مزایای داشتن میز کار مرتب چیست

13 اسفند ، 1398
مبلمان اداری فضا گویا

میز کار مرتب و مزایای آن

داشتن میز کار مرتب دارای مزیت های بسیاری بوده و افراد می توانند روحیه و اعتماد بنفس خود را تقویت نموده و به علاوه حس مدیریت و سازماندهی را در خود به وجود آورد. شلختگی و نامنظم بودن می تواند ریشه در ناسلامتی و بیماری روحی و روانی داشته باشد که در حال حاضر روانپزشکان به این موضوع به یک بیماری جدی نگاه می کنند. در این مقاله سعی داریم مزایای داشتن میزکار مرتب را با هم بررسی کنیم با ما همراه باشید.

میز کار مرتب

آیا تا بحال به این موضوع اندیشیده اید که منظم بودن اتاق و میز اداری چه تاثیری در روحیه و عملکرد شما خواهد داشت؟ آیا تا به امروز رویای زندگی در یک خانه منظم و تمیز را داشته اید؟ افرادی که اوقات بیشتر روز خود را در اتاقشان سپری می کنند بایستی به این نکته بیشتر توجه داشته باشند چرا که داشتن یک اتاق منظم و میز کار مرتب بر روحیه و آرامش آنها تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت. تصور کنید اتاقی با میز شلوغ و نامنظم در لحظاتی که شما برای فرار از دنیای شلوغ بیرون به این چهاردیواری پناه آورده باشید هیچ فرقی با دنیای بیرون نداشته باشد برای شما چه پیامدهایی خواهد داشت؟ افرادی که علاقه مند نوشتن هستن و ساعاتی پی در پی پشت میزکار خود به نوشتن و تایپ کردن مشغول هستند بایستی به تمیز و مرتب بودن میز خود اهمیت بسیاری بدهند چرا که نامرتب بودن روی میزکار نه تنها سبب حواس پرتی افراد خواهد شد بلکه حس بد تنبلی و افسردگی را نیز به دنبال خواهد داشت. تمیز کردن میز کار برای بسیاری از افراد از سخت ترین و ملال آور ترین کارهایی می باشد که از انجام آن شانه خالی می کنند که این امر به دلیل نداشتن اطلاعات کافی برای همیشه تمیز نگه داشتن محیط و میزکار خود می باشد در حالی که تنها با چند راهکار و خلاقیت می توانند به راحتی و در کوتاهترین مدت زمان میز کار مرتب و منظمی را داشته باشند. اهمیت میز اداری در محیط کار به قدری است که می بایست مرتب کردن روزانه و یا هفتگی آن را به جان بخرید ولی حتماً آن را داشته باشید.

میز کار
میز کار چیست 

مزایای میز کار مرتب

داشتن میز اتاق تمیز و مرتب از نظر سلامت و روان دارای مزیت های بسیاری می باشد همانطور که برعکس آن میتواند عوارض متنوعی را به دنبال داشته باشد. افرادی که وسواس فکری دارند باید به این موضوع بسیار دقت داشته باشند چرا که هرگونه بی نظمی و شلختگی در اتاق و میز کار وی می تواند سبب اضطراب و استرس فرد شود. برخی از افرادی که علاقه بسیاری به جمع کردن وسایل های بی ارزش و بیهوده دارند و برای اینکه در محوطه شخصی خود آنها را داشته باشند میز کار را برای نگهداری چنین وسایل هایی انتخاب می کنند که به طبع این امر سبب نامنظم بودن اتاق و میزکار فرد خواهد شد فراتر از اینها می توان گفت داشتن میز کار مرتب از بسیاری از مشکلات روانی جدی فرد را در امان نگه خواهد داشت و یک حس آرام بخش و راحتی را در وی به وجود می آورد. از جمله مزایای میز کار مرتب می توان به این مورد اشاره کرد که شما را به فردی با سازماندهی و مدیریت قابل تحسینی تبدیل کرده و روحیه شما را تقویت خواهد داد و شما را به فردی با احساس مدیریت بالا و اعتماد بنفس قوی تبدیل می کند. هرآنچه در خرید انواع میز اداری باید بدانید را مطالعه کرده تا بدانید بهترین نوع میز اداری برای محیط دفتر شما کدام است.

میز کار مرتب
میز اداری تمیز و مرتب

داشتن میز کار منظم از نظر روانشناسی

آیا تا به حال فکر کرده اید که نامنظم بودن و میز کار شلوغ یک امری بسیار ناشایسته می باشد؟ آیا می دانید فردی که علاقه به شلختگی دارد در روان و سلامت وی مشکلی وجود دارد؟ امروزه از نظر روانشناسی افرادی که خواستار اتاق و میزکار نامرتب هستند و علاقه ای به مرتب کردن اطراف خود ندارند به مشکلات جدی روحی و روانی دچار می باشند. اگر شما نیز به این ویژگی در خود یا دوستانتان مشکوک هستید بهتر است درباره وضعیت خود به دکتر مربوطه و یا روانپزشک در میان بگذارید. تراپیست یا دکتر می تواند با فهمدین مشکل روحی و سلامت شما راهکارهای مناسبی برای درمان شما ارائه دهد.

مرتب کردن میز کار
مزایای داشتن میز کار منظم و تمیز

میز کار یی نظم و شلخته نشان از شخصیت فرد

داشتن میز کار مرتب به افراد احساس خلاق تر و مفید تری می بخشد به گونه ای می توان گفت قرار دادن هرچیزی در جای خود سبب می شود که به راحتی و بدون نیاز به کنترل کردن آنها به سرعت به اشیاء مورد نیاز دسترسی داشته باشیم و فکر و خیالمان از گم شدن و پیدا نکرن وسایلمان بهم نریخته و در نتیجه اعصابی آرام تر و روحیه قوی تری را داشته باشیم. افرادی که میز کار و اتاقی شلخته و نامرتبی دارند این موضوع به شخصیت آنها برمیگردد برخی افراد براین باورند که عده ای با شخصیت شلخته و برخی با شخصیتی منظم به دنیا می آیند و داشتن شلختگی در شخصیت افراد نشان از ذهن نامنظم می باشد. روش های مرتب کردن میز کار آنقدرها هم دشوار و سخت نیست و می توانید به راحتی آن را انجام دهید. این امر مستلزم آن است که تا همه جمع آوری ها و کارها را برای بعد نگذارید تا همه چیز روی هم انبار شود، در این صورت کار شما بسیار طاقت فرسا خواهد شد.

داشتن میز کار منظم
میز مرتب و منظم 

اهمیت داشتن میزکار منظم

افزایش خلاقیت، افزایش به میل تجره کردن چیزهای جدید، افزایش تمایل به پیروی از مقررات و انتخاب های سالم از جمله مهمترین ویژگی های یک فرد منظم می باشد از این رو می توان به راحتی اهمیت داشتن میز کار مرتب را لمس کرد افرادی که به این مورد حساسیت قابل توجهی را نشان می دهند به طبع فردی پیرو مقررات و با تصمیم های دقیق و سالمی هستند که چنین افراد می توانند مسیر زندگی خود را به درستی انتخاب و طی کنند. در نتیجه می توان گفت روح و روان سالم از جمله مزیت هایی می باشد که در افرادی منظم و مرتب به وضوح قابل مشاهده می باشد در حالی که افراد شلخته به شدت در روان و سلامت خود با مشکلاتی مواجه هستند. میز کار گروهی و بهترین مدل آن هم نیاز به مرتب بودن دارد. البته باید بگوییم که داشتن میز کار گروهی مرتب کمی دشوار است چرا که همه افراد به یک اندازه مرتب و منظم نیستند و سلیقه آنها باهم متفاوت می باشد، بنابراین بهتر است راجع به مرتب کردن با همکاران خود به توافق برسید.

نتیجه داشتن میز کار منظم و مرتب

داشتن میز کار با نهایت نظم سبب خواهد شد که فرد به راحتی بر روی میز کار خود به مطالعه و بررسی کارهای شخصی شان بپردازند و در صورت نیاز به هر وسیله ای بدون اتلاف زمان به راحتی به آن دسترسی خواهد داشت همچنین در نظر داشته باشید که میز کار مرتب سبب خواهد شد شما به صورت مفید زمان خود را بر روی مطالعه ها و بررسی های خود صرف کنید. فضاگویا با ارائه بهترین مبلمان اداری در کنار شما همراهان عزیز می باشد.

میز کار مرتباهمیت مرتب و تمیز بودن میز اداری

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi