نکات مهم در نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم

23 اسفند ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

آموزش تمیز کردن مبلمان اداری چرمی 

مبلمان اداری از مهمترین و اصلی ترین ملزومات اداری می باشند به همین دلیل در حفظ و نگهداری مبلمان اداری باید کوشا باشید. در نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم نکاتی وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم

در ابتدا باید روی مبل را با جاروبرقی تمیز کنید تا اگر آشغال یا گرد و خاکی وجود دارد به طور کامل از روی مبل برداشته شود. شما حتی می توانید با یک دستمال به طور کامل گرد و خاک را از روی مبل پاک کنید. حالا نوبت مرطوب کردن دستمال گردگیری برای از بین بردن چربی ها، لکه ها و تمیزی کامل مبلمان اداری است. با استفاده از سه محلول می توانید دستمال خود را مرطوب کنید.

1- آب و سرکه را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید

2- چند قطره از محلول پاک کننده چرم را با آب ترکیب کنید

3- از ترکیب مایع ظرفشویی و آب برای پاک کردن چرم استفاده کنید

نکته مهم در این بخش از نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم این است که هر کدام از این محلول ها را در قسمت کوچکی از مبل امتحان کنید اگر برای آن قسمت از چرم مشکلی پیش نیامد یا مبل صدمه ای ندید می توانید آن محلول را در قسمت های دیگر نیز استفاده کنید.
دستمال را بعد از آن که مرطوب کردید به طور کامل آب گیری کنید. دستمال باید فقط مقداری مرطوب باشد نه این که از روی آن آب بر روی مبل بریزد همین کار سبب می شود رویه چرم مبل صدمه دیده و شوره بزند. دستمال را با حرکات دایره وار بر روی مبل بکشید، از قسمت بالایی مبل شروع به تمیز کردن کنید پس از پایان کار حتما مبلمان را خشک کنید. در این کار کوتاهی نکنید زیرا اگر رطوبت در مبلمان باقی بماند از عمر چرم مبلمان کاسته می شود.
حال می توانید از محلول های پاک کننده چرم استفاده کنید. اکثر این محلول ها دوکاره هستند که هم از چرم محافظت می کنند و هم مبلمان را تمیز و براق می کنند. در این بین بخارشو برای تمیز کردن مبلمان بسیار موثر است زیرا با بخاری که ایجاد می کند به خوبی تمام لکه ها و کثیفی را از بین می برد.

چگونه مبل اداری چرمی را تمیز کنیمچگونه مبل اداری چرمی را تمیز کنیم 

نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم و پاک کردن لکه های مختلف

پاک کردن جوهر: در زمان ریختن جوهر بر روی مبلمان اداری باید هرچه سریعتر دست به کار شوید. برای این کار پنبه را به ایزوپروپیل الکل آغشته کنید و به آرامی روی محل جوهر ریخته شده قرار دهید. پنبه، جوهر را به طور کامل جذب می کند بعد از آن محلی که جوهر ریخته را مجدد با دستمال تمیز کنید. از محلول روغن اکالیپتوس هم برای پاک کردن جوهر می توانید استفاده کنید.

پاک کردن لکه چربی از روی مبلمان اداری

در نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم پاک کردن لکه از روی مبلمان دارای نکات زیادی می باشد. جوش شیرین یکی از مواد بسیار موثر در پاک کردن لکه های چربی می باشد اگر لکه چربی بر روی مبلمان شما ایجاد شد مقداری جوش شیرین روی آن بریزید کمی صبر کنید جوش شیرین لکه چربی را جذب کند سپس محل لکه را با دستمال مرطوب پاک کنید.

پاک کردن کپک زدگی و لکه های تیره از روی چرم

گاهی اوقات قرار گرفتن مبلمان در جای مرطوب و تاریک موجب کپک زدگی چرم می شود که با استفاده از محلول ایزوپروپیل الکل می توان آن را از بین برد. برای از بین بردن لکه های تیره روی مبل هم می توان به کمک دستمال های مرطوب پاک کننده چرم یا فوم پاک کننده چرم مبلمان را تمیز کرد.

نحوه تمیز کردن مبل چرمنحوه تمیز کردن مبل چرم 

روش های مراقبتی از چرم مبلمان اداری

برای نگهداری از چرم، محصولات بسیاری در بازار موجود می باشد که در قالب اسپری یا قوطی حاوی محصولات مراقبتی چرم می توانید از آنها برای مراقبت چرم مبلمان تان استفاده کنید. در نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم پاک کردن مبلمان تنها نیمی از هدف تعیین شده می باشد بلکه بایستی برای عمر طولانی و مراقبت از چرم از محصولات مراقبتی بازاری یا خانگی استفاده کنید.
یک محلول خانگی موثر برای نگهداری از چرم ترکیب سرکه و روغن می باشد. می توانید از روغن کتان یا لیمو استفاده کنید. یک پارچه را با این محلول مرطوب کنید بر روی سطح مبل بکشید اجازه دهید یک شب تا صبح بر روی مبل باقی بماند سپس روز بعد آن را به طور کامل از روی مبل پاک کنید.
در نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم از بین بردن خش افتادگی مبلمان بسیار مهم است. در ابتدا محل خش افتادگی مبل را به خوبی تمیز کنید. با استفاده از روغن های خانگی یا روغن بچه محل مورد نظر را چرب کنید و اجازه دهید روغن مدتی باقی بماند سپس آن را پاک کنید.

برای جلوگیری از لک شدن مبلمان چکار باید کرد

در نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم اگر قسمتی از مبلمان لک شد به سرعت آن را پاک کنید. زیرا پاک کردن لکه های قدیمی سخت تر است. هفته ای یک بار مبلمان خود را گردگیری کنید. بعد از تمیز کردن مبل با محلول های تمیز کننده که پایه اکثر آنها آب است حتما از محصولات مراقبتی یا نگهدارنده استفاده کنید. زیرا آب موجب ترک خوردگی و خراب شدن چرم می شود.
زمانی که مبلمان چرم را خریداری می کنید یه دفترچه حاوی نکات مهم نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم، نوع چرم بکار رفته و نحوه نگهداری چرم به شما داده می شود. در نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرم توجه کنید که استفاده از یک دستمال تمیز و خشک برای گردگیری روزانه کافی است نیازی نیست هر دفعه از جارو برقی برای نظافت مبلمان استفاده کنید و گاهی پشتی و نشیمنگاه مبلمان را پشت رو کنید تا چروک نشود. مبلمان چرم نباید در مجاورت تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد و همچنین در مجاورت وسایل گرمایشی مانند شوفاژ و بخاری زیرا به مرور زمان چرم مبل خشک می شود و ترک می خورد. شرکت فضاگویا با ارائه بهترین محصولات اداری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد. 

نحوه تمیز کردن مبل چرمنحوه تمیز کردن مبل چرم 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi