طراحی اتاق کار کلاسیک چگونه است

06 بهمن ، 1398
مبلمان اداری فضا گویا

اتاق کار کلاسیک را چگونه باید طراحی کرد

اتاق کار کلاسیک یکی از جذاب ترین اتاق کار هایی است که کارمند یا مدیر می تواند داشته باشد. اتاق کار کلاسیک به شما کمک می کند احساس آرامش بیشتری را در اتاق خود داشته باشید. طراحی اتاق کار کلاسیک در واقع دارای رنگ آمیزی بسیار زیبا و اغلب از رنگ های تیره استفاده می شود. طراحی دکوراسیون مدرن و کلاسیک تاثیر فوق العاده ای در روحیه افراد می گذارد. اتاق کار کلاسیک به سبک های مختلفی قابل طراحی است. 

طراحی اتاق کار کلاسیک

طراحی دفتر کار کلاسیک می تواند به سبک ها مختلف طراحی و پیاده سازی شود از جمله آن می توان به استفاده از رنگ ها، میز ها و استفاده از نقاشی های مدرن اشاره کرد. در طراحی اتاق کار کلاسیک سعی می شود فضایی زیبا و آرام بخش ایجاد شود تا شخص احساس خستگی ناشی از کار نداشته باشد و بتواند بازدهی بیشتری داشته باشد. طراحی اتاق کار به این سبک معمولا از تجهیزات مختلفی نظیر چوب، شیشه، سقف کاذب، کاغذ دیواری، نور پردازی، پرده های رنگارنگ، آبجکت ها و دکور های ساده و شیک، تابلوهای انتزاعی و نورپردازی های تاریک استفاده می شود.
طراحی اتاق کار کلاسیک نیاز به صرف هزینه کمی دارد البته به میزان فضا هم بستگی دارد. هر چه فضای اتاق کار شما بزرگتر باشد نیاز به خرید تجهیزات دکوری، تزئینات مبلمان اداری و نور پردازی بیشتری خواهید داشت. عمده ترین هزینه برای ایجاد دکور محیط کار یکبار انجام می شود و در تغییرات بعدی می توانید جزئیات را تغییر بدهید و دکوراسیون خاص ایجاد کنید. گاهی تغییر جزئیات دکوراسیون می تواند باعث ایجاد زیبایی های چشم گیری بشود.

در واقع برای ایجاد دکوراسیون کلاسیک نیاز است موارد زیر انجام شود:

  • طراحی سقف کاذب
  • طراحی درب چوبی کلاسیک
  • طراحی پرده های کلاسیک
  • ایجاد طرح سنگ برای کف
  • ایجاد قاب بندی و طراحی های کلاسیک برای دیوار 
  • چیدمان اجزای دکوراسیون 
  • ایجاد نورپردازی ها
  • طراحی قرنیز ها
  • طراحی میز تلویزیون و قفسه کتابخانه ها
  • طراحی و نقاشی روی دیوار ها
  • پتینه کاری و ورق طلا در صورت نیاز

ایده طراحی اتاق کار کلاسیک

1- استفاده از دکوراسیون چوبی

این دکوراسیون با استفاده از میزهای چوبی، کف و دیوار ها و قفسه های چوبی طراحی می شود. دکوراسیون چوبی باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید و به دلیل اینکه چوب دارای رنگ های گرم است به شما احساس نشاط و شادابی می دهد. دکوراسیون چوبی برای اتاق کار باعث می شود شیک و خاص جلوه نمایید و اعتماد بسیاری از مشتریان را جلب نمایید. اگر دکوراسیون چوبی را مد نظر دارید بهتر است از پرده های زبرا یا پرده های کرکره ای با رنگ های  کرم استفاده کنید. استفاده از پرده هایی متناسب با طرح چوب باعث یکپارچه به نظر رسیدن محیط کار شما می شود. چوب در مبلمان اداری مدرن و کلاسیک استفاده می شود، ولیکن جالب است بدانید در مبلمان کلاسیک نمایی ویژه به محیط می بخشد.

مبلمان اداری کلاسیک
استفاده از دیوارکوب چوبی کلاسیک 

2- استفاده از شیشه

شاید برایتان جالب باشد بدانید که هنگام انتخاب مبلمان اداری چه نکاتی باید رعایت شود؟ بهتر است بدانید انتخاب متریال نقش بسیار مهمی دارد. دکوراسیون شیشه ای نیز یکی دیگر از شیوه های طراحی کلاسیک دفتر کار است. برای طراحی کلاسیک از نوع شیشه می توانید میز ها را به صورت شیشه ای و نمای داخلی را با استفاده از شیشه های مقاوم طراحی کنید. استفاده از شیشه باعث جذابیت و نورپردازی های مختلف می شود. دکوراسیون شیشه ای معمولا هزینه کمی دارد و باعث می شود به راحتی بتوانید حس اعتماد و کیفیت را ایجاد نمایید. شیشه ها عموماً دارای انواع مختلفی هستند و بسیاری از آنها در کف و روی میز ها و طراحی پارتیشن ها به کار می رود. استفاده از لوستر ها همراه با شیشه دکوری بسیار شیک و لوکس را به وجود می آورد.

طراحی مبلمان کلاسیک در دفتر کار
طراحی اتاق کار مدرن 

3- استفاده از معماری کلاسیک

این روش مخصوص کسانی است که علاقه دارند محیط اطرافشان زیبا و کارپسند باشد. معماری کلاسیک شامل انواع گچ بری ها و نمارومی ها می شود. در اصل این شیوه برای تبدیل دفتر کار به یک دفتر کار فوق العاده رسمی و در سطح بالا مناسب است. استفاده از معماری کلاسیک برای طراحی اتاق کار کلاسیک می تواند با روش های دیگری نظیر چوب و یا شیشه و غیره ترکیب شده و نمایی فوق العاده تولید کند. معماری کلاسیک عموما برای مکان هایی مناسب است که بدون محدودیت بتوانید کارهایی نظیر نقاشی و گچ بری و پتینه کاری را انجام بدهید. در این قسمت باید برایتان توضیح دهیم که چرم چه نقشی در صنعت مبلمان اداری دارد؟ چرم به صورت حرفه ای هم در مبلمان اداری کلاسیک استفاده می شود و هم در مبلمان اداری مدرن. تنها تفاوت استفاده از آن این است که در مبلمان اداری کلاسیک بیشتر و در رنگ های تیره تر استفاده می شود.

معماری کلاسیک دفتر کار

چرا طراحی اتاق کار کلاسیک را انتخاب کنیم؟

در جواب به این پرسش که چرا طراحی کلاسیک برای محیط کار خود انتخاب کنیم، باید بگویم می توانید با انتخاب مبلمان اداری کلاسیک فضایی متفاوت را تجربه نمایید. طراحی اتاق کار کلاسیک دارای مزایای زیادی است و به شما کمک می کند به راحتی اتاق کار خود را زیبا طراحی کنید. طراحی اتاق کار کلاسیک به شما کمک می کند در فضایی آرامش بخش و به دور از هیاهو و شلوغی و بی نظمی کارهایتان را مدیریت کنید و تمرکز داشته باشید. از جمله مزایای طراحی اتاق کار کلاسیک می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نور پردازی با کیفیت بهتر
  • شیک و منظم بودن محیط داخلی کار
  • عدم خستگی و کسلی حین انجام کار
  • استفاده از رنگ هایی شاد و شفاف 
  • احساس لوکس و مدرن بودن همراه با ایجاد اعتماد برای مشتری 

استفاده از مبلمان اداری کلاسیک
طراحی اتاق مدیریت کلاسیک و میز کار چوبی کلاسیک  

در اتاق کار کلاسیک معمولا از رنگ های کرمی و طلایی و سفید برای رنگ آمیزی سقف و از سنگ های مرمر رگه دار برای دکوراسیون دیوار استفاده می شود. چنانچه مایل به استفاده از سنگ های مرمر نباشید می توانید از کاغذ های دیواری مدرن و یا پتینه کاری های جدید استفاده کنید که نه تنها باعث ایجاد دکوری زیبا و متفاوت می باشد بلکه باعث می شود محیط کار خود را مانند محیط خانه خود دوست داشته باشید.
برای طراحی محیط اداری کلاسیک نیاز به داشتن فضای زیادی نیست با کوجم ترین فضاها هم می توانید محیط زیبایی را برای خود ایجاد کنید. محیط های کوچک راحت تر به سبک کلاسیک طراحی می شوند و از زیبایی بیشتری هم برخوردار می شوند. در محیط های کلاسیک معمولا افراد سعی می کنند صندلی ها و میز ها و رنگ دیوار ها و سقف ها را تغییر بدهند در صورتی که می توانند با یک تغییر کوچک و یا استفاده از تجهیزات خاص یک محیط زیبای کلاسیک را خلق کنند.

صندلی های کلاسیک برای محل کار
میز کار طراحی و نقاشی  

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi