تفاوت پارتیشن های شیشه ای و دو جداره آلومینیومی

03 تیر ، 1399
مبلمان اداری فضا گویا

مقایسه پارتیشن شیشه ای و آلومینیومی 

حتما می دانید که پارتیشن های اداری برای تعیین فضای مشخص در هر بخش مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از مدل پارتیشن اداری جدید و کاربردی می تواند به استفاده بهینه از فضا در ادارجات کمک بسیار زیادی کند. به علاوه محیطی خصوصی و لازم برای کارمند یا کارمندان هر بخش به وجود آورد تا با احساس آرامش و امنیت بیشتری به کار خود مشغول شوند. پارتیشن های اداری در فرمت ها و شکل های بسیار متنوعی طراحی و تولید شده اند، هر کدام از این پارتیشن ها می توانند بر اساس نیازهای مصرف کننده تجاری، شخصی سازی شوند. برای مثال برخی پارتیشن دارای خطوط صاف و مستقیم هستند در حالی که برخی دیگر منحنی شکل بوده و از انحناهای ظریفی بهره می برند. علاوه بر شکل، جنس مواد سازنده پارتیشن نیز تفاوت های زیادی با یکدیگر دارد، برخی ساده و چوبی هستند و برخی دیگر شیشه ای. در این مقاله سعی داریم درباری تفاوت های پارتیشن شیشه ای و پارتیشن آلومینیومی صحبت کنیم.

پروفیل پارتیشن آلومینیومی و قطعات پارتیشن دوجداره و تک جداره

به طور کلی پارتیشن از مجموعه محورهای افقی و عمودی تشکیل شده که فضا وپانل بین این محور ها با شیشه و ام دی اف و شیشه و پرده پر می شود. به عنوان پرکننده فضای بین تیرهای عمودی به طور معمول از شیشه 10 میل سکوریت استفاده می کنند، همچنین می توان بجای شیشه از ام دی اف، طلق پلاستیک، ورق آلومینیومی هم استفاده کرد یا به صورت ترکیب از دو نوع دیواره پارتیشن استفاده کرد.
همچنین  در صورت استفاده از شیشه، بین دوجداره پارتیشن آلومینیومی می توان از پرده استفاده کرد. محورهای عمودی (پروفیل های سنگین) نقش ستون و محورهای افقی (پروفیل سبک) نقش تیر را در استراکچر پارتیشن ها بازی می کنند که هریک از این دو تیپ پروفیل انواع گوناگونی را شامل می شود. چهارچوب ها محل قرارگیری درب ها، تمام کننده ها، داکت پروفیل ها و نماساز ها مقاطع دیگری هستند که در پارتیشن های آلومینیومی مورد استفاده قرار میگیرند.

پارتیشن اداری دو جداره چیست

پارتیشن دو جداره برای جلوگیری از مزاحمت های شنیداری و دیداری استفاده میشود. به منظور ایستایی زیبایی و عایق صوتی و آکوستیک بودن این نوع پارتیشن از مدول های متفاوت استفاده میگردد. ام دی اف مورد استفاده در این نوع پارتیشن 16 میلی و تمام لبه ها با نوار پی وی سی عایق شده است. ضخامت پارتیشن دو جداره 13 سانتیمتر و ارتفاع آن به صورت کوتاه نیمه بلند و بلند همچنین تا زیر سقف قابل پیاده سازی می باشد.

تفاوت پارتیشن اداری شیشه ای و دوجداره آلومینیومیخرید پارتیشن پلاستیکی و قیمت پارتیشن طلقی  

مزایای پارتیشن دوجداره

پارتیشن دوجداره برای جلوگیری از مزاحمت های شنیداری و دیداری استفاده می شود. به منظور ایستایی، زیبایی و عایق صوتی و آکوستیک بودن این نوع پارتیشن، عمدتا در پارتیشن دوجداره استفاده از شیشه های دوجداره مات به جای پنل یو پی وی سی توصیه می شود. از مزایای پارتیشن دوجداره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای مسیر عبور کابل های برق تلفن شبکه و سایر موارد تاسیساتی پارتیشن
  • عاری از هرگونه اتصال بدنه و رسانایی برق و عدم ایجاد پارازیت و noise
  • قابلیت استفاده از شیشه ساده و سندپلاست و طلق پلی کربنات با شفافیت ۹۲% ضد ضربه و ایمن
  • منحصر به فرد نسبت به موارد مشابه در ایستایی بدون هرگونه ساپورت و اتصال به زمین پارتیشن

ضخامت پارتیشن دو جداره

ضخامت پارتیشن ۱۰ سانتیمتر عرض ۹۰ سانتی متر و ارتفاع برحسب سفارش تا ۴۲۰ سانتی متر جنس پارتیشن از mdf با ضخامت ۱۶ میلی متر با روکش ملامینه مقاوم در برابر رطوبت، سایش، خش، تغییر پذیری در طول زمان و اشعه ماورای بنفش. تمامی لبه ها با نوار PVC یا ABC با ضخامت ۲ میلیمتر پوشانده شده است. اتصالات با پیچ فلزی با گام متناسب با mdf دارای پایه و کلاژ و فاصله از زمین و ایجاد سهولت در هنگام نظافت و شستشو.
قیمت دیوار شیشه ای دوجداره یا قیمت جداکننده شیشه ای که به آن پارتیشن شیشه ای نیز گفته می شود چند است آیا قیمت دیوار شیشه ای دو جداره رنگی با قیمت دیوار شیشه ای سفید و شفاف متفاوت است. ارزان ترین قیمت دیوار شیشه ای دوجداره مربوط به کدام جنس از شیشه های دوجداره است و روش نصب و طراحی و اجرای دیوار شیشه ای دوجداره چگونه است؟ قیمت دیوار شیشه ای دوجداره یا قیمت پارتیشن شیشه ای دوجداره براساس طرح و رنگ شیشه های به کار رفته در آن متفاوت است، دیوار شیشه ای دوجداره را می توان در رنگ های دیوار شیشه ای دوجداره سفید شفاف، دیوار شیشه ای دوجداره قرمز، دیوار شیشه ای دو جداره آبی ، دیوار شیشه ای دوجداره زرد، دیوار شیشه ای دوجداره نارنجی، دیوار شیشه ای دو جداره سبز، دیوار شیشه ای دوجداره بنفش، دیوار شیشه ای دوجداره طلایی، فیروزه ای و قهوه ای یا برنز و دیوار شیشه ای دوجداره دودی و ترکیبی از همه این رنگها و یا رنگ های دیگر طراحی و اجرا نمود. ارزانترین قیمت دیوار شیشه ای دوجداره مربوط به دیوار شیشه ای شفاف یا بیرنگ است که هم نور را به خوبی از خود عبور می دهد و هم نقش یک جداکننده شیشه ای یا پارتیشن شیشه ای را به خوبی ایفا می نماید در واقع می توان گفت که ارزان ترین پارتیشن شیشه ای همان دیور شیشه ای سفید شفاف است. امروزه با کاهش فضای داخلی ساختمان ها از جمله تجاری، اداری، مسکونی نیاز به تفکیک فضاهای داخلی بیشتر از گذشته احساس می شود. در گذشته برای جداسازی این فضا ها از گچ، آجر، چوب و… استفاده می شد.
با پیشرفت های گوناگون در صنعت شیشه و افزایش مقاومت شیشه های تولیدی، طراحان و معماران از شیشه سکوریت برای جداسازی فضا ها استفاده می کنند. استفاده از شیشه سکوریت در پارتیشن ها علاوه بر ایمنی ظاهر زیبایی به فضا می بخشد. یکی از موثر ترین و زیباترین بخش های دفاتر اداری نصب پارتیشن اداری در آن می باشد. شرکت مبلمان اداری فضا گویا با داشتن چندین سال سابقه درخشان در امر پارتیشن بندی و تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری نظیر پارتیشن اداری، پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره، به عنوان یکی از بهترین ها در این صنعت مطرح است. پارتیشن فضا گویا با دارا بودن کادری مجرب و متخصص در زمینه نصب و اجرای پارتیشن در میان شرکت های پارتیشن بندی دیگر توانسته در طول سالیان مشتریان وفادار خود را حفظ نماید. این شرکت در زمینه تولید انواع پارتیشن در جنس های مختلف اعم از پارتیشن شیشه ای ارزان، پارتیشن ام دی اف (MDF)، پارتیشن آلومینیوم و شیشه ای، پارتیشن فلزی طلایی و غیره فعالیت دارد.

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای

برای نصب پارتیشن قبل از اجرا و پیاده سازی طرح نیاز هست توسط ابزای مثل دوربین و تراز لیزری محل موردنظر را علامت گذاری نمایید، سپس بعد از این مرحله ابعاد شیشه مشخص و برای ساخت تولید می شود. پروفیل های سازه با رنگ کوره ای قبل از نصب رنگ زده می شوند و در مرحله آخر سازه های استنلس استیل بعد از جوشکاری و نصب در محل توسط پولیش مخصوصی جلا داده می شوند. برای نصب پارتیشن شیشه ای فریم لس در محیط های اداری و شرکت ها تنها در قسمت های بالا و پایین پارتیشن، پروفیل آلومینیوم پارتیشن به کار می رود که بر روی دیوار شیشه ای به هیچ عنوان دیده نخواهد شد. جلوه زیبایی پارتیشین شیشه ای به دقت و تمیز کاری آن در موقع نصب بسیار موثر می باشد. این محصول از سبک های نوین و طرح های زیبایی برخوردار است. بنابراین روش های گوناگون نصب پارتیشن شیشه ای جلوه های بصری و متنوعی را برایتان فراهم می آورد. با انواع شیشه رنگی پارتیشن اداری شما می توانید فضای فلت اداری و شرکتی خود را با ترکیب بسیار شیک و خلاقانه، دکور کنید. با ترکیب زیبای آلومینیوم یا ام دی اف به همراه رنگ دلخواه شیشه رنگی مناسب با دکور شرکت و یا سلیقه شما، چیدمان فضای حرفه ای و اداری داشته باشید. زیبایی شناسی، راحتی، مدرنیته و نهایت ایمنی، خصوصیت های بارز پارتیشین به سبک شیشه ای می باشد. شیشه پارتیشن دارای همچنین با مونتاژ و دمونتاژ آسان، متحرک و تغییر پذیر می باشد.

پارتیشن شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد؟

پارتیشن شیشه ای یا پارتیشن شیشه ای فریم لس در واقع پارتیشن بدون قاب و به صورت شیشه ای است. این پارتیشن ها در دو مدل پارتیشن تک جداره و پارتیشن شیشه ای دو جداره با ضخامت شیشه ده میلی متر و سکوریت نشکن تولید می شوند. از پارتیشن های شیشه ای به دلیل قابلیت اجرای انواع سندبلاست در طرح های متنوع کاملا مات، راه مات، آرم و لوگو روی شیشه بیشتر در طراحی داخلی شرکت ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرید. 

پارتیشن چوبی اداری

پارتیشن های چوبی اداری معمولا نیمه شفاف و از ترکیب چوب و مصالحی مانند شیشه و فلز و.. می باشد. فضاهای مورد استفاده پارتیشن چوبی و شیشه ای اداری: غالبا برای بخش بندی فضاهای مختلف، تفکیک بخش های سازمان و یا غرفه سازی  مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع پارتیشن اداری مدرن

  • پارتیشن تک جداره
  • پارتیشن دوجداره

انواع پارتیشن اداری به صورت پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره با متریال مختلفی چون پارتیشن اداری شیشه ای، پارتیشن آلومینیومی، پارتیشن ام دی اف تولید می شوند. به علت تنوع در طرح، ارتفاع، نوع کاربری، ترکیب ‌بندی رنگ، متریال و ملزومات آن قیمت پارتیشن اداری متفاوت و متنوع است ولی نصب پارتیشن به خصوص انواع پارتیشن اداری شیشه ای می‌تواند مکمل مناسبی در طراحی دکوراسیون فضاهای اداری باشد. اگر به دنبال پارتیشن بندی و پارتیشن اداری ارزان هستید و در صدد یافتن ارزانترین پارتیشن برای محل کار یا منزل خود هستید باید به سمت خرید پارتیشن اداری دست دوم برای شرکت خود بروید. پارتیشن دست دوم به دلیل اینکه با متراژ مشخصی برای مکان مشخصی تهیه شده شاید انتخاب صحیحی نباشد به همین دلیل در اجرای پارتیشنی که برای فضای مورد نظر شما ساخته نشده با مشکل مواجه خواهید شد. متخصصان فضا گویا در تکمیل این مقاله برای انتخابی بهتر همراه و همقدم شما هستند.

پارتیشن اداری شیشه ایقیمت دیوار جداکننده شیشه ای و قیمت دیوار شیشه ای 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتنر ازدیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi