ویژگی های میز مدیریتی مناسب

14 آبان ، 1397
مبلمان اداری فضا گویا

ویژگی های میز مدیریتی مناسب از دغدغه‌های اکثر مدیران است و مدیریت در هر شرکت و سازمانی اهمیت بالایی دارد. به دلیل اهمیت مدیران و اتاق مدیر در هر اداره و سازمان، دکوراسیون داخلی این اتاق هم دارای اهمیت بسیاری‌ست. یکی از مهمترین ملزومات در هر اتاق مدیریت، میز مدیریتی است و میزهای مدیریتی از لحاظ رنگ، طرح، اندازه و جنس تنوع زیادی دارند. شما می توانید با در نظر گرفتن نکات لازم در هنگام خرید این میزها، میز مدیریتی مناسبی را تهیه نمایید. در ادامه این مقاله ویژگی های میز مدیریتی مناسب را برایتان خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

میز مدیریتی-مبلمان اداری فضا گویا

میزهای اداری

امروزه دربخش اداری تمامی شرکت ها و سازمان ها از انواع و اقسام میزهای اداری استفاده می شود. میزهای اداری معمولا متناسب با کاربری که دارند طوری طراحی می شوند که  با اشغال حداقل فضا، بهترین بهره وری را داشته باشند. این میزها به دلیل اینکه در بازه زمانی طولانی مورد استفاده قرار می گیرند باید از نظر ارتفاع ،استاندارد باشند تا برای افراد استفاده کننده ایجاد ناراحتی نکنند. میزهای اداری از لحاظ کاربری در انواع میزهای مدیریتی، کارشناسی و میزهای اپراتوری و... تهیه می‌شوند. در بین میزهای اداری، میز مدیریتی خاص به علت ویژه بودن کاراییشان از اهمیت بسزایی برخوردارند.

میز مدیریتی-مبلمان اداری فضا گویا

میز مدیریتی

میز مدیریتی همانطور که از نامش پیداست برای استفاده بالاترین مقام در هر شرکت یا سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین چون میزهای مدیریتی معمولا به تعداد اندک (بسته به تعداد مدیران سازمان) تهیه می شوند، عوامل مهمتری صرف نظر از قیمت، در تعیین مدل آنها اهمیت دارد. معمولا فضای اتاق مدیریت در هر شرکت ،شیک ترین و زیباترین مکان در شرکت است و در این اتاق از مدرن ترین وسایل و مبلمان استفاده می‌شود. زیرا دکوراسیون اتاق مدیریت، تاثیر روانی ویژه ای بر شرکت های طرف قرارداد دارد. به علاوه به علت اهمیت اتاق مدیریت و جلساتی که در این مکان برگزار می شود، تهیه یک میز مدیریتی مناسب اهمیت ویژه ای می یابد.

میز مدیریتی-مبلمان اداری فضا گویا

انواع میز مدیریتی

میزهای مدیریتی از لحاظ اندازه، جنس مواد تولیدی، طرح و فرم میز ، تعداد قفسه ها و کشوها  ، رنگ میز و... در انواع مختلفی وجود دارند. اندازه میز مدیریتی با توجه به متراژ اتاق مدیریت انتخاب می شود. همچنین این میز نسبت به میزهای دیگر اداری خیلی بزرگتر است و طوری طراحی شده است که روی آن ،فضا برای قرار گرفتن یک سیستم کامپیوتری، بروشورها و کاتالوگ های شرکت به اضافه فضای اضافی باشد. زیرا مدیران استفاده کننده از این میزها معمولا ساعت های طولانی در پشت این میزها می نشینند ، راحت بودن این میزها اهمیت ویژه ای دارد و معمولا طوری طراحی شده است که امکان حرکت آزاد صندلی گردان مدیریت پشت آن فراهم باشد و مدیریت با جابجایی اندک بتواند به همه قسمت های میز دسترسی داشته باشد.

رنگ میز مدیریتی

رنگ میز مدیریت باید متناسب با رنگ دیگر وسایل اتاق باشد. همچنین باید این نکته را مورد توجه قرار داد که بهتر است مبلمان اداری و میز اتاق مدیریت نسبتا با دیگر بخش های اداری شرکت هماهنگ باشند و تضاد چشمگیر بین اتاق مدیریت و دیگر بخش ها زیاد جالب توجه نیست.

طرح میز مدیریتی

بعضی از شرکت های طراح و تولید کننده میزهای اداری ، مجموعه ملزومات اداری را بصورت ست تولید می کنند. شما می توانید با خرید این ست های اداری، هماهنگی بین اجزا در دکوراسیون را به سادگی برقرار سازید. در این ست ها نیز میز مدیریتی مدرن نسبت به بقیه لوازم ست، از لحاظ کیفیت، جنس، طراحی و...در رتبه بالاتری قرار دارد. طرح و فرم میز مدیریت از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و این فرصتی بی نظیر برای مدیران و طراحان دکوراسیون است تا از دامنه انتخاب گسترده ای در خرید برخوردار باشند. همچنین می‌توان یک میز مدیریتی خاص را به طرح لوگوی شرکت طراحی کرد، این کار، به اتاق مدیریت، جلوه ای خاص و منحصر بفرد می دهد.

با توجه به اینکه معمولا در اغلب اتاق های مدیریت نیاز به استفاده از میز کنفرانس می باشد. بعضی از مدل های میز مدیریت به همراه میز کنفرانس طراحی شده اند، که در صورت لزوم می توانید، از این مدل های میز مدیریتی استفاده کنید.

میز مدیریتی-مبلمان اداری فضا گویا

ویژگی میز مدیریتی مناسب

مهمترین عامل در تهیه میز مدیریتی شیک، مناسب بودن آن از لحاظ کاربری و فراهم آوردن امکانات لازم برای کاربر است. بنابراین استاندارد بودن ارتفاع میز مدیریتی با توجه به اصول ارگونومیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.همچنین طراحی میز مدیریتی باید به شیوه ای باشد که فضای کافی برای چیدن تمامی لوازم مورد نیاز مدیریت را داشته باشد.به نحوی که بعد از چیدن لوازم ، فضای آزاد کافی برای استفاده باقی بماند. در انواع میز مدیریتی مناسب، مدیر باید به راحتی به تمامی لوازم روی میز دسترسی داشته باشد. همچنین یک میز مدیریتی لاکچری به عنوان یکی از مهم‌ترین انواع میز اداری باید دارای کشوها و قفسه های کافی باشد تا نیاز مدیریت را برآورده سازد.

راهنمای خرید میز مدیریتی

مهمترین مسئله ای که در خرید بهترین میز مدیریتی باید به آن توجه کنید این است که شما چه مقدار فضایی برای قرار دادن میز در نظر گرفته اید و سپس با توجه به این نکته،میز مدیریتی با ابعاد مناسب را انتخاب کنید. متناسب بودن طرح و رنگ میز مدیریتی با دکوراسیون اتاق مدیریت ،عاملی تاثیر گذار در زیباتر به نظر رسیدن میز مدیریتی است.همچنین تناسب اجزا موجب زیباتر شدن اتاق مدیریت می شود. می توانید طرح میز مدیریتی را مطابق با سلیقه خود به سازندگان سفارش دهید. البته با توجه به تنوع بسیاری که میزهای مدیریتی از لحاظ رنگ ،جنس و طرح دارند ،بدون شک شما یکی از مدلهای موجود را انتخاب خواهید کرد ، مگر اینکه بخواهید از لوگوی شرکت تان در طراحی این میزها استفاده کنید. میزهای مدیریتی امروزه از لحاظ جنس و رنگ تنوع بسیاری دارند. مرغوبیت جنس میز مدیریتی بسیار اهمیت دارد. دقت کنید که بهای سنگینی برای تهیه یک میز مدیریتی نامرغوب نپردازید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi