چه پارچه ای را برای مبلمان اداری انتخاب کنیم

31 تیر ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

انتخاب پارچه مناسب مبلمان اداری 

نکاتی مانند اسکلت مبل، مدل، کارایی مبل و جنس پارچه مبل از عواملی هستند که برای انتخاب مبلمان باید به آن ها بسیار توجه نمود. فضاگویا راهکارهای بسیار قابل استفاده ای را در این متن با شما در میان می گذارد.

انواع پارچه های مبلمان اداری

عواملی همچون عرض نشیمنگاه مبل، ارتفاع نشیمنگاه مبل تا زمین، نرمی و سفتی مبل، ارتفاع جای دست مبل، ارتفاع پشتی مبل، کوسن ها و بالشتک ها و از همه مهم تر جنس پارچه مبل در انتخاب مبلمان مناسب تاثیر گذارند. به طور مثال انتخاب پارچه مبل برای مبلمان اداری در حال خصوصی به طور مثال با انتخاب پارچه برای مبلمان اتاق کنفرانس متفاوت است. قطعاً نیاز به پارچه ی مبل با دوام و مقاوم‌تری دارد. از مهم ترین بخش های انتخاب و خرید پارچه مبل اداری، تشخیص کیفیت آن است پس پیش از هر چیزی باید درباره بافت آن اطلاعاتی را کسب کنیم.
اگر دلتان میخواهد از میزان استحکام و مقاومت پارچه مطمئن شوید بایستی پارچه را در چند جهت مختلف بکشید. اگر پارچه به میزان دلخواه شما کش آمد، آن پارچه اصلا کیفیت خوبی ندارد زیرا پارچه با کیفیت مبلی هرگز کش نمی‌آید.
دومین راه برای انتخاب پارچه مبل با کیفیت مقایسه پارچه‌ها با یکدیگر است که بهتر است این کار را حتماً در مقابل نور طبیعی انجام دهید. معمولاً روش مقایسه پارچه‌های مبلی بر روی خود مبل تست می‌شود و پس از چند بار استفاده اگر پارچه فرم طبیعی خود را زود از دست دهد، کیفیت خوبی ندارد ولی اگر شکل ظاهری خود را حفظ کند، کیفیت مطلوب را دارد.

بهترین پارچه مبلمان اداری

قبل از خرید مبلمان اداری به پارچه مبل باید در نوع کاربری آن توجه کرد تا بتوان راحت تر تصمیم گرفت . پارچه مبلی اداری و کلاسیک از نظر نقش و رنگ اختلاف های متعددی با هم دارند. به عنوان مثال مبلمان اداری استفاده بیشتری نسبت به مبل استیل و مبل کلاسیک دارد به همین علت پارچه مقاوم تر احتیاج دارید.
به طور کلی بهترین پارچه مبلمان اداری به دو گروه تقسیم می شود:

  • الیافت طبیعی: جنس های الیاف طبیعی حاوی کتان، ویسکوز، استات، ریون، چرم، ابریشم و پشم و … می باشد
  • الیاف مصنوعی: انواع پارچه الیاف طبیعی مثل آکرلیک، نایلون، پلی استر و در بعضی موارد ابریشم مصنوعی می توان نام برد.
  • ترکیبی: پارچه ای که ترکیبی از دو مورد بالا باشد.

پارچه مبلمان اداری

رنگ پارچه مبلمان اداری

قطعاً بعد از در نظر گرفتن استحکام، کیفیت، و جنس پارچه، هنگام انتخاب پارچه مبل اداری باید رنگ آن را نیز در نظر داشت. انتخاب رنگ پارچه مبلمان اداری باید کاملاً هوشمندانه انجام شود. 
توجه به نوع کاربری مبلمان اداری در انتخاب رنگ مبلمان اداری مهم‌ترین نکته این است که مبلمان اداری قرار است در چه فضایی در محل اداری مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال در محیط‌های آموزشی رنگ‌های روشن در اولویت هستند اما در دفتر وکالت معمولاً رنگ‌های تیره‌ای همچون مشکی و قهوه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تناسب رنگ مبلمان اداری با محیط

رنگ مبلمان و دکوراسیون اداری باید با توجه به اندازه فضای کار انتخاب شود. اگر ابعاد فضای اداری کوچک باشد بهتر است رنگ‌های روشن انتخاب شود و نور کافی برای آن محیط در نظر گرفته شود تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

ایجاد حس خاص در مخاطبان

همانطور که قبلاً اشاره کردیم رنگ‌ها احساس خاصی را به بیننده القا می‌کنند. بسیاری از کسب‌وکارها با استفاده از این ویژگی به تجارت خود رونق بخشیده‌اند. برای مثال در طراحی داخلی اکثر فست‌فودها رنگ‌های قرمز و نارنجی استفاده می‌شود تا اشتهای مشتریان را تحریک کند. اما در انتخاب رنگ مبلمان اداری باید به پاکیزه بودن یا پاکسازی رنگی برای ادارات شلوغ هم توجه نمود.

جنس و کیفیت پارچه مبلمان اداری

پارچه مبلمان اداری اولین قسمتی است که هنگام انتخاب و خرید مبل به چشم ما می آید و ما را جذب می کند. پارچه مبلی از مهم ترین اجزای مبل می باشد که در عین زیبایی و چشم نوازی باید از جنس و کیفیت بالایی برخوردار باشد. جنس و کیفیت پارچه مبلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. راهی برای انتخاب پارچه مبلمان با کیفیت مقایسه پارچه‌ها با یکدیگر است. اگر جنس پارچه مبل مناسب و مرغوب نباشند پس از مدت کوتاهی مبلمان شما جلوه و زیبایی خود را از دست می دهد. پس بهتر است نهایت دقت را در انتخاب جنس و کیفیت پارچه مبلی داشت.

دوام پارچه در مبلمان اداری

پارچه مبلمان اداری نخستین موردی ست که از یک مبل توجه افراد را جلب می کند، انتخاب درست پارچه  مبلمان اداری بیش از تصور شما اهمیت دارد. پارچه مبلمان اداری در کنار زیبایی که به مبل می بخشد وظیفه ی دیگری نیز دارد و آن دوام بالای پارچه ی مبلمان است. در خرید پارچه مبل بهتر است پارچه یا چرمی را برای روکش مبل تان انتخاب کنید که کمترین اصطکاک را با لباس افرادی که روی آن می نشینند ایجاد کند، رعایت این نکته باعث انتخاب پارچه ای برای مبل تان خواهد شد که طول عمر بیشتری داشته و بادوام تر است. البته در کشورهای اروپایی و آمریکا برای سنجش دوام و مقاومت پارچه های مبل از یک روش علمی استفاده می کنند. در این روش علمی که دابِل رابز (double rubs) نامیده می شود، سائیده شدن پارچه مبلمان به وسیله ی لباس افرادی که از مبل استفاده می کنند توسط دستگاه انجام می شود، بدین صورت که نمونه پارچه لباس برای چندین بار روی پارچه ی مبلمان اداری کشیده می شود تا مشخص شود که پس از چندبار کشیده شدن پارچه لباس روی پارچه مبلمان، پارچه های مبل ظاهرشان را از دست می دهند یا خیر.   

رنگ بندی پارچه مبلمان اداری


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi