خاص خود بیشتر در معرض آسیب هایی مثل پارگی، ساییدگی و از رنگ و رو افتادن می شود. در این مطلب فضا گویا قرار است در این مورد توضیحاتی را ارایه دهیم. تا انتها همراه ما باشید.

بهترین راه های ترمیم چرم مبلمان اداری

بهترین راه های ترمیم چرم مبلمان اداری

انواع چرم مبلمان اداری

برای ترمیم و تعمیر مبل چرمی ابتدا لازم است با انواع چرم آشنا شوید تا بهترین نتیجه را از ترمیم به دست بیاورید. چرم ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی ها و مشخصات خاص خود را داشته و مناسب شرایط، سلیقه ها و اهداف مختلفی نیز می باشند. این انواع شامل چرم طبیعی ساده و رنگی، چرم آنیلین، چرم نیمه آنیلین و چرم مصنوعی هستند.

چرم طبیعی رنگی در مبلمان اداری

این نوع چرم را باید ماندگار ترین نوع چرم دانست. برای مبلمان اداری روی آن یک لایه پلیمری رنگ می پوشانند. این لایه باعث می شود تا مقاومت مبل در مقابل خراش، پارگی و کثیفی افزایش یابد. لازم به توضیح است که چرم طبیعی از دباغی و آماده سازی پوست بعضی حیوانات مثل گاو، گوسفند و... ساخته می شود.

چرم طبیعی رنگی در مبلمان اداری

چرم طبیعی رنگی در مبلمان اداری

چرم آنیلین در مبلمان اداری

چرم سنگین یا آنیلین از بهترین و گران ترین انوع چرم محسوب می شود. این چرم معمولا در مبلمان سلطنتی استفاده می شود و کمتر از آن در مبلمان اداری استفاده می شود. این نوع از چرم ها لایه ای محافظتی نداشته و به طور طبیعی پوست طبیعی محسوب می شود. همین موضوع باعث می شود تا در برابر نور آسیب پذیر تر باشند. اما نکته مثبت این نوع چرم انعطاف قابل توجه آن است که مانع از پارگی و خراش زودهنگام آن می شود. چرم نیمه انیلین نیز با یک لایه رنگ نازک پوشانده می شود و مقاومت چرم را بالاتر می برد.

چرم مصنوعی در مبلمان اداری

بهتر است بدانید که چرم های مصنوعی از پلاستیک ساخته می شوند. در هنگام ترمیم چرم مبلمان اداری باید توجه داشته باشید که این نوع چرم از پلاستیک ساخته می شود. از این نوع چرم در مبلمان اداری بسیار استفاده می شود. اما باید این نکته را توجه داشته باشید که کیفیت این نوع چرم بسیار متنوع است؛ این چرم گاهی بسیار با کیفیت است و گاهی کیفیت پایینی دارد که کار ترمیم را نیز سخت تر می کند.

پربازدیدترین مطالب

راه های ترمیم چرم مبلمان اداری

راه های مختلفی برای تعمیر مبلمان چرم اداری وجود دارد. شما می توانید خود دست به کار شده و مبل را به شکل شخصی تعمیر کنید. این کار را می توانید با استفاده از تهیه ابزار مخصوص انجام داده و یا کیت های تعمیر مبل چرم را از بازار تهیه کنید. راه دیگر برای تعمیر، دعوت از متخصصین انجام این کار می باشد. طبیعتا هزینه تعمیرات به این شکل بالاتر می رود اما زحمت انجام ترمیم کمتر شده و کیفیت آن بالاتر می رود. تعمیر مبل چرمی به شکل شخصی مشروط به این است که مبل چرمی خیلی شدید دچار آسیب نشده باشد.

چرا به ترمیم چرم مبلمان اداری نیاز پیدا می کنیم؟

مبلمان اداری چرم به علل مختلفی ممکن است دچار مشکل شوند. چرم آنها به دلایلی مثل نور خورشید، پارگی و خراش با اشیا نوک تیز مثل خودکار و ابزار اداری، قرار دادن اشیا سنگین بر روی آن و یا اصطکاک شدید بین اجسان یا لباس افراد با صندلی دچار مشکل می شوند. هر چند کمتر محتمل است اما گاهی شیطنت کودکان و یا سوختگی نیز باعث آسیب هایی به مبل چرمی می شود. 

ترمیم رویه چرم مبلمان اداری

کهنگی و فرسودگی که برای چرم ایجاد می شود، همیشه یکی از پرشمارترین مشکلات مبل های چرمی بوده است. البته می توان این فرسودگی را با استفاده از ابزارهای خاصی ترمیم کرد. پوسته پوسته شدن و ساییدگی نیز بسیار در مورد مبلمان چرمی اتفاق می افتد که با استفاده از کیت های مخصوص ترمیم این مشکل قابل رفع کردن است. خراشیدگی ها توسط روغن های مخصوص قابل رفع کردن می باشد. بهترین راه ترمیم ترک ها و بریدگی چرم مبلمان اداری نیز وصله زدن و یا تعویض کردن چرم منطقه آسیب دیده است.

ترمیم رویه چرم مبلمان اداری

ترمیم رویه چرم مبلمان اداری

ترمیم چرم مبلمان اداری با رنگ کردن

چرم می تواند در اثر گذر زمان، ساییدگی و یا عوامل دیگر دچار رنگ پریدگی شود. رنگ کردن چرم نیز یکی از مرسوم ترین تعمیراتی است که در مورد مبلمان چرمی انجام می گیرد.  اما این کار حتما باید توسط متخصصین این کار صورت گیرد. دلیل آن نیز انتخاب رنگ نزدیک به رنگ مبل است تا زیبایی مبل با تضاد رنگ از بین نرود. معمولا بعد از رنگ آمیزی یک لایه مخصوص تثبیت رنگ بر روی چرم می پاشند تا طول عمر آن را بیشتر کنند.

هزینه ترمیم چرم مبلمان اداری

هزینه های ترمیم چرم مبلمان اداری به معیارهای مختلفی بستگی دارد. این معیارها شامل کیفیت و نوع چرمی که استفاده می شود. همچنین نوع آسیب مثل پارگی، خراش، اجرت تعمیرات، هزینه مواد مورد نیاز مصرفی، هزینه رفت و آمد و... است. طبیعتا هر چه از چرم های با کیفیت تری برای ترمیم استفاده شود و یا میزان آسیب زیاد باشد قیمت تعمیر چرم مبل اداری بیشتر می شود. در شرایطی که نیاز به تعویض کلی چرم مبل اداری خود داشته باشید نیز با توجه به کیفیت چرم انتخابی برای تعویض قیمت تعمیر می تواند بالاتر شود.

هزینه ترمیم چرم مبلمان اداری

هزینه ترمیم چرم مبلمان اداری

مبلمان اداری چرم فضا گویا

مطلبی که تاکنون مطالعه کردید، در مورد راه های ترمیم چرم مبلمان اداری بود که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما می توانید جهت خرید مبلمان چرم جدید برای اداره خود از شرکت فضاگویا اقدام نمایید. این شرکت با تجربه، تولید کننده انواع مبلمان اداری و طراح دکوراسیون فضاهای اداری می باشد. از جمله محصولات شناخته شده این شرکت می توان به میز اداری، میز کنفرانس، پارتیشن اداری، دیوارکوب، انواع صندلی اداری، محصولات آکوستیک و... با بهترین قیمت و کیفیت می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi