نقش عناصر دکوراتیو در طراحی فضاهای اداری چگونه است؟

16 مهر ، 1396
مبلمان اداری فضا گویا

دکوراتیو نوعی از معماری داخلی می باشد که هدف بازسازی فضا به صورت بهینه و کاربردی را دنبال می نماید. دکوراتیو در چند سال اخیر از اهمیت بسیار ویژه ای در میان افراد برخوردار شده است. فضاهای مختلفی هم چون: منزل، فروشگاه و یا اداره ها هر کدام از دکوراتیو داخلی و استایل خاص و منحصر به فرد خود پیروی می کنند. امروزه دکوراسیون داخلی به یکی از اصلی ترین  اجزای هویت بخش به محیط و تاثیرگذار بر مخاطب قلمداد می شود.

دکوراتیو را می توان نقطه طلاقی مابین معماری و دکوراسیون داخلی دانست که به نوعی ساختمان و فضای داخلی را با یکدیگر مرتبط می سازد. متخصصان این عرصه دریافتند که دکوراتیو در ارتباط مستقیم با افراد قرار دارد و هر فردی از هر محیطی احساس و انرژی خاصی را دریافت می کند؛ از همین رو باید در زمان طراحی به سلیقه افراد، ویژگی های اخلاقی شخصی و عمومی آنان و نوع کاربری فضا اهمیت داده شود.

در اغلب جوامع، دکوراتیو بومی سازی می شود و با توجه به سلیقه و روحیات یک جامعه کاربرد پیدا می کند،  اگر چه در هر جامعه ای سلیقه ای مغایر که از موارد غیر معمول استقبال کند هم دیده می شود؛ اما به طور کلی به منظور انجام امور دکوراتیو می بایست با سلیقه و فرهنگ یک جامعه آشنایی کامل داشت. دشواری کار و دقت در عملی  که طراحان در دکوراتیو داخلی پشت سر می گذارند موجب شده است  تا امروزه این حرفه به عنوان یکی از موفق ترین حرفه ها در جهان شناخته شود.

اگر استفاده از مصالح مرغوب در ساخت ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است،  نوع دکوراتیو در محیط نیز دست کمی از آن نخواهد داشت. لذا می توان با استفاده از عناصر دکوراتیو، فضایی خاص و ویژه را فراهم کرد. شاید لزوم استفاده از عناصر دکوراتیو در فضای اداری بیش از سایر اماکن، مهم جلوه نماید. زیرا غالبا همه ما بیشترین ساعات روزمان را در فضای کاری می گذرانیم،  به همین علت یک دکوراسیون زیبا و چشم نواز در برقراری ارتباط، افزایش بهره وری پرسنل و انرژی بخشی به اطرافیان موثر خواهد بود.

نقش عناصر دکوراتیو در طراحی فضاهای اداری چگونه است

عناصر دکوراتیو در فضای اداری

با استفاده از دکوراتیو داخلی می توان خشکی و یکنواختی فضای کار را به میزان چشم گیری کاهش داد. در دکوراتیو داخلی فضاهای اداری، چیدمان مبلمان اداری، نور پردازی فضا، انتخاب نوع و رنگ کف پوش ها و دیوار پوش ها، جداسازی فضا و استفاده بهینه و کاربردی از فضا مطرح است . یک مدیر موفق و آینده نگر با استفاده از عناصر دکوراتیو در فضای کار، محیطی پر انرژی را برای پرسنل خود مهیا می سازد تا ضمن توجه به آرامش روانی کارکنان، راندمان کاری شرکت را بهبود بخشد. به طور کلی می توان گفت عناصر دکوراتیو تاثیر مثبت زیادی برروی کارکرد روانی و فیزیکی محیط بر عهده دارند.

به عنوان مثال می توان با استفاده از پارتیشن های اداری تک جداره و یا دو جداره به عنوان یک عنصر دکوراتیو ، ضمن استفاده بهینه از اتاق، فضایی دلچسب را برای کار پرسنل و مرتب جلوه کردن محیط مهیا کرد. دقت در انتخاب عناصر دکوراتیوی هم چون: لوسترها، مبلمان اداری، کف پوش، دیوار پوش، کتابخانه و ... همه و همه در ساخت فضای کاری شیک تاثیر گذار خواهند بود.

شرکت فضا گویا با تجربه، رویکرد و طراحی نوین در عرصه تولید مبلمان و میزهای اداری فعالیت دارد و قادر است تا بهترین عناصر دکوراتیو را به مشتریان گرامی ارائه دهد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های  +9821 – 88729717، +9821 – 88713040و+9821 – 89387تماس حاصل فرمایید.  

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi