اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در اداره چیست؟

23 اسفند ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

هر آنجه باید از اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در محیط اداری بدانید

آیا می دانید اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در محیط اداری چیست؟ همانطور که می دانید از صندلی انتظار برای استراحت افراد به مدت زمان کوتاه قرار داده می شود که مراجعه کننده در مدت زمانی که انتظار می کشد خسته نشود. صندلی های انتظار را در مکان های مختلفی می توان دید مثلا: فرودگاه ها، مطب ها، بیمارستان ها، بانک ها، مراکز خرید و... صندلی انتظار علاوه برای نشستن و انتظار کشیدن باید راحت هم باشد تا در مدت زمانی که از آن استفاده می شود مراجعه کننده احساس خستگی نکند که در این مطلب شما را با اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در محیط اداری و انواع صندلی انتظار آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

صندلی انتظار و ویژگی آنصندلی انتظار و ویژگی آن 

اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در محیط اداری

صندلی انتظار به منظور استراحت کوتاه مدت و راحتی مراجعه کننده قرار داده می شود که علاوه بر زیبایی و کاربردی بودن آن باید راحت هم باشد تا در مدت زمانی که مراجعه کننده در انتظار کشیدن به سر می برد احساس راحتی داشته باشد. صندلی انتظار را در مدل های مختلفی می توان خریداری کرد که تفاوت آنها در جنس، روکش های صندلی و اسکلت بندی می باشد. صندلی انتظار را باید متناسب با فضای داخلی و تعداد مراجعین انتخاب کرد که در ادامه به انواع صندلی انتظار و کاربرد آن خواهیم پرداخت.

انواع صندلی انتظار

به طور کلی باید گفت اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در محیط اداری بسیار امر مهمی است که باید بدانید و اینکه مدل صندلی اداری از اهمیت بالایی برخوردار است که در اینجا با  دو مدل صندلی انتظار که متناسب با محیط اداره و تعداد مراجعه کنندگان است آشنا می شویم. صندلی انتظار در دو مدل بهم چسبیده و تکی می باشد که مدل بهم چسبیده بیشتر در فضای شلوغ و عمومی مثل فرودگاه ها، بیمارستان ها و... کاربرد دارد و مدل تکی بیشتر در ادارات، مطب دکتر و... کاربرد دارد.

  • صندلی انتظار بهم چسبیده: این مدل صندلی بهترین انتخاب برای مکان های عمومی می باشد و در ادارات پر رفت و آمد هم کاربرد خوبی دارد که بیشتر در مدل های دسته دار تولید و در تعداد دو، سه و چهارتایی عرضه می شود و گاهی محیط هایی که خیلی شلوغ هستند از تعداد ده تایی آن هم می توان دید.
  • صندلی تکی: صندلی انتظار تکی مانند صندلی اداری چرخ ندارند و به صورت ثابت قرار داده می شوند که بیشتر آنها دسته دار هستند که به عنوان تکیه گاه استفاده می شود و در زیر بعضی از صندلی های تکی سبد هایی به منظور استفاده مراجعه کننده قرار داده می شود.

همانطور که می دانید اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در محیط اداری بسیار زیاد است که به منظور راحتی مراجعه کننده قرار داده می شود و نبودن آن موجب خستگی و کلافگی مراجعه کنندگان است.

صندلی انتظار مدولار و کاربرد آن در ادارات

صندلی انتظار مدولار از دسته صندلی هایی با ظاهر بسیار شیک و مدرن می باشد که دوام بسیار بالایی دارند که در طرح ها و مدل های مختلف، متناسب با محیط اداری می توان تهیه کرد. بعضی از صندلی های مدولار به صورت قوس دار می باشد که با قرار دادن چند صندلی یک نیم دایره را تشکیل می دهند که برای ایجاد صمیمیت بهترین گزینه است البته این مدل صندلی به صورت تکی هم استفاده می شود.

اهمیت و کاربرد صندلی انتظاراهمیت و کاربرد صندلی انتظار 

جنس صندلی های انتظار

جنس پارچه بکار رفته در صندلی های انتظار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که صندلی انتظار علاوه بر راحت بودن باید بتوان به راحتی آن را تمیز کرد. در شرکت ها و ادارات جنس صندلی های انتظار پارچه ای می باشد و صندلی هایی که جنس  آنها پلاستیکی است بیشتر در مطب ها کاربرد دارد که بتوان به راحتی آن را تمیز کرد. صندلی هایی که از جنس پارچه ای می باشند ظاهر بسیار زیبایی دارند که با توجه به دکوراسیون و رنگبندی که در اداره بکار رفته است می توان تهیه کرد. صندلی انتظار چرمی: صندلی انتظار چرمی از لوکس ترین نوع صندلی انتظار است که گزینه مناسبی برای ادارات می باشد که براحتی میتوان آن را تمیز کرد که اگر به درستی از آنها نگهداری شود برای مدت زمان طولانی می توانید از آنها استفاده کنید.

صندلی انتظار پلاستیکی، فلزی و وینیلی

جنس صندلی انتظار در اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در محیط اداری بسیار حائز اهمیت است:

  • صندلی انتظار پلاستیکی: صندلی انتظار پلاستیکی ضد آب است که براحتی میتوان آن را تمیز کرد که از نظر اقتصادی هم به صرفه است و مدت زمان طولانی میتوان از آنها استفاده کرد اما باید بگوییم که صندلی انتظار پلاستیکی گزینه مناسبی برای ادارات نمی باشد.
  • صندلی انتظار فلزی: جنس صندلی انتظار فلزی بسیار محکم و با دوام می باشد که بسیار مناسب برای فضاهای داخلی و خارجی است و به دلیل استفاده زیاد از آنها در فرودگاه ها به آنها صندلی انتظار فرودگاهی هم می گویند که کاربرد زیادی در ادارات ندارد.
  • صندلی انتظار وینیلی: صندلی انتظار وینیل از جنسی است که در مقابل ویروس ها و باکتری ها مقاوم می باشد که بیشتر در مطب ها کاربرد دارد و برای ادارات گزینه مناسبی نمی باشد.

اصول تولید صندلی های انتظار

طراحی و تولید صندلی انتظار بر پایه اصولی می باشد که باید به آن توجه داشت که عبارتند از: اصطکاک بالا برای ثابت نگه داشتن صندلی انتظار، داشتن پشتی مناسب برای جلوگیری از کمر درد مراجعه کننده، صندلی انتظار باید متناسب به تعداد مراجعین باشد،داشتن سبد در زیر یا کنار صندلی انتظار به منظور استفاده مراجعه کننده و در آخر صندلی انتظار باید متناسب با دکوراسیون محیط اداره باشد.

کلام پایانی در مورد اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در محیط اداری

آیا اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در محیط اداری را می دانید؟ باید بدانید که اهمیت و کاربرد صندلی انتظار در محیط اداری بسیار امری واجب است که باید به آن توجه داشت. صندلی انتظار در ادارات برای استراحت کوتاه مدت مراجعه کننده قرار داده می شود و اگر در اداره ای صندلی انتظار وجود نداشته باشد موجب خستگی مراجعه کنندگان می شود. اگر می خواهید برای اداره خود صندلی انتظار تهیه کنید باید به نکاتی که ذکر کردیم توجه کنید که صندلی انتظار راحت باشد و به راحتی بتوان آن را تمیز کرد و نسبت به تعداد مراجعه کنندگان تهیه شود و متناسب با دکوراسیون و رنگبندی اداره خود آن را انتخاب و تهیه کنید. شرکت مبلمان اداری فضاگویا با ارائه بهترین محصولات اداری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

کاربرد صندلی انتظار در محیط اداریکاربرد صندلی انتظار در محیط اداری

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi