تاثیر میز مدیریت در طراحی و دکوراسیون اداری

23 بهمن ، 1397
مبلمان اداری فضا گویا

یکی از مهمترین بخش های فضاهای اداری، اتاق ریاست است. بنابراین طراحی و دکوراسیون اداری این محیط ها دارای اهمیت فراوانی است. اولین چیزی که در اتاق ریاست به چشم می خورد، میز مدیریت است. از این رو انتخاب میزهای مدیریتی مناسب می تواند اثر قابل توجهی بر روی مراجعه کننده بگذارد. طراحان دکوراسیون بر این باورند که انتخاب یک میز مدیریتی بزرگ و چوبی بهترین گزینه برای اتاق ریاست است چرا که نشانه شان والای مدیریت است و از طرفی موجب القای احساس آرامش به مدیر و مهمانان است.

میز مدیریتی انواع آن

میزهای مدیریتی بر اساس نوع شغل و حرفه افراد و همینطور سلیقه آنها انتخاب و طراحی می شوند. انواع میز مدیریتی را بر اساس نوع طراحی به دو دسته میزهای مدیریت مدرن و میزهای مدیریت کلاسیک تقسیم بندی می کنند. میز مدیریت کلاسیک را بیشتر افراد مسن تر انتخاب می کنند. این نوع از میزها بیشتر در فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. میز مدیریت مدرن غالبا برای محیط های شیک و مجلل مانند شرکت های تجاری بزرگ استفاده می شوند. این میزهای مدرن را می توان به شکل یو (U) طراحی کرد در این صورت فضای بیشتری به منظور برگزاری جلسات فراهم می شود. یکی از راه های دوری از یکنواختی فضای اتاق، استفاده از دکوراسیون تلفیقی است. به این صورت که در اتاق های با طراحی مدرن از میز مدیریت کلاسیک استفاده کنید. در این نوع طراحی توجه به رنگ بندی و میزان تلفیق از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

میز مدیریت

جنس میز مدیریت

برای ساخت یک میز مدیریتی مناسب که از انواع مبلمان اداری است از متریال هایی مثل چوب، شیشه، فلز و ام دی اف استفاده می کنند. به منظور داشتن یک میز مدیریت خاص معمولا ترکیبی از همه این مواد مورد استفاده قرار می گیرد. موادی که جهت ساخت این میزها به کار می روند باید علاوه بر استحکام و دوام بالا، ظاهری زیبا داشته باشند و کار کردن با آنها راحت باشد. همچنین شستشو و تمیز کردن آن نیز به سهولت انجام شود. جنس این نوع از میزها طوری انتخاب شود که سازگاری مناسبی با محیط اتاق داشته باشد و بتوان آن را جزیی از دکوراسیون کلی اداره و اتاق ریاست برشمرد.

میز مدیریت

رنگ میز مدیریتی

از آنجا که جلسات و ملاقات ها در اتاق ریاست معمولا چندین ساعت طول می کشد، بهتر است از رنگ هایی استفاده کرد که خسته کننده نباشد و یک محیط آرام بخش و مطمئن را ایجاد کند. نوع رنگ را باید با توجه به نوع کسب و کار انتخاب نمود اما باید توجه داشت که نباید از رنگ های سرزنده و شاد استفاده کنید چرا که این رنگ ها متناسب فضای اتاق مدیریت نیست و تصویر بدی در ذهن میهمان ها ایجاد می کند. به طور کلی میزهای مدیریت تیره رنگ دارای جذابیت بیشتری هستند و کلاس کاری مدیریت را ارتقا می دهند. باید توجه داشت که رنگ میزهای مدیریتی باید با دکوراسیون اتاق هارمونی داشته باشد.

میز مدیریت

ابعاد میز مدیریتی

میزهای مدیریتی را معمولا از سایر میزهای اداری بزرگ تر می سازند. چرا که این میزها باید اونقدر فضا داشته باشند که علاوه بر قرار دادن کامپیوتر و لوازم اداری بتوان وسایل پذیرایی مختصر از مهمانان را نیز روی آن قرار داد. ابعاد میز مدیریتی را باید با توجه به ابعاد اتاق انتخاب کرد. قرار دادن میزهای مدیریتی بزرگ در یک اتاق کوچک باعث بر هم خوردن توازن اتاق ریاست می شود و سایر وسایل اداری مانند فایل ها و کمدها دچار کمبود جا می شوند. یکی دیگر از مسائل مهم در انتخاب میزهای مدیریت، توجه به ارتفاع میز است. ارتفاع میز مدیریت باید نه خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند بلکه باید طوری باشد که دسترسی مدیر به لوازم روی میز را با سختی مواجه نکند و مدیر بتواند به راحتی و بدون مشکل به کارهای روزمره رسیدگی کند. علاوه بر آن استفاده از میزهای مدیریت با ارتفاع کم باعث خم شدن مدیر و بروز مشکلات ستون فقرات می شود.

میز مدیریت

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi