نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی چگونه است

28 بهمن ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

امروزه استفاده از پارتیشن ها راه حلی ساده و آسان برای ساخت فضاهای اختصاصی در یک محیط عمومی است. تنوع متریال و طراحی باعث شده است که این محصول در میان مصرف کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردار شود. نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

پارتیشن ها

یکی از محبوب ترین متریال ها که امروزه می توان در اکثر فضاهای اداری، صنعتی و یا حتی مسکونی مشاهده نمود، پارتیشن ها هستند. وسعت طراحی و متریال مصرفی در تولید این محصول به آن کاربری بسیار گسترده ای بخشیده است. به طوری که امروزه به سادگی می توان پارتیشن ها را در تنوع رنگی و ظاهری بسیار در اکثر مکان ها مشاهده نمود.

اما بیشترین کاربرد این محصولات در فضاهای صنعتی و اداری است. جداسازی بخش های مختلف یک اداره و یا یک کارخانه با پارتیشن علاوه بر ایجاد زیبایی بصری به آن کاربری فوق العاده ای می دهد. در صنایع از این محصول بیشتر برای جداسازی بخش های ماشین آلات از بخش اپراتورها استفاده می شود.

مزیت استفاده از پارتیشن صنعتی

از مهمترین مزایایی که باعث می شود تا از پارتیشن ها جهت جداسازی فضاها در صنایع استفاده شود نوع طراحی ویژه این محصولات است. با نصب توری های فلزی یا شیشه در قسمتی از پارتیشن ها به سادگی می توان فضایی محسور و جدا از بخش ماشین آلات در نظر گرفت و هم می توان به سادگی این بخش توسط اپراتورها زیر نظر گرفته شود. مشخص بودن بخش تاسیسات و سیم کشی و کابل ها نیز از دیگر مزایایی ویژه این محصول است.

نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی

نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی کاری تخصصی و فوق العاده فنی است. این کار باید حتما توسط نصاب انجام شود. از مهمترین ویژگی های پارتیشن صنعتی استحکام بالایی این محصول است. عایق بودن در برابر صدا و حرارت نیز از دیگر ویژگی هایی است که پارتیشن صنعتی باید حتما داشته باشد. نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی با سادگی در نصب و سهولت در جابجایی به آن ویژگی بسیار مثبتی می دهد.

مزایای استفاده از پارتیشن صنعتیمزایای استفاده از پارتیشن صنعتی

آخرین مطالب تکمیلی مبلمان اداری مدرن شرکت فضاگویا را در این بخش دنبال نمایید

پارتیشن اداری آکوستیک چیست

مزایای استفاده از پارتیشن آکوستیک در محیط اداری

پارتیشن اداری هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد

انواع پارتیشن صنعتی

پارتیشن های صنعتی در انواع مختلفی با متریال های گوناگون تولید می شوند. این ویژگی کمک می کند تا بتوان از این محصول در مکان های مختلف با توجه به نیاز و نوع شرایط محیطی استفاده نمود.

چگونگی و نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی

برای این که نصب و اجرای پارتیشن صنعتی به درستی صورت گیرد نیاز است که ابتدا به چند نکته مهم توجه شود.

  • اندازه گیری فضای مورد نظر
  • تعیین نوع پارتیشن
  • تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز
  • سفارش تولید پارتیشن بر اساس طرح مورد نظر
  • تنظیم و نصب کانال ها و ساختار آنها در محل مورد نظر
  • تعیین فریم درب های پارتیشن
  • تنظیم محل نصب کابل ها
  • پوشش کابل ها
  • نصب درب ها در محل

انواع پارتیشن صنعتیانواع پارتیشن صنعتی

چگونگی انجام اندازه گیری و اجرای پارتیشن

برای اندازه گیری فضا باید محل نصب و اجرای پارتیشن صنعتی را به دقت اندازه گیری نمود. این مقدار همان فاصله طولی پارتیشن است. مرحله بعدی در نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی انتخاب نوع پارتیشن برای این مکان است. توجه نمایید که پارتیشن ها در متریال های مختلفی تولید می شوند. این متریال ها بسته به شرایط محل ممکن است تغییر نماید. به عنوان مثال از پارتیشن های چوبی در محیط هایی که رطوبت از حد مطلوب بالاتر است نمی توان استفاده نمود. استفاده از افراد ماهر به شما کمک می کند تا در انتخاب نوع پارتیشن و همچنین متریال آن دقت بیشتری داشته باشید.

نحوه نصب و اجرای پارتیشن های صنعتی

نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی در محیط های مختلف با کمی تفاوت از یکدیگر صورت می گیرد. برای این که نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی به خوبی انجام شود و هیچ گونه مشکلی در اجرای آن صورت نگیرد بهتر است قبل از شروع به کار محل نصب را از هرگونه آلودگی و رطوبت خالی کنید. این عوامل باعث می شوند تا بعد از نصب پارتیشن ها به درستی در محل خود قرار نگیرند و عملا زحمات شما به هدر خواهد رفت. فراموش نکنید بعد از انجام مراحل حتما پارتیشن های نصب شده را شستشو و ضدعفونی نمایید. برای این کار حتما از دستمال مرطوب با مواد ضد عفونی کننده یا الکل استفاده نمایید.

نکات مهم در زمان نظافت پارتیشن های صنعتی

بعد از اطلاع از نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی نوبت به نگهداری این محصولات می شود. چند نکته مهم را در زمان نظافت این محصولات هرگز فراموش نکنید.

  • از قرار گرفتن کابل ها و سیم های برق اطلاع دقیق داشته باشد و از برخورد آب به این قسمت ها اکیدا خودداری کنید.
  • از شستشوی پارتیشن های صنعتی با آب خودداری کنید. این کار باعث آسیب رساندن به متریال این محصولات خواهد شد.
  • استفاده از دستمال مرطوب با مواد ضدعفونی کننده یا الکل برای نظافت کفایت می کند.
  • با توجه به متریال پارتیشن ها از مواد ضدعفونی کننده جهت نظافت آنها استفاده نمایید. پارتیشن های چوبی به سرعت در اثر برخورد رطوبت دچار آسیب دیدگی می شوند.

نحوه نظافت پارتیشن صنعتینحوه نظافت پارتیشن صنعتی

عوامل موثر بر قیمت نصب و اجرای پارتیشن های صنعتی

در صورتی که خود اقدام به نصب  پارتیشن در محل مورد نظر می کنید حتما قبل از شروع از نحوه نصب و اجرای پارتیشن صنعتی اطلاعات دقیقی کسب نمایید. اما در صورتی که از نصاب برای این کار استفاده می کنید باید بدانید که عواملی مختلفی بر قیمت نصب تاثیر می گذارد.

  • متراژ پارتیشن، در بعضی از مواقع در قسمت های از پارتیشن نیاز به ساخت کتابخانه یا یک قفسه وجود دارد که این موارد بر هزینه نصب و اجرا اضافه می نماید.
  • نوع اتصالات، هر کدام از انواع پارتیشن با متریال های مختلف از نوع اتصالات خاص خود جهت نصب استفاده می نمایند.
  • نوع پارتیشن، پارتیشن های متحرک هزینه بیشتری برای نصب دارند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi