پارتیشن متحرک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

19 مهر ، 1396
مبلمان اداری فضا گویا

پارتیشن مترحک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. پارتیشن ها به طور کلی برای ایجاد فضا استفاده می‌شوند و به نوعی جداکننده اتاق‌ها هستند. امروزه انواع مختلفی از پارتیشن‌ها در بازار وجود دارد و اکثرا از این محصولات در ادارات و سازمان‌ها استفاده می‌شود. یکی از انواع محبوب پارتیشن اداری، پارتیشن متحرک است که به دلیل کاربرد مفید بسیاری که دارند، امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که پارتیشن متحرک چیست و چه ویژگی هایی دارد، پس با ما همراه باشید.

ویژگی های پارتیشن متحرک 

پارتیشن‌ ها آن قدر کارایی دارند که کم کم به الزامات محیط‌ ها و فضاهای اداری و حتی خانه ‌ها تبدیل شوند. پارتیشن ‌ها به دو دسته پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره تقسیم می‌ شوند که هر کدام دارای انواع مختلفی هستند. در این میان، پارتیشن‌ های متحرک هم هستند که کاربردهای خود را در محیط ‌های کاری دارند. پارتیشن متحرک همان طور که از نام آن پیدا است پارتیشنی است که در حول محور ریل سقفی یا کفی قابل حرکت و جا به جایی است. پارتیشن ‌های اداری متحرک در مکان‌هایی که قرار است به طور موقت دو فضا را از هم جدا کنند کاربرد دارند. همچنین، در مواردی که می‌ خواهیم دیواری موقتی داشته باشیم تا در زمان لازم دو فضا را از هم جدا کنیم. حتی گاهی می‌توان آنها را جمع کرد و کنار گذاشت. در واقع، پارتیشن ‌های اداری متحرک دیوارهای متحرک و موقتی هستند که به عنوان دیوار متحرک یا جدا کننده فضا از آنها استفاده می ‌شود. این پارتیشن ‌ها به دو شکل پانلی یا پارتیشن آکاردئونی وجود دارند. با پارتیشن متحرک پانلی می‌ توان فضا را به طور تقریبی از هم جدا کرد و ارتباط بین دو فضا همچنان برقرار باشد و حفظ شود و هدف بیشتر تعیین حریم بین دو فضا است. پارتیشن آکاردئونی متحرک فضا را به طور یکپارچه از هم جدا می ‌کند و به این ترتیب دو فضای جداگانه به وجود می ‌آید. این نوع پارتیشن‌ ها علاوه بر کارایی زیادی که دارند، به زیبایی محیط هم کمک می ‌کنند و طرح و رنگ ‌ها و نقش‌ هایی که برای تزئین آنها استفاده می ‌شود، محیط را تلطیف می‌ کند و چشم نواز خواهد بود.

دیوار پارتیشن چیستدیوار پارتیشن چیست، پارتیشن موقت 

کاربردهای پارتیشن متحرک

پارتیشن ‌های اداری متحرک در سالن ‌های چند منظوره قابل استفاده هستند. از نظر برخی این پارتیشن‌ ها از کارایی بهینه ‌تری نسبت به دیگر پارتیشن ‌ها برخوردار هستند. قابلیت جابجائی پارتیشن متحرک این امکان را به وجود می ‌آورد که یک دیوایدر موقت برای هر مکانی داشته باشید. پارتیشن‌ های متحرک به طور معمول به شکل چهار لنگه هستند، اما بسته به فضایی که قرار است در آن به کار روند، تغییر می‌کنند. این لنگه درها با لولا به یکدیگر وصل می ‌شوند. کلاف دور این پارتیشن‌ ها از جنس ام دی اف و برای پر کردن آنها می‌ توان از ام دی اف، شیشه، آلومینیوم، چرم و بامبو استفاده کرد. گاهی هم ترکیب این متریال با هم آنها را زیباتر می ‌کند. در مکان ‌های زیادی می‌ توان از این پارتیشن‌ ها استفاده کرد، مانند سازمان‌ ها و شرکت ‌ها، بیمارستان‌ ها، مسجد ها و بسیاری از فضاهای دیگر که به پارتیشن ‌های قابل جا به جایی به جای پارتیشن ‌های قابل نصب و ثابت نیاز پیدا خواهند کرد. گاهی اندازه خانه‌ها آن قدر کوچک است که برای استفاده بهینه از فضای آن مجبور می ‌شوید از جداکننده‌ های متحرک استفاده کنید. گاهی هم برای پوشاندن دید برخی فضاها از جمله سرویس بهداشتی این دیوارهای موقت حس بهتری را ایجاد می ‌کنند. به ویژه اینکه جا به جا کردن آنها به صورت ریلی است و بسیار آسان و راحت است و همین امر افراد را به استفاده از پارتیشن ‌های متحرک ترغیب می‌ کند. مهم‌ ترین ویژگی این پارتیشن‌ ها همین است که قابل انتقال هستند و مانند پارتیشن‌ های دیگر نیست که با تغییر مکان مجبور باشید آنها را بگذارید و برای مکان جدید دوباره پارتیشن‌ های جدید سفارش دهید. با کمی هوشمندی شاید بتوانید از این پارتیشن ‌ها به جای پارتیشن‌ های ثابت هم استفاده کنید. البته هر کدام از پارتیشن‌ ها کارایی خود را دارند. اگر تصمیم گرفته ‌اید برای جدا کردن فضای خود از پارتیشن متحرک استفاده کنید، با متخصصان این حوزه تماس بگیرید و در انتخاب نوع این پارتیشن‌ ها از آنها مشاوره و راهنمایی بگیرید. شرکت مبلمان اداری فضاگویا با داشتن سال‌ ها تجربه در این حوزه توانایی ساخت انواع پارتیشن اداری متحرک و ثابت تک جداره و دو جداره را دارد. برای سفارش انواع پارتیشن اداری متحرک با شرکت فضاگویا در تماس باشید.

دیوار پارتیشن متحرکدیوار موقت یا دیوار پارتیشن متحرک 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi