اصول چیدمان اتاق مدیریت

29 شهریور ، 1402
مبلمان اداری فضاگویا

همه می‌دانیم که قرار گرفتن در یک اتاق مدیریت لاکچری می‌تواند روی روحیه و بهره‌وری تأثیر بسیاری داشته باشد. مدیرانی که می‌خواهند در روابط خود با رقبا، همکاران، ارباب رجوع یا مشتریان احساس بهتری داشته باشند، به اصول چیدمان اتاق مدیریت اهمیت بی‌شماری می‌دهند. در این مطلب قصد داریم نکاتی را بررسی کنیم که با دکوراسیون اتاق مدیریت مدرن ارتباط دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا اصول طراحی دکوراسیون اتاق‌های مدیریت را بیشتر توضیح دهیم.

استفاده از آثار هنری بزرگ در چیدمان اتاق مدیریت

اگر به دنبال ایده‌های عالی برای دکوراسیون اتاق مدیریت کوچک هستید، نباید آثار هنری و تابلوها را فراموش کنید. این وسایل فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و فقط روی دیوار قرار می‌گیرند. اگر رنگ دیوار اتاق مدیریت سفید یا رنگ‌های روشن است، یک تابلو سیاه و سفید به رنگ‌های تیره انتخاب کنید.

برای دیوار با رنگ تیره مثل فیلی، انتخاب آثار هنری با قاب سفید مناسب‌تر است. تابلو و آثار هنری جنب‌وجوش بسیاری به اتاق مدیریت می‌دهند و هرروز که به آن نگاه کنید، آرامش خاصی از آن دریافت می‌کنید.  قرار نیست اثر هنری پیکاسو یا استاد فرشچیان را روی دیوار قرار دهید، حتی تابلوهای چاپی با تصاویر هنری و زیبا نیز نمای جذابی را به اتاق کار می‌دهند.

چیدمان اتاق مدیریت

استفاده از تابلو در چیدمان اتاق مدیریت

گلدان های طبیعی؛ تنوعی در چیدمان اتاق مدیریت

یکی از بهترین و ساده‌ترین تکنیک‌های طراحی اتاق مدیریت کلاسیک استفاده از گلدان‌های طبیعی است. گیاهان حس تازگی و شادابی را به محیط می‌بخشند و رنگ آن‌ها نیز  در دکوراسیون اتاق مدیریت نقش مؤثری را ایفا می‌کنند. البته در انتخاب گلدان باید کمی حساس باشید و هر گیاهی را انتخاب نکنید.

برای اتاق‌هایی که دیوارهای آن با کاغذ دیواری یا رنگ‌های تیره تزئین شده است، یک گلدان سرامیکی سفید با استند طلایی یا نقره‌ای انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. برای اتاق مدیریت کوچک بهتر است یک گلدان استوانه‌ای بلند تهیه کنید، اما اگر اتاق شما به اندازه کافی فضا برای قرار دادن گلدان طبیعی دارد، یک گلدان با قطر بیشتر از 30 سانتی‌متر را انتخاب کنید و روی میز مدیریت مدرن خود بگذارید. همچنین شما می‌توانید شاخه گل‌های طبیعی را در گلدان‌های شیشه‌ای قرار دهید.

انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق های مدیریت

انتخاب و خرید مبلمان‌ اداری به طراحی اتاق مدیریت کلاسیک یا مدرن بستگی دارد. آیا می‌خواهید اتاق مدیریت شما ظاهر کلاسیک و اشرافی داشته باشد؟ در این صورت دو رنگ زرشکی و سبز یشمی انتخاب مناسبی برای اتاق کار شما است. اگر در فضا به اندازه کافی نور طبیعی دریافت می‌کنید تا مجبور به روشن کردن چراغ‌ها در طول روز نباشید، رنگ‌های تیره جلوه بیشتری به چیدمان اتاق مدیریت می‌بخشند.

برای انتخاب مبلمان اداری باید به رنگ دیوار، سقف، پرده‌ها و کف اتاق هم توجه داشته باشید. مبلمان اداری برای این اتاق شامل صندلی مدیریت، میز مدیریت و صندلی انتظار است؛ اما برای طراحی لوکس اتاق می‌توانید به‌جای استفاده از صندلی انتظار از مبلمان‌های لوکس پذیرایی استفاده کنید. اگر می‌خواهید اتاق مدیریت شما فوق‌العاده لوکس و لاکچری باشد، بهتر است صندلی‌ها و مبلمان از چرم طبیعی باشند.

استفاده از رنگ های جذاب در اتاق مدیریت

رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی اتاق مدیریت مدرن هستند و شامل قسمت‌های مختلف این فضا می‌شوند. از در ورودی اتاق گرفته تا میز اداری، صندلی، پرده، دیوار و سقف همگی حاوی رنگ هستند که باید در انتخاب آن‌ها بسیار دقیق باشید.

برای اجرای تکنیک هارمونی رنگ ابتدا باید فضا را بدون وسایل، رنگ‌آمیزی کنید. قرار نیست همه چهار دیوار آن یک رنگ داشته باشند و شما می‌توانید دو رنگ دیگر را متناسب با هم در نظر بگیرید. برای مثال رنگ سبز یشمی در کنار رنگ شیری یا رنگ قهوه‌ای با رنگ کرم تناسب بسیاری دارند. با شناخت رنگ‌هایی که در کنار هم جلوه بیشتری دارند، دیوارهای اتاق را رنگ‌آمیزی یا کاغذ دیواری کنید. سپس با توجه به رنگ اتاق، وسایل مورد نیاز را برای این فضا بخرید.

شخصی سازی چیدمان اتاق مدیریت

اگر محیط کار شما ابعاد کوچکی دارد، شخصی‌سازی بهترین تکنیکی است که می‌توانید روی آن انجام دهید. به این معنا که دکوراسیون اتاق مدیریت کوچک را برحسب نیاز خود طراحی کنید. قرار نیست همیشه تابع اصول و قوانین باشید و گاهی باید ایده‌های ذهنی و نیازهای خود را در نظر بگیرید.

برای مثال اگر قرار نیست در اتاق مدیریت از مهمان‌های خود پذیرایی کنید، نیاز به گذاشتن مبلمان نیست و از صندلی انتظار استفاده کنید. همچنین سایز میز مدیریت براساس وسایلی که در محل کار نیاز دارید مشخص می‌شود. هیچ قانونی شما را مجبور نمی‌کند برای چیدمان اتاق مدیریت از وسایل، رنگ یا طرح خاصی پیروی کنید.

استفاده از کفپوش مناسب در اتاق مدیریت

کفپوش‌ها انواع مختلفی دارند که شما باید با در نظر گرفتن نیاز خود گزینه مناسب را انتخاب کنید. انواع کفپوش عبارت‌اند از:

  • کفپوش سنگی
  • کفپوش سرامیکی
  • کفپوش چوبی
  • کفپوش بامبو
  • کفپوش لمینت
  • کفپوش PVC

انتخاب هریک از این کفپوش‌ها به نوع طراحی اتاق بستگی دارد. همچنین آب‌وهوای شهری که در آن کار می‌کنید در تعیین نوع کفپوش اتاق مدیریت تأثیر بسیاری دارد. برای مثال در شهرهای کوهستانی با آب‌وهوای سرد، استفاده از کفپوش سنگی و سرامیکی توصیه نمی‌شود و بهتر است کفپوش PVC، بامبو یا چوبی را انتخاب کنید.

چیدمان اتاق مدیریت

استفاده از دیوارپوش و کفپوش مناسب در اتاق مدیریت

دکوراسیون اتاق مدیریت کوچک

استفاده از دکوراسیون مینیمال بهترین راه برای طراحی فضاهای کوچک است. شما در این روش هر وسیله‌ای را که به آن نیاز دارید، در اتاق مدیریت خود قرار دهید؛ اما وجود این وسایل باید ضروری باشد. از سوی دیگر می‌توانید سایز برخی از لوازم مثل مبلمان یا صندلی‌های انتظار را کمتر در نظر بگیرید. وسایلی مثل مبلمان برای پذیرایی از مهمان جزو وسایل ضروری نیست و می‌توانید آن را در هنگام طراحی چیدمان اتاق‌های کوچک حذف کنید.

 وجود کتابخانه در اتاق مدیریت

آیا می‌دانید یک پلان اتاق مدیریت باید به کتاب‌های مرتبط با کسب‌وکارتان اختصاص داشته باشد؟ وجود کتابخانه برای اتاق مدیریت ضروری است؛ چراکه شما را به فردی آگاه و مطلع تبدیل می‌کند و زمانی که مهمان‌ها، ارباب رجوع یا مشتریان وارد اتاق شما می‌شوند، با دیدن کتاب‌ها به هوشمندی و بالا بودن دانش شما پی‌می‌برند.

از سوی دیگر کتابخانه به زیباتر شدن چیدمان اتاق مدیریت کمک فراوانی می‌کند. شما می‌توانید در پینترست به دنبال تصاویری از مدرن‌ترین کتابخانه‌ها باشید و بدون اینکه طرح آماده را بخرید ،یک طرح جدید و مدرن را سفارش دهید. در کتابخانه می‌توانید در کنار کتاب‌ها وسایل دیگری مثل یک قاب عکس کوچک رومیزی، یک گلدان با گل طبیعی یا یک جاشمعی هم قرار دهید تا ظاهر زیباتری به اتاق بدهد.

داشتن فضای استاندارد برای استراحت

وقتی قرار است به مدت حداقل 8 ساعت در اتاق مدیریت باشید، قطعاً باید در بین این ساعات کاری استراحت کنید. صندلی مدیریت شما هر چقدر هم که استاندارد، حرفه‌ای و گران‌قیمت باشد، باز هم برای استراحت کوتاه در طول روز مناسب نیست؛ اما از سوی دیگر ممکن است به طراحی اتاق مدیریت مدرن اهمیت بسیاری بدهید و نخواهید فضای کار را با یک تختخواب اشغال کنید.

یک ایده بهتر برای اینکه چیدمان اتاق کار شما ظاهر لوکس خود را حفظ کند و درعین‌حال فضای استاندارد برای استراحت هم داشته باشید، استفاده از مبلمان تختخواب‌شو است. این مبلمان برای قسمت انتظار و پذیرش مهمانان و ارباب رجوع کاربرد دارد. همچنین با خرید مبلمان تختخواب‌شو می‌توانید در زمان نیاز روی آن استراحت کنید.

اگر اتاق مدیریت شما به اندازه کافی بزرگ است که بتوانید یک فضای مجزا برای استراحت خود داشته باشید، از پارتیشن اداری استفاده کنید. این پارتیشن‌ها مثل دیوارهایی هستند که یک محیط جدا را در اتاق ایجاد می‌کنند تا در آنجا استراحت کنید. طراحی دکور و نوع پارتیشن را باید طراحان حرفه‌ای انجام دهند تا چیدمان اتاق مدیریت بی‌نظم و به‌هم‌ریخته نشود.

لوازم دکوری در چیدمان اتاق مدیریت

اتاق مدیریت شما به لوازم دکوری هم نیاز دارد تا ظاهر لوکس‌ و مدرن‌تری داشته باشد. وجود تابلو برای اتاق مدیریت ضرورت دارد. همچنین داشتن قاب عکس (از سفرهای کاری، تصاویری از تجربه‌های کار، کنفرانس‌ها، عکس با اشخاص مهم و مرتبط با کسب‌وکار) یک ایده عالی برای چیدمان اتاق مدیریت محسوب می‌شود.

این وسایل دکوری باید متناسب با وسایل بزرگ‌تر اتاق مثل مبلمان، پرده، کتابخانه و... انتخاب شوند. در استفاده از لوازم دکوری زیاده‌روی نکنید؛ چراکه اتاق را بیش‌ازحد شلوغ نشان می‌دهد و نظم محیط را بر هم می‌زند.

استفاده از میز و صندلی اداری برای اتاق مدیریت

هر اتاق مدیریتی به این دو وسیله نیاز دارد و جزو اولین مواردی است که باید برای این فضا تهیه کنید؛ اما ازآنجایی‌که میز و صندلی نقطه کانونی اتاق مدیریت هستند، همیشه اولین نگاه بعد از ورود به اتاق به این سمت می‌رود. پس باید از هزینه کردن برای اتاق مدیریت ترس نداشته باشید. برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت به سراغ گران‌ترین و لاکچری‌ترین میز و صندلی اداری بروید.

اگر در طول روز 8 ساعت سرکار هستید، صندلی ارگونومیک بخرید. نشستن روی صندلی غیراستاندارد به مرور زمان آسیب فراوانی به کمر وارد می‌کند. از سوی دیگر باعث خستگی زود هنگام می‌شود که مجبور می‌شوید خیلی زودتر از تمام شدن ساعت کار، اتاق را ترک کنید.

قرار دادن سطل زباله شیک

ازآنجایی‌که هر اتاقی به سطل زباله نیاز دارد، باید از سطل‌های استیل ضدزنگ با سبک رستورانی استفاده کنید. این وسیله مهم نشانه‌ای از مرتب بودن شما است و هرموقع وسیله یا کاغذی را نیاز نداشته باشید در آن قرار می‌دهید. از سوی دیگر برای یک اتاق مدیریت لاکچری وجود این سطل در گوشه‌ ورودی تأثیر فراوانی روی ظاهر فضا دارد.

استفاده از کاغذ دیواری برای زیباتر شدن اتاق مدیریت

یکی دیگر از اصول چیدمان اتاق مدیریت طراحی دیوارها است که برای این کار از کاغذ دیواری استفاده می‌شود. رنگ‌آمیزی یک دیوار و  دیوار کناری آن می‌تواند ایده‌ای عالی برای طراحی دکوراسیون این اتاق باشد. برای اینکه فضای اتاق شلوغ به نظر نرسد، در انتخاب تم رنگ آن‌ها حساسیت به خرج دهید. کاغذ دیواری طرح سنگ  یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زیباتر کردن این اتاق است.

انتخاب تم رنگ اتاق مدیریت

برای جلوگیری از شلوغی و بی‌نظمی در چیدمان اتاق مدیریت همیشه از چند رنگ یک طیف رنگی استفاده کنید. رنگ‌های سفید، شیری، کرمی و قهوه‌ای روشن یک پالت رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون مدرن اتاق مدیریت به‌شمار می‌آیند. این پالت رنگ برای دیوارها، کف، مبلمان و سایر وسایل موجود در اتاق کاربرد دارد و باید روی رنگ همه آن‌ها دقت داشته باشید. اگر هریک از وسایل اتاق یک رنگ متفاوت و نامناسب باشد، اتاق شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد و فضا بی‌نظم و به‌هم‌ریخته می‌شود.

چیدمان اتاق مدیریت

تم رنگ مناسب اتاق مدیریت

پارتیشن بندی اتاق مدیریت

پارتیشن‌ها کارایی بی‌شماری دارند و به صورت ثابت یا متحرک هستند. همچنین انواع مختلفی از پارتیشن‌ اداری شامل چوبی، MDF، PVC و شیشه‌ای در بازار موجود است. اگر به طراحی اتاق مدیریت لاکچری فکر می‌کنید، می‌توانید از پارتیشن‌های چوبی یا شیشه‌ای استفاده کنید.

استفاده از نورپردازی در اتاق مدیریت

اگر در اتاق شما نور طبیعی وجود دارد، بهتر است از نورپردازی روز و شب استفاده کنید. وجود پرده، تجهیزاتی مثل مبلمان، میز مدیریت، استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ‌‌آمیزی تیره باعث خنثی شدن اثر نور طبیعی می‌شود؛ به همین دلیل در طول روز هم به نورپردازی نیاز دارید. از سوی دیگر این نورپردازی تأثیر بی‌شماری در زیباتر شدن اتاق مدیریت شما دارد.

اصول چیدمان اتاق مدیریت؛ راهکاری برای زیباتر شدن اتاق شما

اتاق مدیریت یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سازمان و شرکتی است که دکوراسیون آن از میزان اعتبار برند آن کسب‌وکار حکایت دارد. مدیرعامل مهم‌ترین فرد در یک سازمان است که باید اتاق او شیک و لاکچری طراحی شود. در این مطلب تلاش کردیم شما را با مهم‌ترین و اصولی‌ترین نکات برای اصول چیدمان اتاق مدیریت آشنا کنیم. پارتیشن‌بندی، نورپرداری مناسب، رنگ‌پردازی، چیدمان مبلمان، کاغذدیواری با طیف رنگی جذاب، استفاده از میز و صندلی اداری و... از مهم‌ترین نکاتی است که باید برای چیدن دکوراسیون اتاق‌های مدیریت در نظر بگیرید. اگر به دنبال مبلمان اداری برای شرکت خود می‌گردید، شرکت فضاگویا یکی از تولیدکنندگان مهم در زمینه مبلمان اداری است.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi