کارایی پارتیشن اداری برای ادارات و دفاتر

25 دی ، 1398
مبلمان اداری فضا گویا

پارتیشن اداری برای ادارات و دفاتر کار، کارایی بسیار زیادی دارد. امروزه یکی از مهم‌ترین محصولات مبلمان اداری که در بیشتر شرکت‌ها استفاده می‌شود، پارتیشن اداری‌ست. پارتیشن ها برای نظم دادن به محل کار ساخته شده‌اند و با آن‌ها می‌توان به اتاق‌ها را از هم جدا و اتاق‌های جدید ایجاد کرد. در ادامه این مطلب در مورد کارایی پارتیشن اداری برای ادارات و دفاتر بیشتر توضیح خواهیم داد.

پارتیشن اداری چیست؟

به طور کلی در خصوص پارتیشن اداری باید بدانید که این پارتیشن ها امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته زیرا با استفاده از آن به راحتی می توان برای هر کارمند در بخش اداری یک بخش جداگانه در نظر گرفت، البته با استفاده از این پارتیشن ها یک اتاق مجزا درست نمی شود اما این تایل های جدا کننده به گونه‌ ای بوده که در دو نوع ثابت یا متحرک موجود هستند و در بخش‌ های مختلف اداره ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد. با استفاده از این تایل ها می توان از تمامی فضای موجود استفاده بهینه را کرد از این رو طبیعتاً پارتیشن های اداری بسیار مورد توجه مدیران قرار می‌گیرد. اما در اینجا نکته بسیار مهمی که وجود دارد انتخاب هوشمندانه این پارتیشن ها است به طوری که برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که بهتر است از چه نوع پارتیشن استفاده شود تا بهترین کارایی را در محل کار داشته باشد که در ادامه مطلب سعی کرده‌ایم این سوال را مورد بررسی قرار دهیم. بسیاری از افراد شک می کنند که در فضای اداری استفاده از پارتیشن بهتر است یا دیوار، در جواب باید بگوییم که بسته به نوع فضای کار و کار می توان بهترین انتخاب را داشت، هر کدام از آنها مزایا و معایبی دارند که می توان با در نظر گرفتن دفتر کار انتخاب مناسبی داشت.

پارتیشن اداری

جنس پارتیشن اداری مناسب محیط کار

یکی از مهمترین موارد در هنگام انتخاب پارتیشن اداری توجه به جنس این پارتیشن ها می باشد زیرا امروزه متریال های مختلفی از آن در بازار موجود بوده که هر کدام کارایی مختلفی دارد. پس طبیعتاً لازم است که در انتخاب پارتیشن های اداری هوشمندانه عمل کرده تا بتوان بهترین کارایی را داشته باشد. از آن‌جایی که پارتیشن‌ها در محیط کار اهمیت بسیاری دارند، بهتر است جنسی را انتخاب کنید که با دوام باشد و در کنار آن، زیبایی هم داشته باشد.

شناسایی بهترین پارتیشن

هنگامی که شما قصد خرید پارتیشن اداری برای محل کار خود را داشته باشید طبیعتا انتخاب بهترین نوع آن می‌تواند به شما کمک زیادی کرده تا کارایی بهتری داشته باشد. برای انتخاب یک پارتیشن مناسب برای اداره ابتدا لازم است که فضای مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و متناسب با این فضا تشخیص دهید که کدام مدل از پارتیشن ها زیبایی بیشتری خواهد داشت. اگرچه پارتیشن ها به طور کلی موجب می شود که دفاتر کاری، اتاق های کنفرانس، سالن اجتماعات و غیره از هم جدا شود اما به طور حتم باید به گونه‌ای باشد که فضای اداره با استفاده از آن زیباتر شود. توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید بهترین نوع را انتخاب کنید باید هزینه ای که قرار است برای خرید این پارتیشن ها بپردازید را نیز در نظر بگیرید و سپس می توانید با مشاورین که در این زمینه تجربه دارند مشورت کرده و طرح، مدل و جنس آن را تعیین کنید. در فضاهایی می توان از ویژگی های پارتیشن شیشه ای نهایت استفاده را کرد ولیکن در برخی از محیط های کاری اصلاً نمی توان از پارتیشن شیشه ای استفاده کرد! متناسب با محیط کاریتان باید انتخاب درستی داشته باشید تا هزینه گزافی را هدر ندهید.

پارتیشن اداری در دفتر کار

پارتیشن اداری تک جداره

طبیعتاً هنگامی که قرار باشد شما برای محل کار خود پارتیشن اداری انتخاب کنید و قرار باشد این پارتیشن به صورت خلاقانه و هوشمندانه انتخاب شود یکی از مهم ترین موارد توجه به نوع آن است به طوری که باید بدانید این پارتیشن ها در دو نوع تک جداره و دوجداره موجود هستند، مزایای پارتیشن اداری چیزی است که هر مدیری برای کارمندان آن را می خواهد و علاقه دارد، آن چیزی نیست به جز کارایی بیشتر و بازدهی بهتر. پارتیشن های تک جداره به گونه‌ ای بوده که به صورت محکم بر روی زمین قرار می گیرد و به صورت قاب های یک تکه هستند. این پارتیشن ها برای تفکیک فضاهای اداری انتخاب مناسبی بوده که با استفاده از متریال های مختلف چون شیشه، آلومینیوم، ام دی اف و غیره ساخته می شود و ابعاد و ارتفاع آن بسته به نیاز مشتری قابل تغییر است. توجه داشته باشید اگر تمایل دارید که در هنگام خرید پارتیشن اداری در هزینه های خود صرفه جویی کنید پیشنهاد ما به شما انتخاب پارتیشن تک جداره است. همچنین این پارتیشن ها از زیبایی منحصر به فردی برخوردار بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن قابلیت نصب و اجرا را دارد که این امر جزو مزایای آن به شمار می رود. اما با تمام این موارد باید بدانید این نوع پارتیشن خاصیت آکوستیکی نداشته و عایق حرارت و گرما نیست.

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن اداری دوجداره

پارتیشن های دوجداره نوع دیگری از این محصول بوده که نوع مقاوم این پارتیشن ها به شمار رفته و مهمترین مزیت استفاده از آن عدم عبور صدا و دما می باشد. این محصول به صورت ضخیم بوده و دارای قفل های دو لایه می باشد همچنین در بالا و پایین آن قفل های امنیتی وجود دارد پس از نظر ایمنی نیز حرف اول را می زند. طبیعت قیمت این نوع پارتیشن اداری نسبت به نوع تک جداره آن بیشتر بوده و جالب است بدانید که این محصول نیز در انواع مختلف و در رنگ های خاص ارائه می شود که انتخاب آن بسته به سلیقه شما می باشد. پارتیشن دوجداره به پارتیشن آکوستیک نیز معروف است. مزایای استفاده از پارتیشن آکوستیک در محیط اداری بسیار زیاد است، البته ناگفته نماند که در محیط هایی که تعداد کارمندان زیاد است و همهمه کار زیاد است و فضای شلوغی ایجاد می شوند بیشترین کاربرد را دارند.

پارتیشن اداری دوجداره

انواع پارتیشن اداری از نظر جنس

حال پس از اینکه نوع تک جداره یا دوجداره پارتیشن اداری را متناسب با نیاز خود انتخاب کردید لازم است که در مورد جنس آن نیز نظر بدهید. به طور کلی یکی از انواع پارتیشن های اداری از نظر جنس، پارتیشن ام دی اف بوده که دارای ضخامت های متفاوتی است و اگر به دنبال پارتیشن های تمام‌ چوب هستید این محصول برای شما مناسب خواهد بود. مدل پارتیشن های شیشه ای نیز برای اداراتی که فعالیت‌های هنری و گرافیکی دارد می تواند بسیار زیبا و کارآمد باشد، این پارتیشن ها نیز دارای چندین مدل بوده که مدل ‌های نیمه شیشه آن بسیار زیبا و مرسوم می باشد، شیشه به کار رفته در این پارتیشن ها می تواند از نوع مات یا روشن باشد. پارتیشن های آلومینیومی و پلاستیکی نیز از دیگر انواع پارتیشن ها می باشد. ویژگی های انواع پارتیشن اداری منحصر به فرد است که هر کدام از آنها در جایی به خصوص بهترین کاربرد را دارند و می توان بهترین استفاده را از آنها داشت.

بهترین نوع پارتیشن اداری

نکات مهم در خرید پارتیشن

علاوه بر آنچه بیان شد باید توجه داشته باشید که اگر به نکات مهم در خرید پارتیشن اداری توجه نکنید و تمامی جوانب را در نظر نگیرید می تواند مشکلات زیادی به وجود آورد. به طوری که علاوه بر انتخاب جنس و مدل این پارتیشن ها باید توجه داشته باشید تا این پارتیشن ها دارای رنگ های مناسبی متناسب با مبلمان اداری بوده و فضای کافی برای چیدمان قفسه ها و کمد را ایجاد کنند. همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از دو نوع پارتیشن متحرک یا ثابت نیز برای اداره ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi