دفاتر اداری مدرن چگونه از حواس پرتی کارمندان جلوگیری می کند

25 اسفند ، 1398
مبلمان اداری فضا گویا

دفاتر اداری مدرن و جلوگیری از حواس پرتی کارمندان

امروزه اغلب دفاتر اداری و شرکت ها در فضاهای کوچک به فعالیت مشغول هستند و از این رو استفاده بهینه از فضاها و در کنار آن حفظ آرامش، افزایش تمرکز کارکنان و کاهش حواس پرتی کارمندان بسیار حائز اهمیت می باشد. توجه به دکوراسیون داخلی و استفاده از پارتیشن اداری به عنوان نظم دهنده و جداکننده فضا، به جزئی جدایی ناپذیر در دفاتر مدرن تبدیل شده است. بسیاری از مدیران این سوال را در ذهن دارند که چگونه در کمترین فضا، علاوه بر داشتن محیطی مدرن و دلنشین، فضایی به دور از هیاهو برای کارمندان خود فراهم کنند و  به نوعی از حواس پرتی آنها جلوگیری کنند؟ در پاسخ به این سوال سوال باید گفت که انواع پارتیشن های اداری از بهترین گزینه های پیش رو به شمار می آیند که برای کاهش سر و صدا و افزایش بازدهی کارکنان اداره توصیه می شوند.
بنابراین اگر به دنبال استفاده از پارتیشن های اداری هستید تا به هدف خود برسید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پارتیشن های اداری چیست؟

بسیاری از دفاتر اداری به منظور طراحی زیبا و مدرن محیط کار، به استفاده از پارتیشن های اداری روی می آورند که به عنوان جداسازی موقت فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرند. این پارتیشن ها از متریال مختلف به صورت تک جداره و دوجداره تولید می شوند. پارتیشن های اداری در انواع طرح، رنگ، ارتفاع و ... تولید و به بازار عرضه شده اند که علاوه بر طراحی دکوراسیون داخلی محیط های اداری، به منظور افزایش آرامش کارمندان مورد استفاده قرار می گیرند تا راندمان کارکنان در محیطی مدرن و آرام افزایش یابد؛ بنابراین اگر به دنبال جداکننده ایده آل برای دفاتر اداری هستید تا فضایی توام با آرامش را برای کارمندان فراهم نمایید، توصیه می کنیم از انواع پارتیشن های اداری استفاده کنید.

پارتیشن اداری

انواع پارتیشن در دفاتر اداری

پارتیشن های اداری به منظور افزایش بهره وری محیط کار و کاهش ارتباطات غیر ضروری و در نتیجه کاهش حواس پرتی کارمندان در دفاتر اداری مورد استفاده قرار می گیرند و به منظور ایجاد فضایی مدرن و شیک گزینه مناسبی به شمار می آیند. اگر به دنبال استفاده از پارتیشن برای کاهش سر و صدا و بهره مندی بهینه از فضاها هستید، توصیه می کنیم با توجه به نیاز خود از انواع پارتیشن اداری استفاده کنید. از انواع پارتیشن در دفاتر اداری، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارتیشن اداری شیشه ای
  • پارتیشن ام دی اف
  • پارتیشن با شیشه سکوریت
  • پارتیشن بلوک شیشه ای
  • پارتیشن متحرک
  • پارتیشن شیشه و استیل
  • پارتیشن ریلی
  • و...

پارتیشن های دوجداره

دفاتر اداری مدرن چگونه از حواس پرتی کارمندان جلوگیری می کند؟

همانطور که اشاره شد، یکی از مهمترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون داخلی در دفاتر اداری، پارتیشن بندی فضاها می باشد که می تواند سبب شیک و مدرن شدن محیط های اداری شوند. حال از پارتیشن های اداری با هدف استفاده بهینه از فضاها و کاهش حواس پرتی کارمندان استفاده می شود. در پاسخ به این سوال که چگونه می توان در دفاتر اداری مدرن از حواس پرتی کارمندان جلوگیری کرد؟ باید گفت که پارتیشن بندی در فضاهای کوچک اداری یکی از بهترین راهکارها برای افزایش تمرکز و بازدهی کارمندان به شمار می آید.

مقالات مربوط به پارتیشن های اداری که برای محیط اداری بسیار لازم هستند:

دفاتر مدرن اداری

نقش پارتیشن بندی در افزایش تمرکز و کاهش حواس پرتی کارمندان

در محیط های کوچک اداری، کارمندان در فاصله کمی از یکدیگر مشغول کار هستند و همین مسئله سبب حواس پرتی و کاهش راندمان کارکنان می شود. حال استفاده از پارتیشن های اداری علاوه بر استفاده بهینه از محیط های اداری، به دلایل زیر سبب کاهش حواس پرتی کارمندان در ساعات اداری می شود:

  • کاهش ترددهای غیر ضروری کارمندان: زمانی که از پارتیشن اداری در محیط استفاده شود، ارتباط میان کارکنان کمتر می شود و ترددهای غیر ضروری کاهش می یابد و در نتیجه حواس پرتی در هنگام کار کم می شود.
  • افزایش حریم خصوصی کارمندان: استفاده از پارتیشن دوجداره در دفاتر اداری سبب بهبود حریم خصوصی کارکنان می شود و افراد تمرکز بیشتری بر روی کار خود خواهند داشت؛ در نتیجه از حواس پرتی کارمندان جلوگیری می شود و کارایی آنها افزایش می یابد. 
  • کاهش مزاحمت: افرادی که در یک محیط کوچک مشغول فعالیت هستند و در طول ساعات کاری با یکدیگر بدون واسطه ارتباط دارند، بدون شک سبب حواس پرتی یکدیگر می شوند اما استفاده از پارتیشن در دفاتر اداری باعث می شود تا حواس افراد کمتر پرت شود و در آرامش کامل به کار خود مشغول باشند.
  • کاهش سر و صدا: وجود پارتیشن های اداری متناسب با محیط به کاهش سر و صدا کمک می کنند و باعث می شود تا کارمندان محیطی آرام را در اتاق خود تجربه کنند و در نتیجه از حواس پرتی کارمندان جلوگیری کرده و سبب افزایش بازدهی آنها می شود.

مبلمان اداری مدرن

جمع بندی

امروزه اغلب محیط های اداری در فضاهای کوچک با تعداد کارمندان زیاد مشغول فعالیت هستند و همین موضوع به یکی از مهمترین دغدغه های مدیران تبدیل شده است تا از حواس پرتی کارمندان جلوگیری کنند و در نتیجه بازدهی کاری کارکنان خود را در ساعات اداری افزایش دهند. امروزه در محیط های کاری با استفاده از پارتیشن های اداری علاوه بر طراحی دکوراسیون مدرن و شیک با کاهش ارتباطات میان کارکنان، ایجاد حریم خصوصی و کاهش سر و صدا سبب کاهش حواس پرتی کارمندان می شوند و این موضوع در افزایش بازدهی افراد تاثیر به سزایی دارد؛ بنابراین اگر به دنبال روشی به منظور کاهش سر و صدا در دفاتر اداری هستید، توصیه می کنیم از انواع پارتیشن های اداری متناسب با محیط و سلیقه خود استفاده کنید.
در این زمینه می توانید از انواع شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی فعال راهنمایی های لازم را دریافت کنید تا با انتخاب و اجرای پارتیشن مناسب، به شما در رسیدن به اهدافتان کمک شایانی کنند.

انتخاب مبلمان اداری مدرن در محل کار

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi