مبلمان اداری چرم بهتر است یا پارچه ای

31 تیر ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

برای مبلمان اداری نوع چرمی بهتر است یا پارچه ای؟

راحت بودن مبل‌های پارچه‌ای معمولا بستگی به نوع پارچه استفاد شده در آن‌ها دارد، اما به چندین دلیل معمولا استفاده مبل‌های پارچه‌ای بیشتر از مبل‌های چرمی است؛ چرا که مبل‌های پارچه‌ای معمولا گرم‌تر و نرم‌تر از مبل‌های چرمی هستند و از طرفی مبلمان چرمی ممکن است مانند صندلی‌های چرمی خودرو، در تابستان بسیار گرم شده و در زمستان نیز سرد باشند. همچنین مبل‌های چرمی معمولا سفت‌تر از مبل‌های پارچه‌ای هستند. اما مبلمان چرمی هم در پاکیزه نگاه داشتن و تمیز کردن فضا بهتر و آسان تر می باشند. 

انواع روکش مبلمان اداری

کیفیت روکش ها عامل تعیین کننده ای در مبلمان اداری است. هر چه مواد مرغوب تری در ساخت روکش های مبلمان اداری به کار رفته باشد ماندگاری مبلمان اداری بیشتر خواهد بود. در مبلمان اداری با کیفیت روکش های طبیعی را خواهید دید و طراحی صندلی ها به صورت طبی خواهد بود. با توجه به مواردی که در ساخت مبلمان اداری به کار رفته است قیمت مناسبی برایشان در نظر گرفته ایم. طراحی این مبلمان به گونه ای است که برای قرار دادن وسایل با کمبود جا مواجه نشوید و سلامت بدنتان به خطر نیفتد چون طبق اصول ارگونومی طراحی شده است.

انتخاب مبلمان اداری

مبل اداری چرمی

از هر مبلمانی که برای تجهیز کسب و کار خود استفاده کنید، طیفی از مواد اولیه را شامل می شود که مهمترین، پایه ای ترین و قدیمی ترین آن ها چرم است. چرم به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و خاصی که دارد، متریالی بسیار مطلوب برای ساخت مبلمان اداری به حساب می آید. یکی از ویژگی های خاص چرم این است که می توان آن را با انواع مختلف متریالی که در ساخت مبلمان استفاده می شود، به کار برد. برای مثال چرم با چوب، فلز و استیل هارمونی خاص و زیبایی ایجاد می کند که می تواند به زیبایی بیشتر محیط کسب و کار شما کمک زیادی کند. چرم دوام و ماندگاری بالائی دارد و به محیط کار غنا و اصالت می بخشد. از دیگر ویژگی های چرم، سادگی در نگهداری و تمیز کردن آن است. به جرات می توان گفت که هیچ متریالی به اندازه چرم دارای محبوبیت و مقبولیت نیست.

انواع مبلمان اداری چرمی 

چرمی که در ساخت مبلمان اداری استفاده می شود بر دو نوع است. چرم طبیعی و چرم صنعتی (مصنوعی). اینکه از چه نوع چرمی (طبیعی یا صنعتی) در تولید و ساخت مبلمان اداری استفاده شود، به نوع نیاز شما، نوع کسب و کار و بودجه تان بستگی دارد. چرم طبیعی زیبایی بیشتری دارد، نسبت به چرم صنعتی قیمت بسیار بالاتری دارد و در تولید مبلمان اداری با مهندسی بالا، متریال های با کیفیت و لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد. ولی چرم مصنوعی نیز به دلیل ارزان بودن و داشتن برخی از ویژگی های چرم طبیعی، اخیراً در صنعت ساخت و تولید مبلمان اداری کاربرد بسیاری پیدا کرده است. 

مبل اداری پارچه ای

مقاومت مبل‌های اداری پارچه‌ای بستگی به جنس پارچه استفاده شده در مبلمان دارد (همان طور که مقاومت مبلمان اداری چرمی نیز بستگی به نوع چرم استفاده شده دارد). در برخی از مبلمان اداری پارچه‌ای از نوعی روکش مقاوم در برابر لکه استفاده می‌شود که در این صورت به راحتی می‌توان لکه‌های بوجود آمده روی مبلمان اداری را پاک کرد. از طرفی روی مبلمان اداری پارچه‌ای همانند مبل‌های اداری چرمی خراش نمی‌افتد و مبل‌های پارچه‌ای از این نظر نسبت به مبل‌های اداری چرمی بهتر هستند. همچنین در صورت انتخاب مبل اداری چرمی، باید با مشکل پوسته پوسته شدن آن نیز دست و پنجه نرم کنید.

بهترین روکش مبل اداری

روکش کردن مبلمان اداری آخرین مرحله از تولید یک مبلمان است اما اولین قسمتی است که شما آن را در مواجهه می بینید و از روی آن در مورد مبلمان اداری حتماً قضاوت می کنید. جنس های مختلفی از پارچه و چرم وجود دارند که برای روکش مبل اداری استفاده می شوند. از بهترین روکش های چرمی برای مبل اداری چرم هایی نظیر چرم وی و یا چرم پی یو است که بسیار چگال، لطیف و بادوام هستند.
باوجود اینکه چرم های باکیفیتی امروزه وجود دارند که در روکش مبل اداری می توان از آن ها استفاده نمود، اما کماکان برخی افراد روکش پارچه ای برای مبل اداری را به روکش چرمی ترجیح می دهند. شاید پارچه حس صمیمی تر یا آشنا تری برایشان دارد و یا ترس آن را دارند که روکش چرمی مبل اداری موجب تعریق بیشتر بدن شود. در حالیکه امروزه چرم هایی که به خوبی هوا را از خود عبور می دهند باعث می شوند ساعت ها نشستن روی صندلی باعث تعریق بدن نشود.
بهترین جنس مبلمان اداری باید دارای اصول ارگونومیک بوده و از بروز مشکلات مفصلی و کمر درد جلوگیری نماید. از آنجا که کارمندان به مدت طولانی بر روی صندلی قرار می گیرند باید از بهترین جنس مبلمان در دکوراسیون فضای اداری بهره برد. در تهیه مبلمان اداری از جنس با کیفیت استفاده می شود که علاوه بر دوام و زیبایی راحت نیز هست. جنس مبلمان اداری معمولاً از چوب و ام دی اف با پوشش چرم یا پارچه می باشد.

انتخاب جنس مبلمان اداری
شما می توانید از صفحات زیر هم دیدن نمایید:

چه پارچه ای را برای مبلمان اداری انتخاب کنیم
صندلی طبی و ارگونومیک چیست؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi