انواع مبلمان اداری و ویژگی های آن ها

07 اسفند ، 1396
مبلمان اداری فضا گویا

آشنایی با انواع مبلمان اداری و ویژگی و کاربرد های آن 

هر اداره و شرکتی نیاز به مبلمان اداری دارد که شامل میز مدیریت، میز اداری، صندلی اداری، میز کنفرانس و ... می باشد. هر شرکت با توجه به گسترش فعالیت هایش می تواند مبلمان اداری خود را افزایش دهد. به استاندارد مبلمان اداری خریداری شده خود دقت کنید زیرا مبلمان اداری نشان دهنده اعتبار شرکت شما خواهد بود. علاوه بر جنبه زیبایی محیط کارتان با توجه به تعداد کارکنان، مساحت اداره و شغلی که دارید می توانید انتخاب مناسبی داشته باشد تا کارمندان شما طی ساعت هایی که در اداره مشغول فعالیت هستند احساس راحتی و آسایش داشته باشند. در این مقاله به بررسی انواع مبلمان اداری، ویژگی و کاربرد های آن می پردازیم.

خرید مبلمان اداری مدرنخرید مبلمان اداری مدرن 

مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این مدرن بودن باید در بخش طراحی و تولید مدنظر قرار بگیرد. بسیاری از دفاتر و شرکت ها که می خواهند کسب و کار جدید خود را به نمایش بگذارند و از رقبای خودشان پیشی بگیرند سعی می کنند از مبلمان اداری مدرن در دکوراسیون خودشان استفاده کنند. در این نوع مبلمان با استفاده از پارتیشن های تک جداره و دو جداره از جنس فلز و یا شیشه واحدها تقسیم می شوند. مبلمان اداری مدرن علاوه بر اینکه حریم اختصاصی برای کارمندان ایحاد می کند سبب زیبایی و حفظ فضای ایجاد شده به صورت اختصاصی می گردد و فضای مدرنی را در محیط کار ایجاد می کند.

میز اداری

میز اداری که اصول ارگونومی در طراحی آن رعایت شده باشد از وسایل مهم در هر شرکتی است. نوع طراحی میز اداری باید به گونه ای باشد که مدیریت به آن ها اشراف کامل داشته باشد، چون همواره مدیریت باید به کارمندان توجه داشته باشد و کارمندان تحت کنترل خودش باشند. ابعاد این میز را با توجه به نوع حرفه خود در شرکت باید انتخاب کنید و اگر فضای بشتری می خواهید میز بزرگ انتخاب کنید و یا برای اینکه میز فضای کمتری را در محیط کار اشغال کند از میزهایی با ابعاد کمتر که دارای فایلینگ و کشوهای متعدد هستند استفاده کنید. از ام دی اف به دلیل زیبایی، ماندگاری و هزینه مناسب، در تهیه این میزها استفاده می کنند و یا از روکش های ملامینه و فرمیکا که طول عمر مفید میزها را افزایش می دهند در ساخت شان بکار میبرند. اندازه مناسب میزها می تواند 120 تا 160 سانتی متر طول و 80 سانتی متر عرض داشته باشد.

میز مدیریت

یکی از لوازم ضروری هر شرکتی میز مدیریتی است که اولین قسمت آن نیز می باشد. این میز به تجهیزات خاصی نیاز دارد و همانطور که از نامش پیداست باید از میزهای دیگر بهتر و با کیفیت تر باشد. از آنجا که مدیر در هر شرکتی ساعت های بیشتری را پشت میزش سپری می کند باید این میز بر اساس اصول ارگونومی طراحی شود تا آسیب دیدگی فرد طی نشستن پشت این میز کاهش پیدا کند. 

میز کنفرانس

در هر شرکتی برای کنفرانس، مذاکره و گفت و گو اتاقی در نظر گرفته می شود که برای آن میز کنفرانس نیز تدارک می بینند. این میز در جذابیت این اتاق می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. قابلیت نصب تجهیزات صوتی و تصویری روی این میزها از خصوصیات میز کنفرانس است. این میز طرح ها و رنگ های متنوعی دارد که با توجه به اتاق کنفرانس و هماهنگی با سایر میزها می توان انتخاب مناسبی داشت.

قیمت مبلمان مدرن اداریقیمت مبلمان مدرن اداری 

صندلی اداری

در انتخاب صندلی اداری باید راحتی و خسته نشدن کارمندان را مدنظر قرار دهید. صندلی اداری باید انحنای مناسبی داشته باشد تا گودی کمر حفظ شود. نوع S در صندلی اداری می تواند بسیار مناسب باشد. از خصوصیات دیگر صندلی اداری ضد عرق بودن آن است تا کارمندی که ساعت ها روی آن می نشیند عرق نکند و لباسش به صندلی نچسبد. صندلی اداری باید قابلیت خم شدن به عقب را داشته باشد و بتواند زاویه 110 درجه به عقب تشکیل دهد. به نرمی و یا سفتی صندلی اداری دقت کنید. نرمی بیش از اندازه مانع از حرکت و جابه جایی کارمند روی صندلی خواهد شد که مناسب نمی باشد. صندلی کارمندی قابلیت چرخش به همه جهات را باید داشته باشد تا کارمند برای وضعیت های مختلف بتواند بدون بلند شدن از روی صندلی کارش را انجام دهد. پر بودن و گردی لبه نشیمنگاه صندلی اداری به کیفیت آن می افزاید.

مبلمان اداری

گاهی اوقات نیاز به این پیدا می کنید که دکوراسیون محل کارتان را تغییر دهید و یا تغییر محل فعالیت شما سبب می شود به مبلمان اداری جدیدی نیاز پیدا کنید. طرح و مدل های بسیار متنوعی را در سایت برای شما به نمایش گذاشته ایم. با هر بودجه ای که دارید می توانید بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید. بخش های مختلف مبلمان اداری مثل میز اداری، صندلی اداری و.. را تهیه کنید و اعتبار شرکت را با انتخاب درست حفظ کنید. دقت داشته باید که در انتخاب مبلمان اداری حرفه خود را در نظر بگیرید و به سنتی و یا مدرن بودن آن توجه داشته کنید تا بتوانید انتخابی مناسب برای محل کارتان داشته باشید.

ویژگی های مبلمان اداری خوب

در خرید مبلمان اداری باید به استاندارد داشتن و ارگونومیک بودن آن توجه داشته باشید. این دو ویژگی برای حفظ سلامتی خود و کارکنانتان می باشد. رضایت کارمندان در محیط کار مقوله ای است که بسیار اهمیت دارد. زیبایی محل کارتان با انتخاب درست و هماهنگ با محیط کار دوچندان خواهد شد. پایه های فلزی و با استحکام سبب می شوند در حین جابه جایی ها مبل فرسوده نشود. برای اینکه مبلمان اداری دوام بیشتری داشته باشد و سال های بیشتری برای محیط کارتان باقی بماند باید در ساخت آن از متریال های با کیفیت استفاده شود. برای اینکه فضاهای خالی محیط کارتان را پوشش دهید به هماهنگی مبلمان اداری با محل کارتان توجه داشته باشید تا زیبایی مبلمان بیشتر دیده شود. هر چه مبلمان اداری شما کیفیت بیشتری داشته باشد، در پیشرفت و هماهنگی کارمندان شما تاثیر بیشتری نیز خواهد گذاشت.

هزینه مبلمان اداری چه میزان است؟

یک مبلمان اداری خوب نباید آنقدر ارزان باشد که کیفیت کار زیر سوال برود و نه آنقدر گران باشد که برای تهیه آن نیاز به بودجه های سنگین داشته باشد. هر چه کیفیت کار در مبلمان افزایش یابد و قابلیت های آن بیشتر باشد طبیعتا باید هزینه بیشتری برای تهیه آن بپردازید. برای رفع کمبود جا در مبلمان اداری به آن فایلینگ ها، طبقه بندی و کشوهای بیشتر اضافه می کنند. همین طور برای بالا بردن کیفیت، روکش های بسیار طبیعی به کار می گیرند. طبی بودن صندلی اداری سبب می شود سلامت کارمند حفظ گردد و دیرتر خسته شود. با انتخاب مناسب مبلمان اداری راندمان فعالیت های کارمندان را افزایش دهید زیرا آن ها بیشتر وقت خود را پشت میزهایشان می گذرانند پس در هنگام خرید، سلامت آن ها را مدنظر قرار دهید و اعتبار شرکت خودتان را افزایش دهید.

ویژگی های انواع مبلمان اداری مدرنویژگی های انواع مبلمان اداری مدرن 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi