دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد

31 تیر ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

دکوراسیون داخلی اتاق مدیران در یک محیط اداری

بخشی از جامعه را افرادی تشکیل می ‌دهند که به نوعی با فرآیندهای اداری سر و کار دارند و یا خود جزیی از بدنه امور اداری و سازمانی هستند. شاید اتاق مدیریت در بین فضاهای اداری، کم تردد ترین محل باشد، اما دلیل نمی ‌شود که به دکوراسیون آن توجه نشود. متخصصان فضاگویا در این مطلب ویژگی های گوناگونی برای بهره برداری مدیران بیان نموده اند.
ابتدا نگاه و تمایل مراجعین را نسبت به دکوراسیون دفتر کار مدیریت و یک مدیر بررسی نماییم. این دسته از افراد که کمترین زمان را در محیط ادارات سپری می ‌کنند، به ندرت امور قابل پیگیریشان، برای به ثمر نشستن توسط ریاست یا مدیریت مجموعه انجام می‌ شود. هر چند مواردی از این امور نیز وجود دارد. حال فرض کنیم یک فرد از سطح پایین جامعه یا یک فرد از سطح بالای جامعه در دفتر یک مدیر حاضر شده است. با ورود به آن محل چه حس باید به وی دست بدهد؟
و بهتر است بدانیم منظور از دکوراسیون اتاق مدیریتی، دکوراسیون اتاق اداری کوچک و دفاتر مدیرانی است که مجموعه خصوصی خود را دارا می‌باشند؛ چرا که ادارات دولتی و سازمان ‌های وابسته از یک متد و اصول روتین استفاده می ‌کنند و امکان ایجاد تغییرات اساسی در دکوراسیون و چیدمان محیط ‌های اداری کم و محدود است.

دکوراسیون اتاق مدیریتدکوراسیون اداری طراحی اتاق مدیریت 

ویژگی های اتاق مدیریت

بسیاری از مجموعه های اداری صرفا برای افزایش فضای اتاق مدیر، محل شرکت را تغییر میدهند در حالی که برخی دیگر از مجموعه ها حتی زمان مطلوبی را برای چیدمان دکوراسیون این بخش از شرکت صرف نمی نمایند.
برای طراحی دکور اتاق مدیریت، در اولین قدم باید یک رنگ یا دیوار پوش مناسب را برای آن انتخاب کنید. بهتر است رنگ انتخابی با رنگ سازمانی شرکت شما متناسب باشد. علاوه بر این، تناسب باید بین رنگ دیوار و کفپوش اتاق شما نیز مشاهده شود. همچنین میز مدیریت و صندلیِ آن احتمالا بزرگترین اشیاء اتاق هستند که اغلب در محیط کانونی و وسط فضا قرار گرفته اند. اگر این دو بتوانند با رنگ محیط اطراف همخوانی خوبی را برقرار کنند، شاهد یک محیط دلچسب و چشم نواز در اتاق مدیریت هستیم. حتی اگر از پنجره های اتاق، درختان و سرسبزی فضای بیرونی قابل مشاهده باشد، نمی توانید از قرار دادن چند اِلمان ارگانیک و سبزِ طبیعی در آن صرف نظر کنید. 

پلان اتاق مدیریت

اتاق های مدیران از لحاظ فضا، مساحت و سرویس دهی، هزینه‌ای فوق العاده بیشتر از فضاهای دیگر کاری با پلان آزاد را به جا می‌ گذارد، طراحی پلان های اتاق های مدیریتی محیط خصوصی و خلوت بیشتری را به وجود می ‌آورد. محیط خصوصی بصری در پلان آزاد اما دقیق به وسیله‌ مبلمان حاصل می‌ شوند اما پلان دفتر کار خصوصی مدیریت به دیوارهایی نیاز دارد که دارای عایق بندی صوتی باشند. کمترین اندازه خالص ایستگاه کار 8/2 مترمربع به ازای هر نفر است که برای شرایط مدیریتی و عمومی به ترتیب 5/6 متر و 5/3 متر مربع در نظر گرفته می ‌شود پلان های مدیریتی باید عظمت و نوین بودن را برای مدیریت فراهم کند. حداقل متراژ دفتر کوچک مدیریتی در حدود 12 متر مربع است. اندازه پلان های اتاق ‌های مدیریتی به ابعاد، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای خصوصی وابسته است.

وسایل مورد نیاز اتاق مدیریت

شروع کردن یک کسب و کار تازه برای مدیران چالش ‌های زیادی دارد. چیزهای زیادی هست که باید درباره‌اش فکر کنید. اگر یک استارت‌آپ دارید و به دنبال راه انداختن کاری هستید، حتما با این مسائل و چالش‌ها آشنا هستید. در واقع احتمالا به چندتایی خودکار، مداد، هایلایتر، خودکارهای رنگی، ماژیک، جوهر و استامپ احتیاج پیدا می‌ کنید. احتمالا این لوازم اداری همه احتیاجات شما را زمانی که به نوشتن احتیاج دارید، برآورده می‌کند. کسب ‌و ‌کاری که در مرتب ‌سازی و نظم بخشیدن به اجزای کار خود ضعیف عمل می ‌کند، تأثیر منفی بر کار و بهره‌وری آن می‌ گذارد. با داشتن یک سیستم نظم ‌دهی واضح و داشتن لوازم اداری ضروری برای نظم ‌دهی و دسته بندی، می ‌توانید آثار منفی بی‌نظمی را بر کسب ‌و کار خود کاهش دهید یا به کلی حذف کنید.علاوه بر ماشین های اداری که خریداری می کنید سرمایه‌ گذاری روی تهیه مبلمان اداری مناسب، مثلا صندلی ارگونومیک، خستگی کارکنان و دردهای عضلانی ناشی از نشستن یا کار مداوم با کامپیوتر را کاهش می‌دهد و از ملزومات مدیران می باشد.
وقتی مدیر و کارکنانش ساعات زیادی را در محیط کار می‌گذرانند، باید راحتی آنها هم در آن فضا فراهم باشد. معلوم است که فراهم کردن وسایل و ملزومات اداری برای مدیر به احساس راحتی بیشتر در فضای کار خلاصه می‌شود. اگر کسب‌ و کار تازه راه انداخته ‌اید یا دارید به یک مکان تازه برای کارتان اسباب‌کشی می‌کنید، این ‌لیست لوازم اداری ضروری برای دفتر کار را در ذهن داشته باشید و مطمئن شوید که محیط کار برای رسیدن به اهداف کاری شما مناسب است.
چیدمان اتاق مدیریت نیز بسیار مهم است که به چه صورت چیده شود که هم زیبایی را به نمایش بگذارد هم کاربردی و اصولی باشد یعنی میز مدیریت در جایی قرار نداشته باشد که نور طبیعی در آن قسمت کم باشد.

اتاق مدیریت در محیط اداریطراحی داخلی اتاق مدیریت 

ویژگی های میز مدیریت

انتخاب میز مدیریت مناسب و ایده آل برای مدیران همیشه یک ضرورت بوده است چرا که باید به نوع کاربری، سلایق مدیران، اهداف دکوراسیون اداری، سبک مورد نظر آن ها، خرید مبلمان اداری مدرن، مبلمان اداری کلاسیک و مسائل این چنینی توجه ویژه نمود.
قبل از انتخاب هر نوع محصول از مبلمان اتاق مدیریت اداری پیشنهاد می کنیم سلیقه کاربرش را نیز مد نظر قرار دهید در این بحث هم سلیقه مدیریت سازمان به عنوان کاربر آن میز اداری بسیار مهم است.


فضای ادارات و سازمان ها نیز باید به دقت چینش و انتخاب شوند مانند طراحی دکوراسیون منزل چرا که ساعات زیادی را امروزه در این محیط های اداری حضور داریم و اگر فضا و محیط از لحاظ دکوراسیون و مبلمان اداری نامناسب باشد هم کارکنان زود خسته می شوند هم بازده کاری به شدت پایین می آید:

رنگ میز مدیریتی

رنگ میز مدیریت اغلب رنگ تیره است، چرا که جایگاه بالاتری را به نمایش می گذارد. البته انتخاب رنگ میز مدیریت باید به سلیقه کاربرش باشد و دیدن این که رنگ مناسب برای آن فضا چیست خود یک بحث است.

اندازه میز مدیریتی

میز مدیریت نسبت به سایر میز های اداری از جمله میز کارمندی، میز کارشناسی ابعاد بزرگتری دارد. توجه داشته باشید که ابعاد و اندازه میز مدیریت نباید کوچکتر یا بزرگتر از نسبتش با سایز و اندازه اتاق باشد چرا که زیبایی خود را به شدت از دست می دهد. ارتفاع میز مدیریت نیز باید استاندارد باشد معمولا بین 70 تا 80 سانتی متر تغییر می کند اما استاندارد این ارتفاع در 75 سانتی متر می باشد.

طرح و فرم میز مدیریت

طرح و فرمی که باید برای میز مدیریت انتخاب شود باید خارج از سادگی باشد. نقش و طراحی دقیق برای میز مدیریت زیبایی را به ارمغان می آورد حال اگر این نقش و طرح ها زیاد شوند و کار دست باشند به سبک مبلمان اداری کلاسیک بیشتر نزدیک می شوند. توجه داشته باشید که میز مدیریت کلاسیک ابعاد نسبتاً بزرگتری در مقایسه با سایر میز های مدیریت دارند.

ویژگی های صندلی مدیریت

صندلی مدیریت مورد انتخاب شما باید باشکوه و مستحکم باشد تا نمایی حرفه‌ای و خاص به اتاق کار شما ببخشد. به طور کلی کسانی که با رایانه مشغول به کارند نیاز به استراحت دارند به همین دلیل برای استراحت به صندلی تکیه می زنند در این حالت پشتی صندلی باید به سمت عقب برود برای صندلی هایی که پشت سری ندارند٬ بهترین زاویه صندلی ۱۱۰ درجه است که کمترین فشار را به کمر وارد می کند. از مهمترین ویژگی های موجود در صندلی‌ مدیریت می توان به ضخامت مضاعف پدینگ یا تشک های نشیمن و پشتی اشاره کرد که باعث می شود ضمن  ویژگی راحتی فوق ‌العاده این صندلی مدیریتی منحصربه فرد، لوکس و با ثبات دیده شود. کفی و پشتی صندلی باید از جنس مناسبی باشند و بهتر است سوراخ دار باشند تا شخص عرق نکند و رنگ صندلی مدیریتی بایستی با رنگ میز کارتان همخوانی داشته باشد و در واقع با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد از طرفی بهتر است از رنگ هایی با گیرایی و جذایت بالا برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید. عدم هماهنگی بین صندلی و محیط کارتان باعث می شود تا فضای کار شما غیر حرفه ای و بی ثبات به نظر برسد.

رنگ مناسب اتاق مدیریت

علاوه بر این باید گفت که اتاق مدیریت به عنوان یک اتاق کار نیازمند رنگی است که تمرکز فضا را حفظ کرده و چشمان شما را اذیت نکند. زمانی که در طول روز ساعات زیادی را با کامپیوتر سر و کار دارید، به دلیل نوری که از طریق مانیتور به چشم می رسد، باید از رنگی استفاده کنید که برای چشم زننده نباشد و به آن آرامش دهد. طبق گفته پژوهشگران رنگ سبز قابلیت مطالعه کردن را افزایش می دهد. می توانید از رنگ سبز برای دکوراسیون اتاق کار اداری مدیریت استفاده کنید و هر نیم ساعت یک بار چشم خود را از کامپیوتر گرفته و به رنگ سبز فضا نگاه کنید.   

طراحی اتاق مدیریتدکوراسیون داخلی اتاق مدیریت و دکور اتاق اداری

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از صفحات زیر بازدید نمایید: 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi