مراحل ساخت میز اداری چگونه است

19 آذر ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

آشنایی با میز اداری

مراحل ساخت میز اداری با توجه به طرح و متریال مورد استفاده و کاربرد مورد انتظار از آن با یکدیگر متفاوت است. در واقع هر میزی که بر اساس خواسته مشتری قرار است طراحی و ساخته شود از یکسری اصول برخوردار بوده که لازم است در تک تک مراحل ساخت به آن توجه شود. در این مقاله ما قصد داریم تا اطلاعاتی را راجع به مراحل ساخت میز اداری در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم، با ما تا پایان این متن همراه باشید.

میز اداری از جمله تجهیزات و وسایل ضروری است که باید همواره در لیست اقلام مورد نیاز برای مبلمان یک شرکت یا اداره جزو گزینه های نخستین قرار گیرد. امروزه میزهای اداری در انواع طرح، رنگ، جنس با سایز ها و ابعاد گوناگون برای استفاده در دفاتر اداری، موسسات و شرکت های مختلف طراحی و ساخته می شوند که به نیاز هر فرد در خصوص ویژگی ها و خصوصیات مورد انتظار او از قبیل، زیبایی، ابعاد متناسب، فضای کافی برای کار و ... پاسخ دهد. میزهای اداری در انواع مختلف میز مدیریتی، منشی، کارمندی، پذیرش، کارگروهی، کنفرانس و پذیرایی وجود داشته که هر یک از میزهای یاد شده کاربرد مختص به خود را دارد.

میز اداری شرکت فضاگویامراحل ساخت میز اداری

مراحل ساخت میز اداری

همانطور که اشاره شد؛ میزهای اداری در انواع مختلف طراحی و ساخته شده اند که هر یک به منظور استفاده در بخشی خاص از شرکت و یا موسسه همانند میز مدیریت، کنفرانس، منشی و ... به کار می روند. نکته حائز اهمیت در این خصوص، شیوه ساخت متفاوت هر یک از این میزها با توجه به کاربرد مورد انتظار از آن ها و همچنین جنس و طرح مورد نظر مشتری است. پس به طور کلی می توان گفت که در مراحل ساخت میز اداری همواره لازم است که اصولی به شرح موارد زیر مد نظر طراح و سازنده قرار گیرد:

  • انتخاب متریال مناسب از جنس چوب برای انواع میز اداری و دیگر متریال ها مانند شیشه، نئوپان، ام دی اف و ... با توجه به درخواست مشتری
  • کشیدن طرح مورد نظر بر روی کاغذ و ترسیم سه بعدی آن و مشخص کردن اندازه طول، عرض و ارتفاع میز
  • ابعاد و اندازه استاندارد میز بر اساس اصول ارگونومیک و فضای محیط ؛ به طور مثال ارتفاع استاندارد بین 72 تا 78 سانتیمتر برای تمامی میزهای موجود در بازار
  • توجه به قطر و ضخامت متریال مورد استفاده برای هر قسمت از میز نظیر صفحه، بدنه و صفحه جلویی به طور مثال ضخامت ۱۶ میلیمتری ام دی اف خام معادل  ۴۴ قطعه ۴ سانتیمتر در ۲۰۰ سانتیمتر
  • برش اجزای تشکیل دهنده میز نظیر صفحه، پایه ها و صفحه جلویی، کشوها و ... با توجه به ابعاد و طرح مورد نظر با کمک دستگاه برش چوب و برش فلز و برش شیشه و ...
  • اتصال لایه های برش خورده  به یکدیگر با چسب مخصوص یا چسب چوب
  • مونتاژ قطعات به یکدیگر با کمک دریل، پیچ و گونیا، پیچ گوشتی و یا به شیوه مونتاژ الیت
  • منبت کاری یا فرم دهی در صورت نیاز
  • استفاده از سمباده، رنگ و یا روغن جلا، رزین در صورت استفاده از متریال نئوپان، ام دی اف و چوب

مراحل ساخت میز اداریمراحل ساخت میز اداری

آخرین مطالب تکمیلی مبلمان اداری مدرن شرکت فضاگویا را در این بخش دنبال نمایید

مهم ترین نکات انتخاب میز اداری

میز اداری چوبی بهتر است یا میز اداری شیشه

قبل از خرید میز اداری باید به چه نکاتی توجه کرد

نکات مورد توجه در مراحل ساخت میز اداری

هنگام خرید یا سفارش برای ساخت میز اداری یک شرکت یا موسسه همواره لازم است که نکاتی را در مراحل ساخت میز اداری و یا حتی سفارش آن مد نظر خود قرار داده تا در آینده با مشکل مواجه نشویم، این نکات به شرح موارد زیر بیان شده است:

  • توجه به نوع متریال مورد استفاده برای ساخت میز نظیر شیشه، استیل یا ام دی اف
  • توجه به ابعاد و اندازه میز و تناسب با فضای محیط کار
  • توجه به رنگ و طرح مورد نظر و همخوانی با سایر دکوراسیون اتاق
  • توجه و رعایت اصول ارگونومی به منظور عدم خستگی کارکنان هنگام نشستن طولانی مدت پشت میز
  • و ... 

ویژگی مورد توجه در مراحل ساخت انواع میزهای اداری

میز از جمله مبلمانی ضروری است که با توجه به نیاز و کاربرد فرد در هر  یک از بخش های شرکت، موسسه یا اداره مورد برای انجام امور کاری مورد استفاده قرار می گیرد و همواره ویژگی هایی را باید در مراحل ساخت میز اداری برای انواع مختلف آن در نظر گرفت، این ویژگی ها به شرح ذیل است:

ویژگی های مهم هنگام ساخت میز اداریویژگی های مهم هنگام ساخت میز اداری

میز مدیریت

در مراحل ساخت میز اداری برای بخش مدیریت با توجه به امکان نشستن طولانی مدت مدیر یک شرکت برای رسیدگی به امور باید همواره به سایز و زیبایی آن توجه ویژه ای شود. این که افراد از کار کردن و نشستن طولانی مدت پشت میز احساس خستگی و ناراحتی نکرده و فضای کافی نیز برای قرار گرفتن ابزار و وسایل مورد نیاز جهت رسیدگی به امور روزمره متناسب با کار مورد نظر فراهم شود. از سویی دیگر چون اتاق مدیریت یک بخش مجزا از شرکت را تشکیل می دهد، فرم، رنگ، طرح و جنس میز اداری نیز باید متناسب با فضای محیط و دکوراسیون در نظر گرفته شده برای آن باشد.

میز کارمندی و منشی

از جمله ویژگی های مورد نظر در مراحل ساخت میز کارمندان و همینطور میز منشی یک شرکت می توان به تعبیه کشو و مکانی برای نگهداری استاد، فضای کافی برای نوشتن و قرار گیری سیستم کامپیوتر، تلفن و ... ، ابعاد متناسب و مقاومت کافی آن اشاره کرد. 

میز کنفرانس

این نوع میز به تبع با توجه به میزان فضای در نظر گرفته شده برای اتاق کنفرانس فضای بیشتری را اشغال کرده و طراحی آن به گونه ای است که صندلی ها را بتوان رو به رو هم قرار داد. از طرفی فرم و طرح میز کنفرانس نیز با توجه به خواسته و سلیقه مشتری به گونه های متفاوت به صورت دایره ای، مستطیلی و ... بوده و با توجه به قابلیت های مد نظر شرکت یا اداره فضایی را نیز جهت اتصال تجهیزات مورد نیاز برای اتاق کنفرانس نظیر میکروفن و ... برای آ ن در نظر می گیرند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi