پارتیشن آکوستیک چیست؟

09 تیر ، 1398
مبلمان اداری فضا گویا

پارتیشن آکوستیک یکی از انواع پارتیشن های اداری است که علاوه بر محدود سازی فضا در محیط های باز، به علت طراحی ساختار و اجزای سازنده آن، عایق صدا نیز هستند که یک مزیت خاص به حساب می‌آید. امروزه در بیشتر ادارات و سازمان‌ها به دلیل ویژگی‌هایی که پارتیشن آکوستیک دارد، از این نوع پارتیشن استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که شرکت مبلمان اداری فضاگویا بهترین و با کیفیت‌ترین پارتیشن‌های آکوستیک در بازار را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم برای شما توضیح دهیم که پارتیشن آکوستیک چیست؟ و چه مزایایی دارد.

پارتیشن 

پارتیشن یا مجزا کننده یکی از اجزای اصلی در دکوراسیون اداری، دفاتر و ادارات می باشند که کاربرد این پارتیشن ها در محیط هایی که فضای باز زیادی دارند، ضروری می باشد. در واقع پارتیشن ها سیستم هایی هستند که می توانند فضا را تقسیم کنند. مانند دیوارها، شیشه ها و یا حتی پارچه ها. یکی از انواع این سیستم های مجزا کننده در محیط، پارتیشن اداری است. پارتیشن های اداری از جداره ها و پنل هایی ساخته شده اند که توانایی باز و بسته شدن و جابجایی را دارند و برای تقسیم فضاهای باز اداری به کار می روند. این نوع از پارتیشن ها می توانند در جنس های مختلفی مانند شیشه ای، چوبی و پلاستیکی و یا ترکیبی از آنها طراحی شوند. همچنین از ویژگی های دیگر این پارتیشن ها، درب دار بودن و نبودن آنها است که به منظور شخصی سازی فضا برای هر کارمند در دفاتر و ادارات و یا ایجاد یک محیط جدا با کاربری دیگر مانند یک نمازخانه کوچک در یک محیط باز به کار می روند.

پارتیشن آکوستیک

پارتیشن آکوستیک و کاربردهای آن 

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، پارتیشن ها، از وسایلی هستند که به منظور محدود سازی، شخصی سازی و تقسیم بهتر فضای باز در یک محیط به کار می روند. همینطور گفتیم که پارتیشن ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند که یکی از آنها پارتیشن آکوستیک اداری می باشد. پارتیشن های آکوستیک پارتیشن اداری هستند که کاربرد پارتیشن آکوستیک نیز مانند سایر پارتیشن ها برای محدود سازی فضای باز می باشد. اما این نوع از پارتیشن ها قابلیت دیگری نیز دارند که کارایی آن را در مقابل پارتیشن های معمولی بیشتر می نماید. با توجه به واژه آکوستیک یا Acoustic که به معنای صوت و صدا می باشد و با توجه به اینکه اغلب در فضاهای اداری، سر و صدا و رفت و آمدهای زیادی وجود دارد، استفاده از عایق های ضد صوتی برای جلوگیری از آسیب های آنها، امروزه یک ضرورت است. پارتیشن های آکوستیک با توجه به این نیاز تولید شده اند و مهمترین ویژگی که سبب تمایز آن با دیگر پارتیشن ها می باشد، عایق صوتی بودن آنها می باشد.

پارتیشن اداری آکوستیک

مزایای استفاده از پارتیشن آکوستیک در محیط اداری

از جمله مزایای استفاده از پارتیشن آکوستیک اداری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در طراحی و ساخت این نوع از پارتیشن اداری آکوستیک، از شیشه های چند جداره استفاده شده است که برای عایق کردن در برابر صدا از آن استفاده می شود.
  • این نوع پارتیشن آکوستیک اداری دارای تنوع ظاهری زیادی می باشد و در حال حاضر به صورت ترکیبی از پانل های عایق شیشه ای که روی ام دی اف قرار گرفته است، ساخته می شوند.
  • در طراحی پارتیشن آکوستیک اداری از شیشه های 4 یا 5 جداره در قسمت هایی که شیشه قرار می گیرد، پانل عایق ضد صدا و فوم های میانی استفاده شده است.
  • استفاده در محیط های اداری به خصوص برای کارمندان و مدیریت بهره وری کار را افزایش می دهد.
  • از جمله دیگر مزایای پارتیشن آکوستیک اداری می توان به افزایش تمرکز و کاهش دغدغه های افراد و کارمندان اشاره نمود.
  • عایق بودن در برابر صدای محیط با توجه به مواد بکار رفته در آن که می تواند تا 85 درصد باشد.
  • طراحی و تولید پارتیشن آکوستیک اداری در ابعاد، رنگ های مختلف و طراحی های خاص خود که باعث شده است تا با سایر پارتیشن ها از نظر ظاهر و ایجاد تفاوت در دکوراسیون داخلی، ناهماهنگی ایجاد نکند.
  • به علت طراحی زیبای این نوع پارتیشن ها، کاربرد آن رو به افزایش است.
  • قیمت تمام شده این نوع از پارتیشن های اداری که به صورت ترکیبی از ام دی اف و شیشه و یا به صورت فوم و شیشه ساخته می شود، به خاطر سهولت ساخت و خط تولید ویژه آن کمتر است.
  • عبور راحت تر نور نسبت به پنل های قدی.

لازم به ذکر است که هزینه ساخت پارتیشن های آکوستیک از نوع شیشه ای به نسبت پارتیشن آکوستیک فومی آن گرانتر است. 

پارتیشن اداری آکوستیک mdf

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi