طراحی آکوستیک

آکوستیک فضای اداری

بهینه ‌سازی عوامل موثر محیطی نظیر صدا، نور و... برای افزایش بهره وری کار و افزایش کیفیت سلامت روانی و بهداشت کاری امری ضروری‌ است. عمده مشکلات و مسائل مطرح در یک فضای اداری را می ‌توان به موارد زیر خلاصه کرد.

  1. بازتاب صدای خود کارکنان و دستگاه‌ ها در محیط اداری
  2. سر و صدای محیط بیرون فضای مورد نظر
  3. درز صدا به بیرون از محیط مورد نظر

فضاگویا در ادامه فعالیت خود مبنی بر طراحی و ایجاد فضایی آرام و دلپسند برای محیط ‌های اداری  در راستای بهینه ‌سازی مصرف انرژی و فضا سازی ‌های مبتنی بر سلامت و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، رعایت دقیق اصول مهندسی و ارگونومی در طراحی تجهیزات آکوستیک اداری، قصد دارد بهینه‌ سازی آکوستیک را به صورت سیستماتیک در طرح‌ ها و پروژه ‌های خود نهادینه کند.

خدمات آکوستیکی فضاگویا

اجرای طراحی آکوستیک در محیط اداری
اجرای طراحی آکوستیک در محیط اداری 

بخش تحقیق و توسعه شرکت فضاگویا به همراهی و همکاری دیگر زیرگروه‌ های این مجموعه توانسته تعداد متنوعی از جاذب ‌های صوتی به صورت جدا کننده (divider)، پنل آکوستیکی (آویز سقفی و پنل ‌های دیواری)، تایل آکوستیکی سقفی (جایگزین تایل‌ های گچی قدیمی) و پارتیشن‌ های آکوستیکی را تولید کند. پس از تولید، کیفیت این محصولات از نظر کارایی آکوستیکی و چیدمان اداری ارزیابی شد.
شرکت فضاگویا اکنون می‌تواند مشکلاتی و درخواست‌ های کاربر را از قبیل حل آلودگی صوتی، همهمه، عایق ‌سازی اتاق ‌های کنفرانس را پاسخ دهد. با طرح مشکلات و درخواست ‌ها، محیط مورد نظر توسط کارشناسان مورد بررسی و آزمایش‍ های اولیه قرار می ‌گیرد. سپس در نرم ‌افزارهای تخصصی آکوستیکی شبیه ‌سازی و طرح اولیه آکوستیکی با همکاری متناوب واحد فنی فضاگویا طرح نهایی چیدمان اداری محیط مورد نظر ترسیم می‌ شود. پس از تولید و اجرای طرح، کیفیت آکوستیکی محیط مورد نظر بار دیگر (این‌ بار بعد از عمل) ارزیابی می ‌شود.

طراحی دقیق و محصولات آکوستیکی پیشرفته شرکت فضاگویا

طراحی آکوستیکی در پروسه‌ طراحی و چیدمان قرار‌ می ‌گیرد و المان‌ هایی نظیر پارتیشن و جدا کننده و پنل‌ های آکوستیکی در نقاط مختلف فضا استفاده می‌ شود. 
قبل از طراحی، بدون عناصر آکوستیکی: در مرحله اول و عدم وجود آکوستیک فضای اداری با محیطی بدون کیفیت آکوستیکی مواجهیم. محیطی با سر و صدای مزاحم و آزار دهنده. اگر کسی در این محیط صحبت کند، صدای او مانند پژواک پخش می ‌شود. اگر از پارتیشن ‌های ساده استفاده کند، اوضاع به همان صورت خواهد ماند. محیطی نا آرام و پر از سر و صدا و همهمه! برای مثال در وضعیت A بدون تجهیزات آکوستیک وضعیت صدا در محیط به صورت زیر خواهد بود:

چیدمان فضای اداریچیدمان فضای اداری 

چی می‌ شنویم؟ صدا (قبل از انجام طرح و نصب تجهیزات آکوستیک) 

صدای قبل از انجام خدمات آکوستیک

بعد از طراحی آکوستیکی: طراحی آکوستیکی در پروسه‌ طراحی و چیدمان قرار‌ می‌ گیرد و المان‌ هایی نظیر پارتیشن و جداکننده و پنل‌ های آکوستیکی در نقاط مختلف فضا استفاده می ‌شود. پارتیشن‌ های آکوستیکی فضاگویا حل‌ کننده مشکلات صدای محیط هستند. پس محیط با پارتیشن‌ های آکوستیک طراحی می ‌شود، محیطی آرام و بدون همهمه! مثل عکس زیر: 

فضای آکوستیک اداریفضای آکوستیک اداری 

اکنون چه می‌شنویم؟ صدا (بعد از بکار گرفتن پنل‌ های آکوستیکی در سازه پارتیشن‌ ها)

صدای بعد از انجام خدمات آکوستیک

انجام طراحی آکوستیک برای محیط کمک بزرگی به حذف صدا های آزار دهنده از محیط می کند و در محیط هایی که نبود صدا مهم است می تواند یک انتخاب عالی باشد. شما برای انجام طراحی آکوستیک در محیط میتوانید با مشاوران متخصص فضا گویا تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از کاتالوگ های ما بازدید نمایید.

6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi