دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر چگونه باید باشند؟

09 آبان ، 1400
مبلمان اداری فضا گویا

دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر عموما کاربری اداری دارند.همان طور که میدانید مبلمان اداری دارای اجزای گوناگونی است زمانی که هریک از اجزا در جایگاه خود قرار می گیرند ماهیت آن فضا متناسب با آن مبلمان خاص شکل می گیرد. میز کانتر مناسب فضا یکی از اولین مکان هایی است که ارباب رجوع و کارمندان با آن روبرو می شوند از این رو دارای اهمیت بالایی است.این مقاله به بررسی ویژگی های میز کانتر مناسب فضا می پردازد.

دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر

دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر انواع گوناگونی دارند که عبارتند از:
  • دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر بانکی: میز کانتر یک فضای ارتباطی برقرار می کند و نقش بسزایی در شکل گیری و قالب کار فضای بانکی دارد پلان بانک معمولا یک فضایی با وسعت زیاد بدون اتاق هست جداسازی فضاها صرفا با مبلمان و پارتیشن ها صورت می گیرد از این رو میز کانتر مناسب این فضا باید به نحوی طراحی شود که مشتری به راحتی پشت میز بنشیند و فیش های مربوطه را پر کند از طرف دیگر از لحاظ اتصال به سیستم امنیتی، فیش برق و... امکانات لازم را فراهم کند.
  • دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر پزشکی: اولین جایی که به هنگام مراجعه به مراکز پزشکی با آن رو به می شوید میز کانتر پزشکی است این میز به نحوی طراحی می شود که کامپیوتر به راحتی بر روی آن قرار گیرد و فضای مناسب برای قرار گیری پرونده های پزشکی نیز داخل آن قرار داده شود.
  • دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر نمایشگاهی: یک میز کانتر به صورت موقت در نمایشگاه قرار داده می شود این میز برای پاسخگویی به مشتریان طراحی می شود معمولا بروشورهایی نیز بر روی آن قرار می دهند یکی از ملزومات طراحی دکوراسیون دفاتر نمایشگاهی میز کانتر آن می باشد.

دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر

دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر

دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر چه ویژگی هایی دارند؟

برای طراحی میز کانتر مناسب دفاتر از متریال های مختلفی استفاده می شود که بسته به نظر کارفرما شرکت تولید کننده می تواند از ام دی اف، فلز، شیشه و... برای ساخت انواع میز کانتر استفاده کند. در دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر،معمولا در ابتدای ورودی مکان های اداری کانتر قرار می گیرد به نحوی که نشان دهنده ی چهره ی بیرونی یک شرکت، نمایشگاه، مطب و ... باشد. میز کانتر مناسب فضا باید در خارجی ترین بخش مکان اداری قرار گیرد به صورتی که مورد دسترس مشتریان و کارمندان باشد و متصدی کانتر یا منشی بتواند ارتباط خود را با کارمندان و مشتریان به خوبی برقرار کند.

مطالب پرطرفدار

یک میز کانتر مدرن و مطابق با اصول دکوراسیون داخلی نقش بسزایی در جذب مشتری دارد انتخاب متریال، رنگ مناسب و هماهنگ با فضای داخلی شرکت تاثیر بسزایی بر روی رفتار مشتریان و کارمندان دارد یک فضای ورودی شیک و به روز در ایستگاه اول ورود به یک مکان اداری میزان انتظار مشتری از شرکت را بالا می برد.

دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر

دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر

کاربردهای میز کانتر

دفاتر مناسب برای استفاده از میز کانتر فقط محدود به محیط های اداری نمیشود.میز کانتر را در محیط های مختلف بسته به نظر کارفرما و مشتریان به کار می برند.به عنوان مثال برای میز پذیرش هتل، بیمارستان، مطب، نمایشگاه، بانک و... میز کانتر معمولا در قسمت پذیرش قرار می گیرد اما با توجه به نوع فضایی که در آن قرار دارد متریال، سایز و شکل هندسی آن کاملا متفاوت است. یکی از نکات مهم در ساخت میز کانتر مناسب فضا کیفیت مصالح به کار رفته در ساخت آن می باشد زیرا این میز بیشترین استفاده را در انواع فضاهای کاری دارد از این رو دوام و عمر طولانی آن بسیار حائز اهمیت است. کیفیت بالای میز ها سبب می شود خیالتان از بابت شکستگی و خراشیدگی راحت باشد برخی از میزها از مصالح برای ساخت آن ها استفاده می شود که گرد و خاک بر روی آن نشیند. میز کانتر مناسب فضا باید مطابق با ارگونومی بدن طراحی شود به صورتی که جایگاه تمام اشیای مورد نیاز با توجه به نوع فضای ادارای متناسب با ویژگی های بدن ساخته شود.

کاربرد میز کانتر

کاربرد میز کانتر

نکاتی که در انتخاب میز کانتر مناسب باید رعایت کنید

یکی از نکاتی که در انتخاب میز کانتر مناسب فضا باید رعایت کنید این است که نوع فعالیت شرکت تا حدود زیادی در میزان مراجعات مشتری موثر است. در صورتی که مشتریان زیادی وارد فضای اداری شما شوند نیاز است ابعاد و اندازه میز کانتر به صورتی طراحی شود که مشتری به راحتی بتواند بر روی آن فرم های مربوطه را بنویسید. علاوه بر این میز کانتر باید فضای کافی داشته باشد تا شخص بتواند فرم خود را بر روی آن قرار دهد و آن را تکمیل کند. میز کانتری با طراحی زیبا و شیک تاثیری زیادی بر روی مراجعه کنند دارد به هنگام خرید میز کانتر به این نکته توجه کنید.

مناسب ترن میز کانتر

مناسب ترن میز کانتر

نحوه ی قرارگیری میز کانتر

میز کانتر را در کنار وسایل گرمایشی یا سرمایشی، کنار پنجره و ... قرار ندهید زیرا بر عملکرد متصدی کانتر تاثیر می گذارد. میز کانتر باید اولین جایی باشد که مراجعین با آن در ارتباط هستند نور نباید از پشت میز به صورت مراجعین برخورد داشته باشد زیرا آن ها را دچار مشکل میکند.میز کانتر باید در مکانی قرار گیرد که به تمام قسمت های فضا اشراف کامل داشته باشد. میز کانتر به نوعی باید امنیت اسناد داخل شرکت را نیز حفظ کند بنابراین محل قرارگیری میز کانتر اهمیت ویژه ای دارد. ابعاد استاندارد میز کانتر به صورت حدودی در طول حدود 180 cm در عرض 140 cm در ارتفاع 75cm است.

نحوه قرار گرفتن میز کانتر

نحوه قرار گرفتن میز کانتر

مزایای استفاده از میز کانتر

  • برقراری نظم در دفاتر بانک، بیمه، پست و... میز کانتر فضا را با نظم مشخصی به دوقسمت ارباب رجوع و کارمندان تفکیک می کند.
  • در برخی از مکان ها و دفاتر برای حفظ حریم شخصی کارمندان بالای میز کانتر شیشه قرار می گیرد به این ترتیب ارباب رجوع نمی تواند به کار کارمندان نظارت کند یا نظر دهد.
  • جادار بودن میز کانتر در دفاتر سبب می شود در پشت آن کشوها و فایل های بسیاری قرار گیرد این ویژگی در دفاتر اداری و مطب ها بسیار کارآمد است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi