آشنایی با 5 موارد مهم طراحی اتاق انتظار

06 اردیبهشت ، 1400
مبلمان اداری فضا گویا

آنچه که مشخص است هیچ فردی از ماندن در اتاق انتظار لذت نخواهد برد. اگر موارد مهم طراحی اتاق انتظار رعایت شود، این مکان به فضای حوصله سر بر تبدیل نخواهد شد. گاهی اوقات بنا به شرایط همه ما مجبور می شویم این اتفاق را تجربه کنیم. بنا بر تحقیقات یک فرد حدود نیم ساعت در پشت در اتاق پزشک به انتظار می ایستد. از همین رو محیط و فضای اتاق انتظار می تواند در گذراندن زمان نقش بسزایی داشته باشد. آنچه که مسلم است اطمینان از اینکه مهمان در حالی که در فضای شما نشسته اند احساس یک اتاق انتظار سرد و بی روح در طولانی تر شدن زمان موثر است. اگر می خواهید مطب ،دفتر یا شرکت شما جلوه خوبی برای افرادی که در اتاق انتظار آن سپری میکنند داشته باشد شما باید موارد مهم در اهمیت طراحی اتاق انتظار را مد نظر خود قرار دهید دهید.

تاثیر اتاق انتظار بر  موقعیت شغلی

اگر اتاق انتظار شما کمی فرسوده و قدیمی شده است ،شاید دیگر وقت آن است که با طراحی های جدید به سراغ تغییراتی در آن بروید .و با دکوری جذاب و شیک از به انتظار نشستن مشتریان خود در بیرون از اتاقتان نگران نباشید.وقتی دکوراسیون اتاق انتظار خود را درست می کنید و موارد مهم طراحی اتاق انتظار را رعایت کنید می توانید مشتری های خود را تحت تاثیر قرار می دهید ، محیط راحت تری برای آنها فراهم می کنید و زمان انتظار را برای آنها کاهش می دهید. به علاوه ، شما دفتر خود را به روز ، مدرن و مطابق با زمان نگه دارید. بنابراین ، اگر به فکر به روزرسانی اتاق انتظار خود هستید ، زمان آن فرا رسیده است.شما با کمک  متخصصین در امر طراحی دکوراسیون میتوانید یک اتاق خوب طراحی کنید  طراحان با در نظر گرفتن  اصول و قواعد دکور متناسب با حوزه کاری شما می توانند در چیدمان اتاق انتظار محل کار شما تاثیر بسیار مطلوبی داشته باشند .در اینجا چند نکته برای کمک به شما در تهیه یک برنامه نوسازی وجود دارد که از هر پنج حس برای بهبود ظاهر ، راحتی ، صداها ، رایحه ها و حتی عطر و طعم اتاق انتظار شما استفاده می کند. با ما همراه باشید تا 5 مورد از مهم ترین نکات را در طراحی اتاق انتظار برای شما ارائه دهیم.

طراحی اتاق انتظار

طراحی اتاق انتظار

1)انتخاب نوع صندلی یکی از موارد مهم طراحی اتاق انتظار

صندلی های اتاق انتظار که می تواند از موارد مهم طراحی اتاق انتظار باشد باید دو عامل اصلی را به رخ بکشد: ظاهر زیبا و شیک و راحتی. هر دو به یک اندازه مهم هستند و گزینه های بسیار مقرون به صرفه زیادی برای انتخاب وجود دارد. به سراغ صندلی هایی بروید که به جای گزینه های چوبی یا پلاستیکی ،دارای بالشتک هستند و نشستن طولانی مدت روی آن باعث آزرده خاطری نمی شود.. همچنین  اگر می خواهید نوع صندلی های موجود در فضا را تغییر دهید. برخی صندلی های دارای بازو ، برخی دیگر بدون بازو و برخی گزینه های چاقی نیز ارائه دهید. هنگام تجهیز فضا حتماً میهمانان خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر نوع مشاغلی دارید که کودکان را می بینید ، می خواهید صندلی های عشق و مبل را به فضا اضافه کنید تا کودکان بتوانند با والدین خود بنشینند. اگر اتاق انتظار شما در یک مرکز بهداشتی است ، به صندلی هایی نیاز دارید که تمیز کردن آنها آسان و ایمن باشد. وقتی نوبت به سبک نشستن اتاق انتظار شما می رسد ، دنبال چیزی مدرن و با مارک تجاری بروید ، شاید در رنگ های شرکت شما باشد یا در چیزی زیبا و خنثی باشد.

فضای انتظار

اهمیت مبلمان فضای انتظار

2) انتخاب وسایل تزیینی

دکوراسیون میتواند دنیایی از تفاوت را ایجاد کند ، وقتی که به ظاهر هر فضایی می رسد، خواه اتاق نشیمن خانه شما باشد یا اتاق انتظار کسب و کار شما. نکته قابل توجه در موارد مهم طراحی اتاق انتظار و مبلمان اداری این است که دکوراسیون متناسب با هر بودجه ای گزینه های زیبایی دارد، چه شما می توانید هزاران دلار هزینه کنید یا اصلاً نمی توانید هیچ هزینه ای کنید. چند چاپ هنری کاملاً هماهنگ به دیوارهای خود بیاورید یا یک گلدان زیبا به بالای میز پذیرای خود اضافه کنید. فقط به یاد داشته باشید ، کمتر بهتر است ، بنابراین زیاده روی نکنید.

موارد مهم طراحی اتاق انتظار

وسایل و اکسسوری های اتاق انتظار

3) یک یا دو آینه اضافه کنید تا فضای کوچک بزرگتر به نظر برسد

آینه های تزئینی هم به عنوان تزییناتی کار می کنند و هم به عنوان ابزاری که در واقع می توانند فضا را بزرگتر نشان دهند. یک آینه بزرگ به یک دیوار خالی یا برخی از آینه های تزئینی کوچکتر در نزدیکی محل نشستن خود اضافه کنید تا به باز شدن فضا و بهبود طراحی اتاق انتظار کوچک کمک کند.شما با انجام دادن این دکور می توانید در کنار بزرگتر نشان دادن دفتر کار خود یکی از موارد مهم طراحی اتاق انتظار را به خوبی انجام دهید.

موارد مهم در طراحی فضای انتظار

تاثیر آینه در فضای اتاق انتظار

4)انتخاب فرش مناسب از موارد مهم طراحی اتاق انتظار

یک فرش ساده و مقرون به صرفه می تواند فضایی خفیف را به فضایی نرم و خانگی تبدیل کند که بدون شک باعث می شود مهمانان در تجارت شما استقبال بیشتری داشته باشند. با خواندن راهنمای کامل فرش های منطقه، مطمئن شوید که از اندازه و سبک مناسب فرش برخوردار هستید.

اتاق انتظار

اهمیت فرش در فضای انتظار

5)تنظیم نور مناسب برای اتاق انتظار

داشتن اتاقی با نور کافی یکی از دلایل و موارد مهم طراحی اتاق انتظار می باشد ،یعنی یک اتاق با نور مناسب یک اتاق خوب است، بنابراین مطمئن شوید که مقدار مناسب نور را در قسمت انتظار خود قرار دهید. نور طبیعی همیشه بهترین گزینه است، اما نورپردازی مصنوعی محل دریافت دفتر نیز لازم است. مقدار مناسبی از نور، لامپ ها و وسایل دیواری شنیده شده را اضافه کنید تا فضایی کاملاً روشن و همچنین ظاهری مدرن ایجاد کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi