نحوه چیدمان و دکوراسیون دفتر کار

25 اردیبهشت ، 1397
مبلمان اداری فضا گویا

نحوه چیدمان و دکوراسیون دفتر کار یکی از مهم‌ترین مسائلی‌ست که باید برای یک اداره یا سازمان در نظر گرفت. این روزها یک چیدمان و دکوراسیون زیبا و مناسب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روند کارکنان اداره داشته باشد. همچنین دکوراسیونی جذاب برای ادارات تاثیر بسیار خوبی روی مراجعین دارد و در جذب مشتری هم تاثیرگذار است. شرکت فضاگویا در کنار طراحی، تولید و فروش انواع مبلمان اداری، مراحل چیدمان و طراحی دکوراسیون دفتر کار و اداره شما را هم به بهترین شکل با کارشناسان مجرب انجام می‌دهد. در ادامه در مورد نحوه چیدمان و دکوراسیون دفتر کار بیشتر توضیح خواهیم داد.

مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون دفتر کار 

شاید چیدمان فضای کاری و مبلمان اداری در ابتدا کاری بسیار ساده به نظر آید، اما شما باید نکاتی را برای داشتن محیطی پویا و سرزنده در نظر داشته باشید. محیط کاری نیز مانند فضای مسکونی باید دارای دکوراسیون داخلی مناسب باشد. کارمندان زمان زیادی را در طول روز در فضای کاری خود سپری می کنند و چیدمان حرفه ای در روحیه آنها تأثیر بسزایی دارد. به همین دلیل تهیه مبلمان اداری مناسب شرکت و چیدن آنها با خلاقیت و نوآوری امری مهم است. تعریف کلی مبلمان اداری: به مجموعه های از میزها و صندلی ها، پارتیشن ها و مبلمان که در قسمت های مختلف سازمان و یا شرکت ها از جمله اتاق کارکنان، اتاق کنفرانس، سالن انتظار، اتاق مدیریت و... استفاده می شود مبلمان اداری می گویند.

بهترین چیدمان مبلمان اداری

برای داشتن بهترین چیدمان در فضای کاری، باید عملکرد مورد نیاز را مورد توجه قرار دهید؛ یعنی همه شرایط و ویژگی های محیط را به خوبی شناسایی کرده و بر مبنای آنها بهترین مکان را برای مبلمان اداری خود انتخاب کنید. از عواملی که در انتخاب مکان مناسب برای مبلمان اداری تأثیرگذار هستند، می توان به روشنایی، ارتباط و حریم شخصی اشاره کرد. بهتر است تجهیزاتی که انتخاب می کنید با فضایی که در اختیار دارید تناسب داشته باشند، این کار باعث می شود علاوه بر بهترین استفاده از فضا، محیطی جالب و مناسب داشته باشید.

چیدمان مبلمان اداری برای دفتر کار

چیدمان مبلمان اداری برای دفتر کار

مبلمان اداری شرکت خود را کاربردی کنید

برای ایجاد محیطی پویا و کارآمد در محل کار خود بهتر است قبل از هرچیز فهرستی از تمام وسایل و مبلمان اداری مدرن خود تهیه کنید. بعد از مشخص شدن مبلمان اداری مورد نیاز میتوان به نحوه چیدمان آنها فکر کرد. سعی کنید مبلمان اداری که انتخاب میکنید با فضای کاریتان متناسب باشد، در این صورت فضای کار شما دلچسب تر و زیباتر خواهد شد. لوازم را به گونهای قرار دهید که همه چیز به راحتی در دسترس باشد. می توانید به وسیله مبلمان اداری و چیدمان، فضاها را اختصاصی کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که مبلمان اداری با توجه به اسم آن، تنها برای ادارات و شرکت ها مورد استفاده قرار نمی گیرند. این مبلمان در مکان های عمومی زیادی استفاده می شوند، مانند: بیمارستان ها، رستوران ها، آموزشگاه ها، فرودگاه ها و... . مبلمان اداری شامل تجهیزات مختلفی میشود، مانند: میز اداری، پارتیشن اداری، دیوارکوب، فایل اداری و کتابخانه، کانتر و ویترین، صندلی اداری و ... . شما روزانه در حال استفاده از مبلمان اداری هستید؛ در هنگام مطالعه یا در مطب پزشک وقتی که روی صندلی انتظار نشسته اید، زمان صرف غذا در رستوارن، زمان انتظار در بانک و سایر زمانهایی که شما در حال استفاده از انواع مبلمان اداری هستید.

در خرید مبلمان اداری آینده نگر باشید

قبل از خرید مبلمان اداری به این فکر کنید که در صورت توسعه کارتان و پر شدن قفسه ها و فضای کاریتان، چه نوع مبلمان اداری مناسب شما است. اگر قبل از خرید مبلمان اداری خود این نکته را در نظر بگیرید در آینده دچار مشکل نخواهید شد و نیازی به تهیه دوباره مبلمان یا تغییر چیدمان نخواهید داشت. شما میتوانید تجهیزاتی با هزینه پایین انتخاب کنید. قیمت مبلمان اداری با توجه به نوع و جنس آن متفاوت خواهد بود، پس باید این را هم در نظر بگیرید که این تجهیزات چه مدت دوام خواهند داشت. با صرف هزینه بیشتر، می توانید تجهیزاتی با کیفیت تر و با طول عمر بیشتر تهیه کنید.

به محیط کاری خود تازگی ببخشید

اگر می خواهید کارمندانتان در طول روز کمتر خسته شوند و شاداب و با انرژی به کار خود ادامه دهند، بهتر است مبلمان اداری کلاسیک خود را با مبلمان اداری جدید با رنگ و طرحی جالب و سرزنده تغییر دهید. این امر سبب می شود محیط کاری خسته کننده نباشد و کارمندان احساس آرامش بیشتری داشته باشند. شاید تصور کنید که محیط کاری باید خشک و رسمی باشد، ولی با ایجاد محیطی جذاب باعث بهبود عملکرد کارمندان و بازدهی بیشتر آنها خواهید شد.

چگونگی استفاده بهینه از فضاهای کوچک

اگر فضای شرکت شما کوچک است، قطعاً با این مشکل مواجه می شوید که چگونه حداکثر بهرهوری را از محیط داشته باشید. در فضاهای کوچک شما گزینه های مختلفی برای چیدمان در اختیار ندارید. در این مواقع شما باید مبلمان اداری متناسب با فضا و جمع وجوری را انتخاب کنید. باید تا حد امکان از همه فضای موجود استفاده کنید. می توانید از کشوها و قفسه های مختلف برای قرار دادن لوازم کاری استفاده کنید. با تهیه میزهایی با کشوهای متعدد می توانید از فضا بهتر استفاده کنید. اگر دفتر کاری شما دارای پلان هایی به صورت آزاد باشد، دست شما در چیدمان بازتر خواهد بود.

عوامل تعیین کننده در نحوه چیدمان مبلمان اداری

فضای در دسترس، حریم خصوصی و همچنین نور و چشم انداز محیط کار از عوامل تعیین کننده در چیدمان فضای کاری است. اگر در محیط کاری خود چشم انداز زیبایی دارید، این موضوع را نادیده نگیرید و میتوانید چیدمان جالبتری داشته باشید. می توانید میزها و مبلمان خود را به نحوی قرار دهید که چشم انداز به خوبی قابل رؤیت باشد. با این کار میتوانید فضایی جذاب و سرزنده داشته باشید. نور نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در چیدمان مبلمان اداری محسوب میشود. اگر فضا دارای نور طبیعی باشد، باید از این نور حداکثر استفاده را کرد و چیدمان را طوری طراحی کرد که به بهترین شکل از این نور استفاده شود. اگر نورپردازی قبل از چیدمان صورت گرفته باشد، باید طراحی را با نورپردازی موجود تطبیق داد و محل قرارگیری لوازم را طوری در نظر گرفت که همه میزها و مبلمان از نور کافی برخوردار باشند.

استفاده بهینه از فضاهای کوچک

استفاده بهینه از فضاهای کوچک

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi