نحوه و اصول چیدمان مبلمان اداری

29 اردیبهشت ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

نحوه و اصول چیدمان مبلمان اداری بسیار مهم است و اگر شما دفتری برای کار دارید، یا محل کارتان در حال انتقال به دفتر جدیدی است، اهمیت دارد که نحوه قرار گیری مبلمان را در نظر بگیرید. چیدمان اداری یکی از نکات مهمی است که متاسفانه توجه زیادی به آن نمی‌شود، در حالی که اگر این چیدمان به درستی رعایت شود مزایایی بسیاری در پی خواهد داشت. با توجه به این امر، در این مقاله فضا گویا نکات مهم نحوه و اصول چیدمان مبلمان اداری را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

چیدمان مبلمان اداری با فاصله گذاری مناسب

چیدمان مبلمان اداری می تواند فاصله گذاری مناسب را مهیا کند ولی باید خود مراجعین و کارمندان نیز به این امر توجه کنند و با رعایت نکات و توصیه های بهداشتی جلوی شیوع این بیماری را بگیرند تا وضعیت به حالت سفید در آید .یکی از نتیجه های شیوع و انتشار ویروس کرونا در تمام دنیا ، ایجاد طرح ها و پروتکل هایی همچون فاصله گذاری اجتماعی و  همینطور خانه نشینی تعداد زیادی از مردم است. پس شرایطی که ما از پایان آن خبر نداریم و نمی دانیم مهمان موقتی ما است یا تا مدت ها ماندگار خواهد بود.و اما این به چه معنا برای حوزه طراحی داخلی می باشد و طراحی داخلی فضای اداری ، مناسب با شرایط موجود و کرونا چه طور خواهد بود؟ این شرایط تغییر و تاثییری بر مفهوم فاصله های مناسب و منطقی و زیبا بین مبلمان اداری در فضا می باشد و شناخت عوامل اجتماعی اصلی تاثیرگذار و مهم در طراحی دکوراسیون فضای کاری و چیدمان مبلمان اداری است. همه این ها مطالبی هستند که معماران و طراحان داخلی فضا گویا پاسخی برایشان دارند.

فضای اداری با مبلمان مناسب

چیدمان درست فضاهای اداری

امروزه ما انسان ها حدودا ۹۰ درصد از وقت خودمان را درون ساختمان های مختلف از کوچک گرفته تا ادارات بزرگ و و محل کار می گذرانیم. فضاهای اداری اگر به طور درست چیدمان شوند می توانند ما را از انتقال در اثر نزدیکی در فضا رها سازند  ؛ طرح و پروتکل فاصله گذاری اجتماعی همه ما را مجبور به ایزوله کردن خود در یک محیط مناسب و قابل کنترل نمودن فضا با چیدمان مناسب مبلمان اداری از هم نموده. مکانی که فرصتی برای ابراز خلاقیت و ایده ها ، طرز فکر، و مهمتر از همه شیوه جدید کار را فراهم کرده است.
حال یک بخش اداری را در نظر بگیرید که محل رفت و آمد تعداد مشخصی مراجعه کننده می‌باشد که به صورت عادی اعضای مجموعه پاسخگوی آن‌ها هستند. حال آن که استاندارد چیدمان مبلمان اداری در آن مکان رعایت نشده است. اکنون تصور کنید به هر دلیلی تعداد افراد حاضر در محل اعم از کارمندان و یا مراجعه‌کنندگان در یک بازه زمانی افزایش قابل توجهی پیدا کند؛ نتیجه قابل مشاهده به این شکل خواهد بود که به سرعت هرج و مرج و اختلال در پیگیری امور به وجود خواهد آمد و اجرای صحیح کارها به تعویق خواهد افتاد و حتی ممکن است اجرای امور عادی نیز دچار چالش گردد. همه افراد تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت، آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف وارد شده، و خسارات معنوی و مادی متعددی بر پیکره مجموعه تحمیل خواهد شد.

عواقب بی نظمی در چیدمان مبلمان فضای اداری

یک محدوده اداری متشکل از مبلمان اداری ، میزها، صندلی¬‌ها، قفسه¬‌ها، لوازم ضروری و یا حتی تزییناتی است و بسیاری از این دست اقلام را در خود جای می‌دهد. حال اگر این وسایل و لوازم بدون برنامه و به صورت بی‌نظم چیده شوند و مورد استفاده قرار گیرند، مشکلات عدیده‌ای بوجود می‌آیند که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی مانند عدم امکان عبور و مرور بین پرسنل و یا ارباب رجوع در هر بخش، امکان برخورد و آسیب با لوازم و ادوات موجود در آن بخش، عدم امکان نظافت کامل محیط، و از همه مهم‌تر ایجاد حواس پرتی برای کارمندان و پایین آمدن تمرکز آن‌ها اشاره کرد که در مجموع همه این‌ها باعث کاهش راندمان بخش مربوطه خواهد شد. همچنین توجه کنید که چیدمان و دکوراسیون اتاق‌ها بایستی هر یک اصول مشخصی داشته باشند. برای مثال اصول رعایت شده در دکوراسیون اتاق مدیریت، با سایر اتاق‌های یک اداره بایستی متفاوت باشند. و همچنین فاصله گذاری اجتماعی برای مبلمان ادرای موجب بهبود هر گونه کارآیی نیز می شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi