تاثیر مبلمان اداری در بهتر شدن فضای کاری

09 تیر ، 1398
مبلمان اداری فضا گویا

تاثیر مبلمان اداری در بهتر شدن فضای کار شرکت‌ها همیشه قابل مشاهده است. امروزه طراحی دکوراسیون داخلی شرکت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که مهم ترین مبلمان آنها میز و صندلی اداری هستند. میز و صندلی اداری دارای مدل های زیبا و متنوعی‌ست که متناسب با کاربرد و ابعاد و اندازه ی محل کار انتخاب می شوند. از آنجا که میز و صندلی اداری بخش زیادی از فضای محل کار را دربرمی گیرند تاثیر مبلمان اداری در بهتر شدن فضای کار شرکت ها بسیار زیاد است و انتخاب میز و صندلی اداری مناسب اهمیت زیادی دارد.

میز اداری مدیریتی

انواع مبلمان اداری

مبلمان اداری مبلمانی است که در بخش های مختلف شرکت ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرید و کارمندان در سمت های مختلف از این مبلمان های استفاده می‌کنند. از انواع مبلمان اداری می‌توان به انواع میز اداری مثل میز مدیریت، میز کارمندی، میز منشی و میز کنفرانس و همینطور پارتیشن، کتابخانه و صندلی اداری اشاره کرد که در دسته مبلمان اداری جزو مهم‌ترین‌ها هستند. در ادامه در مورد بعضی از آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

میز اداری

میز اداری بخش بزرگی از مبلمان اداری را در بر می‌گیرد و به طور کلی تمام میزهای هر اداره و شرکت، میز اداری محسوب می‌شوند. میز مدیریت، میز کارمندی، میز منشی، میز کنفرانس، میز کار گروهی، میز پذیرش و میز پذیرایی همه و همه در دسته میز اداری قرار می‌گیرند. استاندارد بودن و زیبایی میزهای اداری می‌تواند تاثیر بسیاری در بهتر شدن فضای کاری و بالا رفتن راندمان کار کارمندان بگذارد.

صندلی اداری

یکی از مهمترین مبلمان مورد نیاز تمامی شرکت ها و دفاتر، صندلی اداری می باشد. کارمندان شرکت ها معمولا بیشتر ساعات روز را روی صندلی های اداری سپری می کنند به همین علت انتخاب صندلی اداری مناسب و استاندارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر صندلی اداری به خوبی انتخاب نشود در طول روز کاری کارمندان به سرعت خسته می شوند و به مرور زمان مشکلاتی برای ستون فقرات و گردن آنها به وجود می آید در نتیجه نمی توانند بازدهی خوبی داشته باشند.

میز مدیریتی لوکس

میز مدیریت

اولین و مهمترین قسمت یک شرکت یا اداره، اتاق مدیریت است که تجهیزات و مبلمان مخصوص به خود را دارد. از جمله وسایل مهم و کاربردی در این اتاق میز مدیریت است که ویژگی های متفاوتی دارد زیرا مدیران اکثر ساعت های کاری خود را پشت میز می گذرانند به همین علت انتخاب میز مدیریت مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سایز، رنگ و راحتی میز باید با فضای اتاق متناسب باشد. در گذشته در اتاق مدیریت از وسایل کمتری استفاده می شد و در نتیجه میز های مدیریت کوچک تر ساخته می شدند و همچنین متریال های مورد استفاده برای ساخت میز فقط از چوب و فلز بودند اما امروزه علاوه بر افزایش وسایل در اتاق مدیریت و نیاز به داشتن میز های بزرگتر، شاهد متریال های متنوعی در ساخت میز هستیم. به طور کلی مبلمان اداری مناسب علاوه بر راحتی و زیبایی باعث افزایش کارایی مدیران و کارمندان و همچنین ایجاد حس خوب در مراجعه کنندگان و افزایش درآمد دارد. علاوه بر زیبایی یکی دیگر از نکاتی که اهمیت زیادی دارد احساس راحتی و عدم خستگی مدیران در زمان طولانی می باشد. کیفیت و زیبایی از مهمترین خصوصیات میز مدیریت است. میز های مدیریت متناسب با نوع کاربرد، اندازه و ... ویژگی هایی دارند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

میز اداری مدرن

خصوصیات میز و صندلی اداری مناسب

  1. یکی از مهمترین خصوصیات صندلی اداری داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع است تا هر کارمند متناسب با ارتفاع میز و قد خود آنرا طوری تنظیم کند که در راحت ترین و بهترین حالت ممکن قرار بگیرد. این نوع صندلی به کارمند اجازه می دهد تا ساعت های زیادی را پشت میز بگذراند و به هیچ عنوان احساس خستگی نکند. امروزه صندلی های اداری مجهز به یک جک هوایی هستند که امکان تنظیم آسان ارتفاع صندلی را فراهم می کند.
  2. میزهای مدیریت در مقایسه با میزهای کارمندی اندازه بزرگتری دارند به صورتی که با قرار دادن سیستم کامپیوتر، تقویم، لوگوی شرکت و دیگر وسایل مورد نظر در یک قسمت از میز باز هم فضای کافی برای وسایل دیگر و پذیرایی وجود داشته باشد. هر چقدر میز مدیریت بزرگتر باشد ظاهری شکیل تر دارد و مدیر راحت تر می تواند کارهای شرکت را انجام دهد. میز مدیریت باید دارای ابعاد استاندارد باشد تا هیچ گونه آسیبی به سلامت جسمی فرد وارد نشود.
  3. رنگ میز و صندلی اداری معمولاً از بین رنگ های تیره انتخاب می شود زیرا رنگ های تیره جذابیت بیشتری دارند و توجه ناظرین را به خود جلب می کند. هرچند این نظر قطعی نیست و بهترین انتخاب برای میز و صندلی رنگی است که با دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت و دیگر وسایل به خوبی هماهنگی داشته باشد.
  4. کفی صندلی های اداری باید راحت و نرم باشند اما نه به اندازه ای که فرد مثل مبل های راحتی در صندلی فرو برود و نتواند به راحتی جا به جا شود در این صورت فرد در مدت زمان زیادی در یک وضعیت ثابت قرار می گیرد و خون رسانی به بدنش به مشکل بر می خورد. صندلی های اداری قابل تنظیم که دارای 5 پایه هستند مناسب ترین و پر کاربرد ترین صندلی می باشند و استحکام بسیار خوبی دارند. صندلی های اداری مناسب قابلیت چرخش به اطراف را داشته باشد تا شخص احساس خستگی نکند.
  5. میز های مدیریت در گذشته بسیار ساده ساخته می شدند اما امروزه به علت اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی میز های مدیریت را با طرح های متنوع و زیبا طراحی و تولید می کنند . فرم و طرحی که برای میز مدیریت انتخاب می‌شود اکثر مواقع با میزهای کارمندی متفاوت است به این صورت که میز مدیریت از سادگی دور است و برای آن شکل های زیبا و خاص استفاده می کنند. اشکال مستطیلی رایج ترین شکل میزهای مدیریتی است. اگر فضای کاری شما در گوشه  باشد  میز L شکل ممکن است گزینه مناسبی باشد و اگر فضای شما بزرگ تر است می توانید میزهای U شکل و یا بزرگتر مستطیلی را انتخاب کنید. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi