انتخاب جنس مبلمان اداری مناسب و کارآمد

06 بهمن ، 1398
مبلمان اداری فضا گویا

جنس مبلمان اداری از چه چیزی باید باشد؟

از مهمترین نکات در چیدمان و طراحی یک محیط اداری بهره گیری از مبلمان اداری باکیفیت و شیک می باشد. انتخاب جنس مبلمان اداری مناسب یکی از دغدغه های خریداران این تجهیزات می باشد. مبلمان یک محیط اداری شامل انواع میز و صندلی، پارتیشن بندی، قفسه و فایل مدارک است. با توجه به تنوع جنس مبلمان اداری موجود در بازار متناسب با چیدمان فضای اداری و قیمت این تجهیزات می توان بهترین آنها را تهیه کرد.

جنس مبلمان اداری

طراحی و دکوراسیون مخصوصا طراحی مراکز اداری امروزه اهمیت بالایی دارد. استفاده از دکوراسیون مناسب علاوه بر زیباتر شدن محیط کار سبب تقویت روحیه کارمندان و افزایش راندمان کاری آنها می شود. از جمله نکات مهم در طراحی و دکوراسیون محیط اداری می توان به بهره گیری از مبلمان اداری شیک و استاندارد اشاره کرد که علاوه بر زیبایی کارآمدی لازم را دارد. نکته مهم در هنگام تهیه انواع مبلمان اداری این هست که جنس مبلمان اداری از چه چیزی باید باشد؟ کدام نوع از مبلمان های اداری موجود در بازار مناسب بوده و از کیفیت لازم برخوردار هستند؟

انتخاب جنس مبلمان اداری

انواع مبلمان اداری و تنوع در جنس

همانطور که می دانید مبلمان اداری شامل تجهیزات مختلفی است که در طراحی و دکوراسیون یک اداره مد نظر قرار می گیرد. با توجه به بهره گیری از انواع مبلمان اداری جنس مبلمان اداری نیز از تنوع لازم برخوردار می باشد. مبلمان اداری بخش های مختلفی را شامل می شود که باید بررسی شود هنگام خرید میز مدیریت به چه نکاتی باید توجه شود؟ همانند میز مدیرین اجزای مهم دیگری نیز وجود دارد که از آن میان می توان به میز و صندلی اداری، دیوارکوب، پارتیشن بندی اداری، ویترین، فایل های نگهداری مدارک و کتابخانه اشاره کرد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می شود.

انواع میز اداری و جنس مناسب آن

در یک محیط اداری انواع مختلف میز متناسب با سمت و مقام افراد مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال می توان به میز مدیریت اشاره کرد که در ساخت آن از جنس های مختلف از جمله چوب، ام دی اف، آلومینیوم و شیشه بهره گرفته می شود. میز منشی، کارمندان، میز کنفرانس و میز پذیرایی از دیگر بخش های مبلمان اداری محسوب می شود که در این قسمت ممکن است سوال پیش بیاید که جنس و مدل میز کارمندی چگونه باید باشد؟ جنس میزهای اداری علاوه بر کیفیت و کارایی باید از زیبایی لازم برخوردار بوده و با سایر چیدمان محیط اداری همخوانی داشته باشد.

جنس مناسب برای میز اداری

جنس صندلی اداری

از دیگر اجزاء اصلی مبلمان اداری می توان به صندلی اداری اشاره کرد که باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. تاثیر میز و صندلی اداری مدرن در زیبایی اتاق کار بسیار زیاد است و می توان با انتخاب جنس مناسب و زیبا روحی تازه به اتاق کار بخشید. جنس مبلمان اداری به ویژه صندلی اداری نقش مهمی در حفظ سلامت کارمندان و کارکنان دارد. بهترین جنس صندلی و مبلمان اداری باید دارای اصول ارگونومیک بوده و از بروز مشکلات مفصلی و کمر درد جلوگیری نماید. از آنجا که کارمندان به مدت طولانی بر روی صندلی قرار می گیرند باید از بهترین جنس صندلی در دکوراسیون فضای اداری بهره برد. در تهیه صندلی و مبلمان کارمندان و صندلی مدیریت از جنس با کیفیت استفاده می شود که علاوه بر دوام و زیبایی راحت نیز هست. جنس صندلی اداری معمولا از چوب و ام دی اف با پوشش چرم یا پارچه می باشد.

بهترین جنس صندلی اداری

جنس مناسب پارتیشن های اداری

مبلمان اداری علاوه بر میز و صندلی شامل گزینه های دیگری نیز می شود که از آن جمله می توان به پارتیشن های اداری اشاره کرد. انواع پارتیشن یا جدا کننده ها برای جداسازی بخش های مختلف یک محیط اداری کاربرد دارد. از طرف دیگر انتخاب پارتیشن بندی مناسب برای یک محیط اداری به زیبایی و چیدمان بهتر آن کمک می کند. حال ممکن است بپرسید پارتیشن اداری مناسب برای اداره ها چگونه باید باشد؟ می توانیم اینگونه پاسخ بدهیم که از جنس های مناسب پارتیشن بندی اداری می توان از پارتیشن های شیشه ای نام برد که در مراکز اداری با دکوراسیون مدرن کاربرد دارد.

از معمول ترین جنس های پارتیشن بندی که در اکثر اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد پارتیشن طرح ام دی اف می باشد. پارتیشن ام دی اف علاوه بر شیک بوده و زیبایی از دوام بالایی نیز برخوردار می باشد. با توجه به تنوع در رنگ بندی پارتیشن ام دی اف متناسب با رنگ و دکوراسیون محیط اداری می توان رنگ مناسب را انتخاب نمود.

از دیگر انواع پارتیشن اداری می توان به جنس آلومینیوم اشاره کرد که علاوه بر شیک بودن در برابر عوامل محیطی دوم بالایی دارد. نوع دیگری از پارتیشن های اداری در قالب پارتیشن های ترکیبی طراحی و تولید می شود. برای مثال می توان به پارتیشن ترکیبی ام دی اف و شیشه یا ترکیب ام دی اف و شیشه و آلومینیوم اشاره کرد.

جنس مناسب پارتیشن اداری

فایل و کتابخانه

در بین دیگر المان های مبلمان اداری می شود از فایل مخصوص مدارک و کتابخانه اشاره کرد. فایل های نگهداری پرونده باید از نظر ابعاد و طول و عرض مناسب بوده و گنجایش کافی برای مدارک را داشته باشد. جنس فایل و قفسه مدارک محیط اداری معمولا از ام دی اف و آلومینیوم هست که علاوه بر زیبایی ماندگاری بالایی نیز دارد. در تولید کتابخانه اداری نیز از بهترین عناصر به ویژه چوب و ام دی اف استفاده می شود. با توجه به اهمیت جنس مبلمان اداری در کیفیت و دوام این تجهیزات و زیباتر شدن چیدمان فضای اداری در تهیه قفسه های مخصوص فایل و کتابخانه نیز باید با دقت عمل نمود.

بهترین جنس فایل و کتابخانه

جنس مبلمان اداری موثر در قیمت مبلمان

همانطور که می دانید عوامل تعیین کننده قیمت مبلمان اداری بسیار زیاد هستند. جنس مبلمان اداری یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در تعیین قیمت انواع مبلمان اداری بسیار مهم محسوب می شود. هرچه کیفیت جنس مبلمان های اداری بهتر باشد قیمت خرید آن نیز بالاتر خواهد بود. با خرید انواع مبلمان اداری با جنس استاندارد علاوه بر داشتن طراحی و چیدمان اداری زیبا می توانید به مدت طولانی از این تجهیزات بهره ببرید و کارایی آن نیز بیشتر خواهد بود. برای انتخاب بهترین جنس مبلمان های اداری می توان از طریق کارشناسان در این حوزه اقدام نمود و مشورت های لازم را دریافت کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi