چه نوع صندلی برای گیم مناسب است

03 آذر ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

این که چه نوع صندلی برای گیم مناسب است، می‌تواند سوال خیلی از گیمرها باشد. امروزه گیمرها امکانات بسیار پیشرفته ای دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها صندلی است. صندلی گیم انواع مختلفی دارد و با توجه به کنسولی که گیمرها استفاده می‌کنند، می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی گیمر باید روی صندلی خود کاملا احساس راحتی کند تا بتواند به خوبی به بازی کردن بپردازد. در این مقاله از فروشگاه مبلمان اداری فضاگویا در مورد این که چه نوع صندلی برای گیم مناسب است، توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

صندلی گیم چیست؟

این هم سوالی‌ست که شاید خیلی از شما همراهان عزیز داشته باشید. صندلی گیم همانطور که از نامش می‌توان متوجه شد، یک صندلی با طراحی خاص برای کسانی است که قصد بازی کردن در مدت طولانی را دارند و اکثر گیمرها به دنبال یک صندلی گیم راحت هستند تا بتوانند برای مدت بسیار زیادی در طول روز روی آن بنشینند بدون آن‌که خسته شوند.

بررسی انواع و صندلی مناسب برای گیم

بازی های کامپیوتری این روزها به یک بحث داغ و چالش برانگیز در میان جوانان به ویژه پسر های نو جوان تبدیل شده است. از این رو صندلی مناسب برای گیم یک امری مهم طلقی می شود چرا که نوجوانان یا افراد گیمر بیشتر وقت خود را روی صندلی گیم می گذرانند. تولید صندلی مناسب برای گیم یک بازار رغابتی در کنار تولید و طراحی کنسول های بازی به وجود آورده که همگام با آنها در حال پیشروی است. از انواع صندلی برای گیم می‌توان به صندلی گیم کامپیوتری و صندلی گیم کنسولی اشاره کرد. در این مقاله به بررسی نکات مهم در طراحی و مهم در انتخاب صندلی گیم خواهیم پرداخت.

اهمیت داشتن صندلی مناسب برای گیم

اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید که بیشتر ساعت روز خود را به طور پیوسته و مداوم پشت سیستم و مانیتور خود می گذرانید، داشتن یک صندلی مناسب برای گیم یکی از ضروریات زندگی شما است. نشستن طولانی مدت بر روی صندلی های عادی برای شما درد فزاینده در ناحیه اسکلتی و عضلانی شما و همچنین خستگی مفرط را به همراه خواهد داشت. طراحی و ساخت صندلی ارگونومیک این شرایط سخت رو برای افراد راحت تر کرده است. پس اگر برای سلامتی خود ارزش قائل هستید و نمی خواهید زودتر از زمان دلخواه مجبور به ترک دنیای بازی های ویدئویی و انواع کنسول بازی شوی از اهمیت صندلی مناسب برای گیم غافل نشوید. در ادامه به برخی ویژگی های صندلی مناسب و با کیفیت برای میز بازی اشاره و به مقایسه برخی موارد خواهیم پرداخت.

صندلی مناسب برای گیمصندلی مناسب برای گیم

بررسی علمی صندلی مناسب گیم

امروزه علم روز ثابت کرده است که نشستن طولانی مدت در یک شرایط ثابت، صدمات و خسارات جبران ناپذیری به تمام ابعاد سلامت وارد می کند که با کمی دقت و وسواس در انتخاب صندلی مناسب گیم می توان تا حد قابل توجه از خسارات ممکن جلوگیری کرد. گذشتن از گیم و کنسول بازی و اهمیت سلامتی برای افرادی که نام گیمر را به خود اختصاص می دهند در یک درجه از اهمیت قرار دارند، پس باید به نکات مهم توجه لازم را داشته باشند. که این مورد با خرید صندلی مناسب قابل حل شدن خواهد بود. محققان توصیه می کنند که صندلی مناسب گیمرها باید به گونه ای طراحی شود که یا قد و شرایط بدنی هر شخص و بسیاری عوامل دیگر قابل تنظیم باشد. رعایت این نکات ضریب ایمنی و سلامت افراد گیمر را تا حد زیادی بالا برده و می توانند با رضایت خاطر به این سبک از زندگی ادامه دهند. برندهای مختلفی این صندلی ها را تولید و به بازار عرضه کرده اند که محصولات آنها نیز خود جای بحث و مقایسه دارند.

قیمت صندلی گیم

قیمت کنونی صندلی گیم های موجود در بازار با نرخ پایه 8 میلیون شروع می‌شود که بسته به طرح، جنس به کار رفته در ساخت، شرکت و کشور سازنده، کار آمدی و آپشن های به کار رفته در طراحی صندلی قابل تغییر است. این بازه تغییرات قیمت را می نوانیم تا 50 میلیون هم در بازار مشاهده کرد.

آخرین مطالب تکمیلی مبلمان اداری فضاگویا را در این بخش دنبال نمایید

ویژگی های صندلی اداری شرکت فضا گویا

چگونه صندلی کارمندی مناسب باعث افزایش بازدهی می شود

چگونگی استفاده و نگهداری درست و اصولی از صندلی اداری

نحوه خرید صندلی گیم

صندلی گیم را می توانید ابتدا در مراکز فروش صندلی های تخصصی در بازار پیدا کرده و پس از تست و سنجیدن شرایط مناسب و کارآمد نسبت به خرید آن اقدام کنید. اگر اهل خرید اینترنتی و آنلاین باشید می توانید در سایت های معتبر پس از مطالعه و مقایسه اجناس اقدام به خرید کرده و درب منزل تحویل بگیرید. برخی سایت ها و دفاتر نیز از صفحات وب شرکت های معتبر دنیا اقدام به ثبت سفارش مشتریان کرده و به طور مستقیم صندلی منتخب شما را سفارش گرفته و برایتان ارسال می کنند. برند های مختلفی تولید صندلی گیم می کنند که می توان از مشهورترین آنها به صندلی گیم DXRACER اشاره کرد.

خرید انواع صندلی گیم با قیمت مناسبخرید انواع صندلی گیم با قیمت مناسب

مواردی که در طراحی و انتخاب صندلی گیم باید رعایت شوند

  • مناسب با قد و وزن فردی باشد که می خواهد از صندلی استفاده کند. در طراحی صندلی های موجود در بازار شاهد مواردی هستیم که قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی متناسب با قد افراد مختلف که از صندلی استفاده می کنند را داشته باشد.
  • داشتن پایه ای مستحکم از دیگر مواردی است که یک صندلی گیم باید دارا باشد زیرا استفاده مداوم و تحمل وزن افراد مولفه ای است که باید در هنگام خرید و طراحی صندلی مناسب برای گیم مد نظر داشته باشیم.
  • تنظیمات صندلی باید با ابزاری راحت و در دسترس انجام گیرد تا همه افراد در هر شرایط بتوانند این کار را انجام دهند و نیاز به افراد متخصص برای تنظیمات نباشد.
  • از دیگر مواردی که باید یک صندلی مناسب برای گیم داشته باشد وجود دسته هایی با قابلیت بالا می باشد تا کاربر متناسب با شرایط خود و کاربرد خود از صندلی احساس رضایت و آرامش داشته باشد و در درازمدت به مشکلات و آسیب های جدی برخورد نکند.

موارد مهم در انتخاب انواع صندلی گیم

موارد مهم در انتخاب انواع صندلی گیم

بررسی تنوع صندلی های گیم از ابعاد مختلف

  • صندلی های گیم از لحاظ جنس بدنه، جنس روکش، جنس دسته و جنس پایه وهمچنین از لحاظ ابعاد قسمت های مختلف دارای تنوع بسیار هستند که در ادامه به بررسی این موارد پرداخته شده است.
  • از لحاظ جنس بدنه صندلی گیم با دو نوع فلزی و غیر فلزی و پلاستیکی در بازار موجود است که به لحاظ دوام نوع فلزی آن توصیه می شود.
  • اگر نوع دسته صندلی را بخواهیم بررسی کنیم به دو نوع ثابت مفصلی و متحرک بر میخوریم که انتخاب آن کاملا به نیاز و شرایط فرد کاربر بستگی دارد.

از نظر جنس روکش صندلی با تنوع بسیاری مواجه هستیم که انتخاب آن هم بستگی به هزینه و نظر شخصی فرد کاربر دارد، موارد زیر از نمونه های موجود در تولید صندلی هستند:

  • چرم
  • PU
  • پارچه مشبک ضخیم
  • وینیل مدل کربنی
  • وینیل طرح کربنی، چرم پلی اورتان
  • وینیل طرح چرم
  • چرم پلی اورتان
  • چرم مصنوعی
  • چرم طبیعی

اندازه و ابعاد نشیمنگاه، ارتفاع پشتی، پد دسته و ... نیز بطور مجزا قابل تنظیم و بررسی هستند.

ویژگی های مهم انواع صندلی گیمویژگی های مهم انواع صندلی گیم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi