ایده های فوق العاده و جذاب برای تزیین محل کار و مبلمان اداری

25 دی ، 1398
مبلمان اداری فضا گویا

ایده هایی فوق العاده برای تزئینات اداری محل کار

هنر طراحی دکوراسیون و تزیین میز کار اداری و استفاده از مبلمان اداری مناسب نیاز به خلاقیت زیادی دارد. طراحی مناسب محل کار علاوه بر اینکه فضا را مرتب و زیبا می کند بر روی روحیه کارکنان و نحوه کارایی آنها و همچنین جذب مشتری تاثیر بسیار زیادی می گذارد، به همین دلیل طراحی دکوراسیون اداری و انتخاب مبلمان مناسب از اهمیت زیادی برخوردار هستند. کار کردن در فضایی منظم و زیبا سبب می شود کارکنان از لحظات خود لذت ببرند و بیشتر زمان خود را صرف کار کردن کنند  و کمتر احساس کسالت و خستگی کنند. به طور کلی میز، صندلی، کمد، قفسه و کامپیوتر اصلی ترین اجزای محل کار به حساب می آیند و کارمندان در طول روز با آنها سروکار دارند که انتخاب مناسب آنها نیاز به دقت و توجه زیادی دارند. اما در یک محیط کار فقط استفاده از این اجزای اصلی کافی نیستند و می توان با استفاده از ایده هایی برای مبلمان اداری یه شما کمک کنند. برای مثال استفاده از وسایل دکوری مانند مجسمه ها، تابلوها، گیاهان مختلف می توانند فضایی زیباتر و دلنشین تر به وجود آورند و باعث شوند افراد حاضر در محل کار علاوه بر اینکه احساس خستگی نمی کنند از لحظات خود نیز لذت ببرند. در ادامه با ایده های تزیین محل کار و مبلمان اداری مناسب بیشتر آشنا می شویم.

ایده های فوق العاده و جذاب برای تزیین محل کار و مبلمان اداری
تزیین میز اداری و تزئین میز کار 

چیدمان مبلمان اداری

مهمترین اصل طراحی محیط کار استفاده از مبلمان اداری مناسب و استاندارد می باشد که چیدمان مناسب آنها علاوه بر اینکه باعث منظم تر شدن فضا می شوند زیبایی فضا را نیز چند برابر می کنند. طراحی داخلی و نحوه چیدمان مبلمان اداری در یک محیط کاری نقش بسزایی در جذب مخاطب و بازدهی کارمندان دارد. علاوه بر داشتن میز و صندلی های مناسب در محیط کار باید از قفسه ها و کمدها نیز برای نگهداری اسناد و مدارک بهره برد. برای انتخاب میز و صندلی علاوه بر توجه به رنگ و زیبایی آن به استاندارد بودن نیز توجه کنید زیرا کارمندان زمان زیادی را پشت میزها و روی صندلی ها می گذرانند. برای داشتن دکوری پر انرژی تر در محل کار می توان از وسایل دکوری و تزیینی بیشتری استفاده کرد و آنها را روی میزها و قفسه ها قرار داد. میزهای اداری معمولا دارای ابعاد بزرگتری هستند تا همه وسایل به راحتی روی آن قرار بگیرند و از بی نظمی و شلوغی جلوگیری شود. برای تزیین میز کار می توان از گلدان های طبیعی و مصنوعی، قاب عکس های مختلف، چراغ مطالعه و همچنین ظروفی برای پذیرایی استفاده کرد. همچنین می توانید از قفسه هایی روی میز استفاده کنید تا مدارک و پرونده ها درون آنها بگذارید.

فضای اداری بهینه و کاربردی
تزیین روی میز مبل 

هماهنگی رنگ در دکوراسیون فضای اداری

یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی محیط کار انتخاب رنگ های مناسب می باشد. یکی از نکات مهم در انتخاب رنگ مبلمان اداری این است، هنگامی که از ترکیب رنگ های مناسب و رنگ های مکمل استفاده شود فضایی بهتر و دلنشین تر به وجود می آید. معمولا برای دفتر کار از رنگ های خنثی و تیره استفاده می کنند زیرا این رنگ ها سنگین و موقر هستند. رنگ های بسیار تند برای فضای کار توصیه نمی شوند زیرا باعث خستگی در فضا می شوند. رنگ دیوار باید با مبلمان اداری و دیگر بخش های فضا هماهنگ باشد در این صورت زیبایی فضا چندین برابر می شود. 

میز اداری
تزیین اتاق کار اداری با وسایل تزیینی دفتر کار 

نورپردازی مناسب

علاوه بر انتخاب رنگ های مناسب، طراحی و مبلمان اداری مناسب، نورپردازی نیز جز دیگر عوامل بسیار مهم می باشد و باید در هنگام طراحی دکوراسیون محل کار به آن توجه کرد و به خوبی از آن بهره برد. چرا در محیط کار نور اهمیت دارد؟ نورپردازی باید به اندازه کافی و مناسب باشد تا چشم کارمندان خسته نشود. نور کم باعث ضعف بینایی و چشم درد می شود از این رو داشتن نور کافی در فضا بسیار مهم می باشد. استفاده از چراغ های دکوری برای دیوارها و میز هم جلوه ای زیبا و جذاب به فضا می بخشد.

تزیین محل کار با مبلمان اداری
تزیین دور دفتر و تزیین کار 

استفاده از گیاهان در مبلمان اداری

استفاده و نگهداری از گیاه روی میز کار و فضای اتاق احساس تازگی و نشاط به فضا می بخشد. آیا می خواهید راز یک دفتر شاد و پربار را بدانید؟ استفاده از گیاه های گلدانی ساده و درختان مینیاتوری همراه سنگ و آبشارهای کوچک می توانند گزینه مناسبی باشند. برای قرار دادن گیاهان روی میز کار توجه کنید که آن را دور از کامپیوتر و دیگر وسایل قرار دهید تا هنگام آب دادن به آن مشکلی پیش نیاید. اگر شرایط نگهداری از گیاهان طبیعی را ندارید، می توانید از گیاهان مصنوعی استفاده کنید که روش خوبی برای زیبا کردن فضای اتاق هستند.

پارتیشن اداری

پارتیشن ها برای جدا کردن بخش های مختلف محیط استفاده می شوند و به خوبی باعث نظم بخشیدن و زیباتر شدن فضا می شوند. پارتیشن ها می توانند کوتاه باشند و یا تا سقف ادامه داشته باشند. امروزه اکثر افراد از پارتیشن های متحرک استفاده می کنند زیرا اینگونه پارتیشن ها به خوبی قابل حمل و جابجایی هستند به طوری که اگر نیاز به نقل مکان یا تغییر دکوراسیون داشته باشید به راحتی می توانید این پارتیشن ها را جابجا کنید. کارایی پارتیشن های اداری با متریال های مختلف مانند چوب و شیشه همچنین با رنگ ها متنوع در دسترس هستند که صاحبان شرکت ها می توانند بر حسب سلیقه و متناسب با مبلمان اداری از آنها بهره ببرند. شما می توانید برای خرید پارتیشن اداری فضاگویا با بهترین قیمت اقدام نمایید.

تزیین دیوار دفتر کار

تزیین دیوار دفتر کار موضوعی بسیار مهم می باشد زیرا کارمندان بیشتر زمان خود را در دفتر صرف می کنند و به همین ترتیب باید این مکان را به فضایی زیبا و الهام بخش تبدیل کرد. رنگ  تیره مانند مشکی برای دیوار دفتر کار انتخابی هوشمندانه است زیرا به راحتی پوسترها و قاب عکس ها را برجسته می کند. بعضی اوقات یک نوشته کوتاه و جالب روی دیوار می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی روحیه کارمندان داشته باشد. علاوه بر رنگ های متنوع می توان از کاغذ دیواری در طرح و نقش های مختلف برای دیوار دفتر کار بهره برد و فضا را از بی روحی و کسل کنندگی درآورد. 

فضای اداری با دکوراسیون شیکایده هایی برای تزیین میز کار اداری 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi