انواع پارتیشن متحرک را بشناسید

11 مهر ، 1396
مبلمان اداری فضا گویا

با تغییراتی که در نوع معماری و مکان‌های اداری ایجاد شد، پارتیشن‌ها به خصوص پارتیشن متحرک جای خود را در این فضاها به خوبی پیدا کردند. پارتیشن‌ها این امکان را به شما می‌دهند که نهایت استفاده را از محیط ببرید. یعنی یک فضای مربع شکل یا مستطیل شکل معمولی با این جدا کننده‌ها به زیبایی به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شوند. پارتیشن‌ها سال‌ها است که در بیشتر اداره‌ها دیده می‌شوند. این جدا کننده‌ها انواع و اقسام دارند که هر کدام بنا بر نیاز انتخاب می‌شوند. معمول‌ترین تقسیم بندی پارتیشن‌ها پارتیشن‌های تک جداره و دو جداره هستند. پارتیشن‌های دوجداره به دلیل اینکه می‌توانند هم نقش جدا کننده را داشته باشند و هم ویژگی‌های خاص دیگر مانند عایق انرژی و صدا بودن را دارند، از طرف داران زیادی نیز برخوردار هستند.

پارتیشن‌ها به دو دسته پارتیشن ثابت و پارتیشن متحرک تقسیم می‌شوند. پارتیشن‌های متحرک به دلیل کارایی که دارند در خیلی از فضاها قابل استفاده هستند. این پارتیشن‌ها در مساجد، خانه‌ها، فضاهای اداری، بیمارستان‌ها و نمایشگاه‌ها کاربرد دارند.

پارتیشن متحرک

ویژگی‌های پارتیشن‌های متحرک

پارتیشن‌ متحرک همان طور که از نامشان پیداست متحرک هستند یعنی در جایی فیکس نمی‌شوند و می‌توان آنها را جابه‌جا کرد.

مثلاً اگر شما بخواهید به طور موقت از یک فضا استفاده‌ای خاص داشته باشید می‌توانید با پارتیشن‌های متحرک این فضا را ایجاد کنید. به طور مثال قرار است تا یک ماه دیگر نمایشگاهی داشته باشید و یک نفر را تنها برای همین یک ماه استخدام کرده‌اید که کارهای نمایشگاه را برایتان انجام دهد و پس از پایان کار هم با شما قطع همکاری خواهد کرد؛ در این صورت، شما می‌توانید با پارتیشن‌های متحرک یک فضای موقت کاری برای او در مکان خود ایجاد کنید و پس از اتمام کار نیز آنها را بردارید. پارتیشن متحرک علاوه بر داشتن امکان جا به جایی آسان، بدون کمترین دردسری با فضا سازی محیط، تغییرات مورد نظر را در کمترین زمان به وجود می‌آورند.  

این پارتیشن‌ها دو مدل پانلی و آکاردئونی دارند. در مدل پانلی جدا کردن محیط به طور تقریبی صورت می‌گیرد و هدف استفاده از آن تعیین حریم بین دو محیط است. در مدل آکاردئونی ساختن فضا به طور یکپارچه انجام و دو محیط کاملاً جدا ایجاد می‌شود.

این پارتیشن‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند، یعنی مواد اولیه مختلفی دارند. پارتیشن‌های متحرک آلومینیومی، چرمی و چوب بامبو را می‌توان نام برد. پارتیشن‌های آلومینیومی از آلومینیوم چهار پر ساخته می‌شوند و برای مدل پانلی از ام دی اف 6 و 16 میلی متری یا لترون استفاده می‌شود. عرض هر لنگه پارتیشن متحرک 75 سانتی متر است که با لولا به هم متصل می‌شوند.

پارتیشن‌های متحرک چرمی بسیار محکم هستند و نصب آنها کمی متفاوت است. قوطی‌های 4 در 4 سانتی متری را دو به دو دو طرف دیوار وصل می‌کنند و بعد با ریل و چهارچوب آن را مهار می‌کنند. بیشترین ارتفاع این نوع پارتیشن 2.60 متر است.

پارتیشن‌هایی متحرک همان طور که گفتیم از چوب بامبو نیز ساخته می‌شود. به دلیل زیبایی چوب بامبو این پارتیشن‌ها از زیبایی خاصی نیز برخوردار هستند. به نظر می‌آید در خانه‌ها بیشتر از این نوع پارتیشن متحرک استفاده می‌شود. البته انتخاب جنس پارتیشن سلیقه‌ای است و به دکوراسیون داخلی محیط نیز بستگی دارد. حتی می‌توان بر روی آنها طرح‌هایی نیز کشید و با انتخاب یک طرح مناسب به فضا رونق خاصی بخشید.

شرکت فضاگویا در ساخت هر نوع پارتیشن اداری و ارایه بهترین قیمت مبلمان اداری تخصص دارد. این شرکت‌ سال‌ها است که در این زمینه فعالیت دارد و با مشورت با کارشناسان این مجموعه بهترین انتخاب پارتیشن را برای خود خواهید داشت. خیلی وقت‌ها کار شما با یک پارتیشن متحرک راه می‌افتد و نیازی به پارتیشن‌های ثابت و دردسر آنها ندارید و این نکته‌ای است که کارشناسان با دیدن فضا و کاربردی که از آن خواهید داشت قابل تشخیص خواهد بود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi