نحوه نصب پارتیشن شیشه ای را بدانید

10 مهر ، 1400
مبلمان اداری فضا گویا

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای امروزه در بین طراحان داخلی ساختمان و افرادی که می خواهند دکوراسیون مدرن و تفکیک شده ای داشته باشند بسیار مورد توجه است. پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند که باتوجه به کاربری و سلیقه مشتری، انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال نحوه نصب پارتیشن شیشه ای برای خانه یا محل کار خود هستید حتما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پارتیشن شیشه ای

امروزه پارتیشن های شیشه ای یا glass partition جایگاه ویژه ای را در بین مردم و طراحان دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. این پارتیشن ها در همه جا قابل استفاده هستند به عنوان مثال در واحد های مسکونی و خانه های مدرن، دفاتر و ادارات مختلف دولتی و خصوصی و ... کاربرد فراوان دارند. در حقیقت علاوه بر کارایی مناسب جلوه خاص و زیبایی به محیط داخل ساختمان می بخشند.

پارتیشن های شیشه ای تنوع بسیاری نیز دارند که دست مصرف کننده را باز می گذارد تا با توجه به سلیقه خود بهترین نمونه آن را انتخاب و مورد استفاده قرار دهد. علاوه بر این سرعت و سهولت نصب آن بر مزایای دیگر استفاده از این دسته از پارتیشن ها می افزاید. البته توجه داشته باشید که کیفیت و کارایی مناسب مستلزم نظر کارشناس و نصب توسط افراد فنی و متخصص در این حوزه می باشد.

در ادامه این مقاله به نحوه نصب پارتیشن شیشه ای، انواع و مدت زمان نصب آن اشاره خواهیم کرد.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای

انواع پارتیشن های شیشه ای

نحوه نصب پارتیشن شیشه ایبه این گونه است که با توجه به نوع کاربری شما، کارشناسان بهترین مدل را به شما پیشنهاد خواهند داد تا بدون نگرانی خرید خود را انجام دهید. پارتیشن های شیشه ای معمولا در چند مدل ارائه می شوند که عبارت است از پارتیشن دوجداره و تک جداره، پارتیشن ریلی متحرک، پارتیشن فریم لس و فرم دار و... .

توجه داشته باشید که نحوه نصب پارتیشن شیشه ای با توجه به انواع ذکر شده متفاوت است و مستلزم اندازه گیری درست، محل مناسب برای نصب و... می باشد. برآورد ابعاد فضای مورد نظر نیز با استفاده از ترازهای دقیق لیزری و دیگر ابزراهای اندازه گیری انجام می شود.

علاوه بر موارد گفته شده کارشناسان مربوطه می بایست نوع شیشه، ضخامت شیشه، اندازه، یراق آلات مورد استفاده و... را برای نصب پارتیشن شیشه ای مشخص کنند تا کار به درستی و بدون کوچکترین خطا انجام شود.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای و مزایای آن در چیست؟

در صورت استفاده از پارتیشن های شیشه ای قسمت های مختلف خانه یا محیط کار شما به صورت حرفه ای و با سبکی مدرن از یکدیگر تفکیک می شود. این تفکیک به گونه ای است که علاوه بر داشتن جلوه ای خاص و زیبا، مانع از عبور نور طبیعی نبوده و بالعکس با بازتاب نور طبیعی می تواند روشنایی روز را دوچندان کند.

پرطرفدارترین مطالب مارا از دست ندهید!

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای، آسانی در مراحل انتخاب و نصب است به طوری که لازم نیست مدت زمان زیادی را صرف نصب و اندازه گیری کنید و این کار توسط کارشناسان مربوطه به سرعت و سهولت قابل انجام است. بعلاوه استفاده از این متریال با توجه به کارکرد و زیبایی آن بسیار مقرون به صرفه است.

نصب پارتیشن شیشه ای

نصب پارتیشن شیشه ای

نصب فریم پارتیشن شیشه ای و مرحله جوشکاری

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای به گونه ای است که این نوع پارتیشن ها دارای فریم هایی هستند که به منظور ایجاد امنیت بیشتر و همینطور افزایش جلوه و زیبایی پارتیشن نصب می شوند. معمولا فریم هایی که برای نصب پارتیشن شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد از جنس استیل با آلومینیوم هستند. از نظر زیبایی پارتیشن شیشه ای خود به هیچ وجه نگران نباشید زیرا این دسته فریم ها می توانند به صورت توکار و تنها بالا و پایین پارتیشن ثابت قرار بگیرند و در صورت نصب پارتیشن شیشه ای ثابت به طور کامل از نظر پنهان می ماند.

نکته ای که در بالا به آن اشاره شد برای پارتیشن های متحرک صادق نیست و در نصب پارتیشن های متحرک فریم قابل رویت است که طی دو مرحله نصب می شود. قسمت ثابت فریم قبل از نصب پارتیشن و قسمت متحرک فریم بعد از نصب پارتیشن.

نصب فریم پارتیشن شیشه ای

نصب فریم پارتیشن شیشه ای

نصب پارتیشن شیشه ای چقدر طول می کشد؟

با توجه به حجم پروژه برای نصب پارتیشن های ثابت و متحرک شیشه ای، می توان مدت زمان لازم برای عملیات نصب را تخمین زد. به عنوان مثال در پروژه های بزرگ نظیر ادارات، بیمارستان و... نیاز به نیروی فنی ماهر و کاربلد بوده و مدت زمانی حدود دو روز برای نصب پارتیشن ها مورد نیاز است.

این مقدار برای نصب یک پارتیشن شیشه ای برای یک واحد مسکونی و حجم کاری کمتر می تواند طی چند ساعت انجام شود و به پایان برسد. توجه کنید که برای نصب پارتیشن ها حتما از نیروی متخصص در این کار کمک بگیرید تا استاندارد هایی که مرتبط با ارتفاع، ضخامت مناسب شیشه، طریقه نصب و... می باشد را به درستی انجام دهند و پس از نصب، از نظر کیفیت، کارایی و امنیت آسوده خاطر باشید.

مدت زمان نصب پارتیشن شیشه ای

مدت زمان نصب پارتیشن شیشه ای

نکات کاربردی دیگر در نحوه نصب پارتیشن شیشه ای

  • قبل از اینکه نصب پارتیشن های شیشه ای صورت گیرد لازم است که اطلاعات دقیقی راجع به محل قرار گرفتن آن جمع آوری شود به این دلیل که هر مدل از پارتیشن های شیشه ای نیازمند شرایط اصولی و ویژه ای برای نصب هستند که می بایست از جانب کارشناسان محاسبه مورد تایید قرار بگیرد.
  • بعد از بررسی فضای مورد نظر جهت اجرای پارتیشن، لازم است که یک نقشه دقیق از محل مورد نظر تهیه شود که در این مرحله کارشناس معمولا نظر و سلیقه مشتری را نیز مدنظر قرار می دهد.
  • در نهایت پس از جمع آوری اطلاعات مربوطه و تهیه نقشه ساخت پارتیشن شیشه ای با توجه به ابعاد، اندازه، متریال و... آغاز می شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi