قبل از خرید میز اداری باید به چه نکاتی توجه کرد

04 آذر ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

نکات مهم قبل از خرید میز اداری چیست؟ 

اگر کارمند و یا مدیر یک شرکت هستید قطعا در طی روز ساعت طولانی را پشت میز اداری سپری می کنید؛ بنابراین مهم است که در یک شرکت از میزهای مناسب استفاده شود؛ اما آیا شما می دانید که نکات مهم قبل از خرید میز اداری چیست؟ و شما هنگام خرید باید چه ملاک هایی را مد نظر بگیرید؟ اگر قصد خرید میز برای اداراه و محل کارتان دارید ما را دنبال کنید تا هرآنچه که نیاز است در رابطه با خرید میز اداری استاندارد بدانید را فرا بگیرید و خریدی آگاهانه تر را داشته باشید.

میز اداری به چه میزی گفته می شود؟

بطورکلی به هر میزی که در اداره و محل های کار استفاده می شود میز اداری گفته می شود؛ دارا بودن بخش نظم دهنده وسایل و کشو و در برخی موارد طراحی در بخش هایی از میز ویژگی های کلی یک میز اداری می باشند. میزهای اداری می توانند شامل طرح ها و ابعاد متفاوتی باشند که شما می توانید با توجه به محلی که قرار است از میز استفاده کنید این ویژگی ها را انتخاب نمایید، اما یکی ار نکات مهم قبل از خرید میز اداری که حتما باید آن را مدنظرتان قرار دهید این است که باید انتخابی متناسب با استاندارد داشته باشید، زیرا کیفیت میز می تواند در کارایی کارمندانتان تاثیر گذار باشد؛ چرا که میزهای استاندارد می توانند تضمین کننده سلامت جسمی افراد باشند.

نکات بسیار مهم انتخاب نوع میز اداری
نکات بسیار مهم انتخاب نوع میز اداری 

نکات مهم قبل از خرید میز اداری که باید بدانید!

مسلما قبل از خرید هر وسیله ای نکاتی کلیدی وجود دارد که توجه به آنها مهم است و شما را برای رسیدن به هدفتان که خریدی ایده آل است می رساند، میز اداری نیز از این قاعده مستثنا نیست و توجه به نکات مهم قبل از خرید میز اداری در راحتی شما و کارمندانتان تاثیر گذار می باشد.از جمله مهم ترین نکاتی که شما باید قبل از خرید میز اداری به آنها توجه کنید به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. توجه به استاندارد بودن میز! استاندارد بودن میز از نکات مهم قبل از خرید میز اداری است که باید در رابطه با آن اطلاعات داشته باشید و در هنگام خرید مورد استفاده قرار دهید.
  2. قبل از خرید انواع جنس هایی که برای ساخت میزهای اداری استفاده می شود را بشناسید،جنس میز می تواند از چوب، فلز،ام دی اف، وینر و... باشد و شما باید بسته به بودجه و محل کارتان جنس میز را انتخاب کنید.
  3. به نیازتان برای استفاده توجه کنید؛ برای مثال اگر قرار است که مدت زمان کمی را پشت میز بگذرانید و با مشتریان بین المللی سروکار دارید باید به ظاهر میز توجه کنید.
  4. توجه به وزن و ابعاد میز

ویژگی های یک میز اداری استاندارد چیست؟

بدون شک ویژگی های مختلف و زیادی وجود دارد که یک محیط کاری را به استاندارد های بین المللی می رساند، و یکی از مهم ترین این ویژگی ها میز می باشد زیرا میز در اداره و شرکت ها به عنوان یکی از اصلی ترین المان هاست که کارمندان و مدیران زمان زیادی را پشت آن می گذارانند.در بازار میزهای اداری با ویژگی های ظاهری متفاوتی وجود دارد اما همه میز های استاندارد پیرو اصول خاصی هستند که دانستن این اصول به شما در خرید یک میز مناسب کمک خواهد کرد.

ویژگی های کلی یک میز اداری استاندارد به شرح زیر می باشد:

  • ارگونومی (ارگونومی در لغت به معنای رعایت استاندارها و مطالعات علمی موجود در فیزیک انسان برای طراحی محیط کار می باشد.
  • دارا بودن بخشی برای نظم دهی به وسایل و مدارک در محل کار
  • داشتن ارتفاع مناسب (با توجه به استاندارهای موجود یک میز اداری باید ارتفاعی بین 75 الی 85/5 سانتی متر از زمین را دارا باشد.)

توجه به ویژگی های میز اداری مناسب جزء نکات مهم قبل از خرید میز اداری می باشد که حتما باید مد نظر داشته باشیم.

راهنمای خرید میز اداری  فوت و فن های یک انتخاب صحیح و مناسبراهنمای خرید میز اداری  فوت و فن های یک انتخاب صحیح و مناسب 

انواع میز اداری

همانطور که قبل تر گفتیم میزها یکی از ملزومات در محل کار هستند و بدون وجود آنها شرایط برای انجام کارها محیا نخواهد شد، میز های اداری هم از لحاظ ویژگی های ظاهری و هم ویژگی های فنی دارای چندین مدل می باشند که شما می توانید بسته یه نیاز کاریتان مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید، دانستن اینکه میزهای اداری دارای انواع مختلفی هستند یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید میز اداری است که حتما باید بدانید،برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید:

  1. میز مدیریتی: برای استفاده در اتاق مدیریت که معمولا از ظاهری لوکس برخوردار هستند.
  2. میز کارمندی: در این نوع میزها داشتن استاندارها مهم ترین نکته است،زیرا پر استفاده ترین میزهای اداری همین میز های اداری است
  3. میز منشی: میز منشی یکی از پر بازدید ترین میزها در هر محل کاری است زیرا محل کار منشی در معرض دید هر ارباب رجوع و کارمندی است که در اداره رفت و آمد دارد؛ بنابراین دارا بودن ظاهری شکیل در میز منشی بسیار مهم می باشد.
  4. میز کار گروهی: این نوع میز مورد استفاده از دپارتمان ها می باشد، و برای کارهایی است که باید به صورت گروهی انجام شود.
  5. میز پذیرایی: مورد آخر نیز صرفا برای استفاده برای ارباب رجوع، میهمانان ویژه و مشتریان می باشد که معمولا دارای ارتفاعی بین 40 تا 55 سانتیمتر است.

چرا توجه به نکات مهم قبل از خرید میز اداری مهم است؟

توجه به نکات مهم قبل از خرید میز اداری به دلیل سروکار داشتن دائمی ما با آن از اهمیت بالایی قرار دارد و ما هرگز نباید در خرید میز اداری عجولانه خرید کنیم و یا ببنیم کدام میز کم ترین قیمت را دارد و همان را انتخاب کنیم! زیرا خرید سرسرانه وسایل محیط کاری می تواند به مرور زمان به سلامتی ما آسیب وارد کند،پس نکات مهم قبل از خرید میز اداری را فراموش نکنید،و در هنگام خرید به آنها توجه ویژه داشته باشید.

پیشنهاد ما

با این وجود با توجه به نکاتی که مطرح کردیم اگر فکر می کنید که دفترتان دارای مبلمان اداری مناسبی نیست و یا به تازگی قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که میزهای اداری را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن استاندارد های بین المللی مدرن نیز باشند.

راهنمای کامل خرید میز اداریراهنمای کامل خرید میز اداری 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi