پارتیشن شیشه ای هوشمند چیست

25 دی ، 1398
مبلمان اداری فضا گویا

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که پارتیشن اداری هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه انواع محصولات مبلمان اداری مثل پارتیشن ها هم پیشرفت کرده‌اند. این روزها انواع مختلفی از پارتیشن اداری را می‌توان در بازار دید. یکی از انواع پارتیش‌های اداری که امروزه بسیار هم محبوب شده، پارتیشن اداری هوشمند است و ما در این مقاله قصد داریم در این محصول خاص صحبت کنیم و بگوییم که پارتیشن اداری هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد.

آشنایی با پارتیشن اداری هوشمند

احتمالا شما هم تاکنون پارتیشن های متنوعی را در ادارات و مراکز تجاری دیده اید! امروزه استفاده از این پارتیشن ها حتی در منازل مسکونی نیز رونق گرفته است! حال می خواهیم با یکی از منحصربفردترین پارتیشن های تولید شده به نام پارتیشن اداری هوشمند آشنا شویم. تکنولوژی به کار رفته در پارتیشن های اداری هوشمند به گونه ای است که می توان میزان دید آن را به راحتی کنترل نمود. در نتیجه انتخاب این پارتیشن ها برای ایجاد یک فضای امن در ساختمان ها بسیار ایده آل خواهد بود! اما به نظر شما این تکنولوژی چیست؟ و چگونه در پارتیشن اداری هوشمند به کار رفته است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، ادامه ی مقاله را از دست ندهید!

پارتیشن اداری هوشمند چیست؟

همان طور که گفتیم، این پارتیشن ها دارای تکنولوژی پیشرفته ای هستند که با کمک آن می توان میزان دید پارتیشن ها و نور ورودی به آن ها را کنترل نمود. اما به نظر شما این ویژگی چه کاربردی دارد؟ از جمله کاربردهای اصلی پارتیشن اداری هوشمند می توان به جدا نمودن اتاق ها و همچنین ایجاد یک محیط مجزا برای مدیریت عنوان کرد. همچنین اگر پارتیشن شما هوشمند باشد، می توان در مواقع نیاز، شیشه های آن را مات کرد و دید به داخل را کم نمود. فرض کنید می خواهید یک جلسه ی کاری مهم برگزار کنید! در این شرایط بهتر است با مات کردن شیشه پارتیشن هوشمند یک محیط دوستانه و امن را برای جلسات کاری خود فراهم کنید.

پارتیشن اداری هوشمند

پارتیشن هوشمند اداری چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی پارتیشن های اداری هوشمند داشتن شیشه های هوشمند است! در حقیقت، این پارتیشن ها تمام ویژگی های مثبت سایر پارتیشن های اداری را دارند. علاوه بر آن، شیشه های هوشمند باعث شده است که کارایی پارتیشن ها افزایش پیدا کند. شما می توانید به راحتی و با یک ریموت کنترل ساده، نور ورودی به پارتیشن را تنظیم کنید. همچنین اگر می خواهید تمامی محیط اطراف را زیر نظر داشته باشید بهتر است شیشه ها را شفاف کنید. علاوه بر آن، این امکان وجود دارد که تنها بخشی از پارتیشن ها را مات یا شفاف کنید! در واقع، با استفاده از ریموت کنترل پارتیشن اداری هوشمند مدیریت فضا به راحتی انجام می شود.

پارتیشن هوشمند اداری

انواع پارتیشن بندی هوشمند

پارتیشن هایی که در ادارات و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا شامل دو نوع پارتیشن هستند که به آن ها پارتیشن های تک جداره و پارتیشن های دو جداره می گویند. تفاوت پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره در این است که در پارتیشن های تک جداره، شیشه ها به صورت تک لایه قرار گرفته اند به همین دلیل میزان اتلاف انرژی در آن ها بالاتر است. با این حال، قیمت کمتر این پارتیشن ها باعث شده است که مشتری های پر و پا قرصی داشته باشند. جالب است بدانید که انواع پارتیشن اداری حتی پارتیشن هوشمند را هم می توان به صورت تک جداره ساخت و هم دو جداره! اما پیشنهاد ما این است که از پارتیشن های هوشمند دوجداره استفاده کنید. چرا که کیفیت بالاتری داشته و طول عمر آن ها معمولا بیشتر است.

پارتیشن بندی هوشمند

پارتیشن اداری هوشمند چگونه کار می کند؟

اگر کسی بخواهد نور و یا دید پارتیشن ها را تغییر دهد باید از پرده های مخصوص استفاده کند؛ اما در پارتیشن اداری هوشمند خبری از پرده های مختلف نیست! ویژگی های پارتیشن های تمام شیشه عبارتند از: در شیشه ی پارتیشن های هوشمند نوعی کریستال مایع وجود دارد که با اعمال جریان الکتریکی حالت خود را تغییر می دهد. بنابراین اگر یک منبع تغذیه به پارتیشن ها متصل کنیم، می توانیم با تغییر جریان آن، رنگ شیشه ها را تغییر دهیم! این دقیقا همان چیزی است که در پارتیشن های اداری هوشمند به کار رفته است. پژوهشگران و مهندسان در کنار هم توانسته اند از این تکنولوژی جذاب به خوبی استفاده کنند و پارتیشن های اداری را به بخش های مدرن یک اداره تبدیل کنند!

پارتیشن اداری

برای سفارش پارتیشن های هوشمند به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید هنگام خرید پارتیشن هوشمند به آن توجه داشته باشید، کیفیت شیشه های آن است. در صورتی که شیشه های این پارتیشن ها دارای مشکل باشد، عملا استفاده از آن ها به عنوان دیوارهای هوشمند غیر ممکن خواهد بود. همچنین از فروشندگان بخواهید که طرز کار آن و استفاده از ریموت کنترل را به طور کامل به شما آموزش دهند. در این صورت، می توانید از تمامی قابلیت های پارتیشن اداری هوشمند استفاده کنید. همچنین، استفاده از پارتیشن های دوجداره هوشمند را بیشتر توصیه می کنیم چرا که اتلاف انرژی آن ها کمتر است. حال اگر قصد خرید پارتیشن اداری را دارید، بهتر است از فروشگاه های معتبر در این زمینه کمک بخواهید چرا که قطعا محصولات آن ها از استاندارد بالاتری برخوردار است.

پارتیشن های اداری هوشمند

حرف آخر

مهم ترین دلیل استفاده از پارتیشن های اداری هوشمند، حفظ حریم خصوصی در ادارات است. تا قبل از ساخت پارتیشن هوشمند معمولا  پارتیشن های تمام چوب و یا پرده های کرکره ای برای حفظ حریم خصوصی استفاده می شد. که در صورت نصب آن ها، دیگر امکان مشاهده ی فضای بیرون در مواقع ضروری میسر نبود! اما با استفاده از پارتیشن های هوشمند می توان تمامی بخش های یک اداره را زیر نظر داشت و هر زمان که لازم باشد، بخش هایی از آن را تیره کرد تا داخل مشخص نباشد. علاوه بر آن، امکان تبدیل این شیشه ها به تابلوی ویدئو پروژکتور نیز وجود دارد! در این حالت می توان با تیره کردن شیشه ها و انداختن تصویر پروژکتور روی آن، جلسات اداری را در همان فضای پارتیشن برگزار نمود. در آخر پیشنهاد می کنیم که با انجام یک طراحی اصولی برای قرارگیری پارتیشن ها و جایگزینی آن ها با پارتیشن های هوشمند بازدهی اداره را افزایش داده و یک محیط مدرن و جذاب را برای کارکنان و مشتریان فراهم کنید.

پارتیشن های اداری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi