کردنزا چیست؟ انواع کردنزا و کاربرد آن

29 مهر ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

کردنزا (کمد کردنزا) یکی از محبوب‌ترین محصولات اداری‌ست که معمولا اکثر مدیران و حتی کارمندان از آن استفاده می‌کنند. البته که این کمدها در منازل هم بسیار استفاده می‌شوند و به منازل زیبایی می‌بخشند. کردنزا امروزه جایگاه ویژه‌ای در دسته محصولات مبلمان اداری پیدا کرده و طرفداران بسیاری دارد و بعضی این محصول را با نام بوفه میدیریت هم می‌شناسند. اگر می‌خواهید اسناد و مدارک کاری، عکس‌ها، پوشه‌ها و مواردی مانند این‌ها را در جای مناسبی در دفتر کارتان قرار دهید، کردنزا بهترین گزینه برای شماست. شرکت فضاگویا مفتخر است که بهترین کردنزا را در اختیار مشتریان و طرفداران این محصول قرار دهد.

انواع کمد کردنزا و کاربرد های آن 

کمد کردنزا چیست؟ کمد کردنزا نوعی کمد است که سطح صاف، کابینت و کشوهایی دارد و برای قرار دادن وسایل مختلف مانند قاب عکس، اسناد، ظرف های مختلف برای پذیرایی، وسایل تزئینی و... بسیار مناسب است. این کمدها در شکل، رنگ و انواع مختلف ساخته و عرضه می گردد و خریداران با توجه به هدف استفاده خود می‌توانند انواع کردنزا را سفارش دهند. استفاده از کمد کردنزا باعث ایجاد نظم و زیبایی در فضای موردنظر می‌شود و می‌توان از کردنزا برای منزل یا کردنزا برای دفتر کار استفاده کرد. در دفتر کار بهترین راه و مکان برای ایجاد نظم و قرار دادن اسناد و گزارش کارها، استفاده از کمدهای کردنزاست که می‌توانند به عنوان بوفه مدیریتی هم استفاده شوند. همچنین از این کمدها می توان برای قراردادن وسایل پذیرایی استفاده شود و اگر می خواهید تغییر دکوراسیون دهید، پیشنهاد می‌کنیم از این کمدها استفاده کنید.

انواع کمد کردنزا و کاربرد های آن انواع کمد کردنزا و کاربرد های آن

کردنزا چیست؟

کمد کردنزا چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت کمدهای کردنزا دارای طراحی متفاوت و ظریف تری نسبت به سایر کمدها دارند و معمولا از آنها برای پشت میز های مدیریت، اتاق های کنفرانس یا قرار دادن وسایل پذیرایی بر روی آنها استفاده می‌شود. نمای خارجی این کمدها علاوه بر ایجاد زیبایی در محل مورد نظر می تواند محلی برای قرار دادن وسایل های تزئینی یا لوح های یادبود باشد. در صورتی که می‌خواهید میز مدیریتی سفارش دهید بهتر است میز کردنزا را نیز همراه با آن خریداری کنید تا در طرح و رنگ همخوانی داشته باشند. جنس این میزها معمولا ام دی اف یا چوب با طراحی های مختلف براق یا مات است. در حالت کلی می توان گفت این میزهای زیبا همان کنسول فضای های خانگی و بهترین گزینه برای ایجاد زیبایی و نظم در منازل و دفتر کار هستند.

ریشه کلمه کردنزا

این کلمه ریشه لاتین دارد و از کلمه Credentia که به معنای اعتماد یا اعتقاد است، گرفته شده است. در نگاه اول شاید این نام کاملا بی ربط و بی معنی  با نوع کاربری این وسیله به نظر رسد ولی اگر به هدف ساخت این کمدها فکر کنید می توانید به علت آن دست یابید. در قرن 16 میلادی میزهایی بود که غذاها بر روی آن ها چبده میشد تا خدمتکاران قبل از اینکه پادشاهان شروع به خوردن غذا کنند، سمی بودن یا سمی نبودن آنها را امتحان کنند. بعد از گذشت زمان ساختار این میزها پیچیده تر شد و به عنوان جزئی از مبلمان های خانگی یا اداری قرار گرفت تا روی آن وسایل هایی به عنوان تزئین یا یادبود قرار دهند.

تفاوت کردنزا با میز کناری و بوفه

تمامی اجزای مختلف مانند میز کنار مبلی، بوفه، کردنزا و... تقریبا برای یک هدف ساخته می‌شوند. چیزی که باعث تفکیک این وسایل از یکدیگر شده، نوع کاربری و جایگذاری آن ها در منزل یا اداره است. برای مثال بوفه وسیله ای است که در خانه ها در بخشی از اتاق پذیرایی قرار می گیرد و وسایل تزئینی یا آنتیک را در آن قرار می دهند. اما کمد کردنزا چیست؟ این کمد اکثرا در بخش کوچکی از مبلمان های اداری یا دفتر کار قرار می گیرد یا در منازل در گوشه ای برای تزئین مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی تفاوت کردنزا با میز کناری بررسی تفاوت کردنزا با میز کناری

ویژگی‌های کمد کردنزا چیست؟ 

اگر بخواهیم در مورد ویژگی های کمد کردنزا حرف بزنیم باید بگوییم که کمد کردنزا در اصل یک میز بلند با ارتفاع کم است که از آن برای نگهداری وسایل های مختلف استفاده می‌شود. اکثر آنها دارای پایه های کوتاه و یک سطح صاف مانند میز دارد و زیر این سطح کابینت ها و کشوهای متنوع با حالت های مختلف قرارداده شده است. بعضی از انواع کمدها، مخصوصا مدل هایی که در اداره ها استفاده می شود دارای یک کتابخانه مدیریتی است که بر روی آن نصب می شود و وجود کتابخانه باعث زیبایی و همچنین جای بیشتری خواهد شد.

کاربرد کمد کردنزا چیست؟ 

کردنزا در اداره و خانه در حالت کلی دو کاربرد دارد. مرسوم است در منازل این کمدها در اتاق پذیرایی قرار می گیرد و بر روی آن وسایل مخصوص پذیرایی، قاب عکس ها یا هدایای خانوادگی قرار می گیرد. اما امروزه می توان وجود این کمد ها را در اتاق های مختلف خانه ها مشاهده کرد. ترکیب فوق العاده سطح صاف مانند میز و کابینت و کشوهای موجود در آن، باعث شده است بیک گزینه عالی و ایده آل برای هر فضایی شود. در محیط های اداری از این نوع کمدها برای نگهداری و بایگانی اسناد و کاغذهای موجود استفاده می شود. استفاده از کردنزا در دفتر کار باعث ایجاد نظم و ترتیب در اسناد و کاغذهای موجود می شود.

انواع کمد کردنزا چیست؟ 

انواع کمد کردنزا چیست؟ کمدهای کردنزا دارای دو نوع اصلی است:

  1. برای نگهداری: کردنزا هایی که کشوهایی برای قرار دادن فایل ندارند و اکثرا مخصوص نگهداری وسایل هایی هستند که بهتر است در دید قرار نگیرند. وسایل هایی که ممکن است در اتاق کنفرانس یا پذیرایی منازل ترتیب چیدمان را برهم زند.
  2. کتابخانه های مدیریتی: این نوع در واقع مخصوص اداره و دفتر کار طراحی شده است تا فایل ها و اسناد متنوع و فراوانی که وجود دارد را نگهداری کند و نظم را در اداره ایجاد کند. نوع و مدل این نوع کردنزا با توجه به هدف و نوع استفاده آن ها متفاوت خواهد بود.

در نهایت برای پاسخ به این سوال که مزایای کمد کردنزا چیست؟ باید گفت این کمدها، مزایای فوق العاده ای دارند. در خانه این کمدها می تواند بهترین مکان برای تلویزیون یا قرار دادن DVD ها و فیلم ها می باشد. حتی می توان ظرف های چینی یا بلوری خود را در داخل آن قرار دهید تا برای پذیرایی در دسترس باشد. در دفترهای کار یا اتاق های کنفرانس می توان اسناد و گزارش های موجود یا حتی وسایل پذیرایی را درون این کمدها قرار داد. با وجود ابن نوع کمد ها در فضاهای اداری باعث ایجاد نظم و خلوتی در فضای موردنظر می شود.

بررسی ویژگی های کمد کردنزا بررسی ویژگی های کمد کردنزا

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi