مبلمان اداری کلاسیک یا مبلمان اداری مدرن ؟

11 شهریور ، 1396
مبلمان اداری فضا گویا

در طراحی داخلی، به خصوص در ادارات، هر قسمت از مبلمان نقش مهمی در افزایش پتانسیل بهره وری مجموعه دارد. با این تصور که مبلمان مناسبی دارید، قادر خواهید بود بهره وری مجموعه خود را وارد مرحله تازه ای کنید. این دلیلی است که تقریبا در تمامی دنیا همه ادارات تغییراتی در مبلمان قدیمی و خسته کننده خود ایجاد کرده اند و مبلمان قدیمی را با مبلمان به سبک جدید و امروزی جایگزین نموده اند. در این مقاله روش هایی را بررسی خواهیم کرد که به واسطه آنها مبلمان اداری مناسب باعث افزایش بهره وری مجموعه اداره می شوند.

1-مبلمان های قدیمی کارمندان شما را تنبل خواهند کرد!

مبلمان های قدیمی نه تنها باعث می شود کارمندان شما تنبل شوند بلکه باعث می شود در فشار انبوه کاری که بر روی میز شان قرار دارد حس گمراهی و خستگی داشته باشند و به اصطلاح دچار تکراری بودن شوند. زمانی که افراد محصور در مبلمان های خسته کننده اداری قدیمی شوند علاقه خود به کار را از دست می دهند و این موضوع به طور کلی راندمان کار کلی مجموعه را پایین می آورد. علاوه بر این اگر کسی توانایی این را نداشته باشد که در طول 7-8 ساعت کاری خود به درستی کار کند آنگاه توانایی فعالیت در خانه را نیز نخواهد داشت که این خود مشکل اجتماعی دیگری را نمایان می سازد. بنابراین نتیجه می گیریم مبلمان قدیمی باعث مشکلات و مسائل فراوانی خواهند شد.

پس اولین گام برای افزایش بهره وری کارمندان، نو کردن مبلمان اداری می باشد.

 

مبلمان اداری کلاسیک یا مدرن

2-رنگ های سرزنده باعث ایجاد شور و حرارت می شوند!

بسیاری از دفاتر مبلمانی به رنگ های روشن انتخاب می کنند. دلیل این امر این است که رنگ های براق و خنک کمک می کنند تا حس بهتری به افراد منتقل شود. استفاده از رنگ های براق بهترین روش برای از بین بردن استرس است و همچنین باعث افزایش بهره وری نیز می شود.

فضا گویا با تولید مبلمان اداری مدرن در رنگهای متنوع، انتخاب را برای مشتریان راحت نموده است.

در مدل های کلاسیک مبلمان اداری معمولا از رنگهای گرم استفاده می شود، که با توجه به دکوراسیون و کاربرد مبلمان سفارش داده می شود.

3-اهمیت تمیز و درخشان بودن

نه تنها مبلمان باید تمیز باشند بلکه کل فضای دفتر باید درخشان باشد و برق بزند. تمیزی و درخشش اداره باعث آرامش و مثبت گرایی کارمند و افرادی که بدان جا مراجعه می کنند می شود. طرح های مدرن مبلمان اداری، معمولا براق هستند و با توجه به دکوراسیون محیط کار، انتخاب این مدلهای براق می تواند جالب باشد.

 

مبلمان اداری فضاگویا

4-اشیا را به گونه ای بچینید که استفاده از آنها ساده باشد!

چینش باید به گونه ای صورت گیرد که استفاده از اشیا به سادگی صورت گیرد. اگر دستگاه یا ابزار در اداره وجود دارد که دائما مورد استفاده قرار می گیرد، مثلا چاپگر یا دستگاه کپی، باید در جایی قرار بگیرند که در دسترس همه باشد. اغلب کارکنان برای استفاده از برخی وسایل مجبور می شوند کار خود را رها کرده و به مکان دیگری بروند تا از آن وسیله استفاده کنند. این موجب می شود بهره وری کارمند پایین بیاید پس بهتر است در میزهای اداری، این مکانها برای چنین وسایلی تعبیه شوند.

در مدلهای کلاسیک و مدرن معمولا این فضاها در نظر گرفته می شود.

 

5- دفتر را بخش بندی کنید!

دو قسمت شخصی و اداری برای کارکنان درست کنید. بدین صورت که در زمان اداری در قسمت کاری حضور داشته باشند و زمانی که وقت آزاد دارند، مانند زمان نهار، وارد قسمت شخصی شوند. در این صورت کارکنان دو محیط متفاوت را تجربه می کنند و دچار خستگی نمی شوند. در نتیجه راندمان کاری شان پایین نمی آید.

در دکوراسیون مدرن فضاهای اداری، معمولا به این نکات توجه می شود.

6-استفاده از نور خورشید

مقایسه ای که بین کارمندان در دو محل مختلف، یکی با پنجره و مکان دیگر بدون پنجره، صورت گرفته است، بیان می دارد افرادی که در اتاق با پنجره کار می کنند 173% نور سفید بیشتری جذب می کنند و خواب راحت تری در شب دارند. در حالی که کارکنان در اتاق بدون پنجره کیفیت زندگی پایین تری داشته و نیز از مشکلات فیزیکی رنج می برند. همه اینها باعث می شود که راندمان کارمند پس از مدتی کاهش داشته باشد.

در شیوه مدرن با پارتیشن بندی فضای اداری، نور به تمام فضاها تابیده می شود.

برای اطلاعات بیشتر از طرحهای کلاسیک و مدرن مبلمان اداری با کارشناسان فضاگویا رایگان مشاوره نمایید.

 

فضاگویا، آمیزه ای از هنر، زیبایی و کیفیت

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi