تاثیر صندلی کارمندی مناسب در افزایش بازدهی کارمندان

01 دی ، 1397
مبلمان اداری فضا گویا

تاثیر صندلی کارمندی مناسب در افزایش بازدهی کارمندان بسیار است و صندلی از وسایلی‌ست که امروزه تقریبا یکی از نیازهای ضروری و واجب انسان ها محسوب می‌شود. در منزل، محیط کار، اتومبیل و پارک تقریبا همه جا افراد برای نشستن به صندلی نیاز دارند. بسته به نوع فضا و محیط، صندلی نیز متفاوت است و صندلی کارمندی نیز یکی از ملزومات اداری است که در محیط کار و ادارات نقش مهمی در راحتی کارکنان ایفا می‌کند. برای همین در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد تاثیر صندلی کارمندی مناسب در افزایش بازدهی کارمندان توضیح دهیم.

تاثیر صندلی کارمندی مناسب در افزایش بازدهی کارمندان

اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب

یک از موضوعاتی که اکثر کارمندان با آن درگیر هستند بیماری ها و مشکلات مربوط به ستون فقرات از قبیل کمردرد و دردهای مربوط به گردن و شانه و پشت است، همچنین انواع دیسک های مربوط به مهره های ستون فقرات که بیشترین دلیل این آسیب ها ناشی از صندلی نامناسب است که کارمندان زمان زیادی از آن استفاده می کنند و به تبع آن مشکلات محیط کار و کاهش راندمان کاری است. کارمندان شرکت مهمترین سرمایه  یک شرکت محسوب می شوند. اغلب افرادی که بیشترین زمان خود را در دفتر کار می گذرانند، کارمندان و کارکنان شرکت ها و ادارات هستند که زمان زیادی از روز را در محل کار خود می گذرانند. به همین دلیل صندلی کارمندی با کیفیت و مناسب در کاهش خستگی و افزایش بازدهی کارکنان موثر است. در بعضی شرکت ها کاهش بهره وری کارکنان و عدم پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع ها به دلیل عدم وجود یک سیستم مناسب جهت نظارت بر وضعیت کارکنان می باشد. یکی از دلایل اصلی این موضوع نبود مبلمان اداری مناسب است. یکی از این ملزومات اداری که تاثیر خیلی زیادی در سلامت جسمی کارمندان و بالطبع افزایش بهره وری آنها دارد، صندلی کارمندی راحت است.

فضای اداری

صندلی کارمندی

صندلی کارمندی یک صندلی اداری مهم و یکی از لوازمی است که باید در طراحی و ساخت آن حتما استانداردهای لازم  و نکات ایمنی  در نظر گرفته شود چون تاثیر مستقیمی با سلامتی انسانها دارد و همانطور که پیشتر ذکر کردیم اگر استانداردها رعایت نشود باعث ایجاد مشکلات و بیماری و اختلال در سلامتی جسمانی افراد می‌شود. پس صندلی کارمندی استاندارد از مهم‌ترین محصولات مبلمان اداری یک سازمان به حساب می‌آید.

رضایت کارمندان از محیط کار

نخستین موضوعی که در رضایت یک کارمند از محیط اداری وی وجود دارد. یک صندلی کارمندی راحت است. با توجه به  اینکه کارمند زمان زیادی را در اداره می گذراند و اصطلاحا پشت میز نشین است، تقریبا تمام زمانی را که در محیط کار است، روی صندلی نشسته است. اهمیت صندلی اداری راحت و متناسب با ارگونومی بدن اینجا به چشم می خورد. گزافه نیست که اگر بگوییم صندلی مناسب یکی از عوامل رضایت کارمندان از محیط کار و کارفرما است. با این توضیحات می توان به اهمیت صندلی کارمندی مناسب پی برد و با انتخاب صندلی مناسب برای افراد علاوه بر رضایت آنها کیفیت و بهره وری کار را افزایش داد.  

صندلی گیمینگ

ویژگی های صندلی کارمندی

  • یکی از نکات مهم در مورد صندلی کارمندی، جک تنظیم ارتفاع است، تا افراد بتوانند به راحتی ارتفاع صندلی را تنظیم کنند.
  • صندلی کارمندی باید چرخدار باشد، تا قابلیت چرخش و حرکت به اطراف را برای فرد فراهم کند و همچنین بر روی هر سطحی از سنگ و سرامیک گرفته تا موکت به راحتی حرکت کند.
  • پشتی صندلی کارمندی هم اهمیت زیادی در راحتی دارد. پشتی صندلی باید قابلیت تنظیم داشته باشد تا کارمند بتواند زاویه مناسب برای تکیه دادن را تنظیم کند و همچنین پشتی صندلی قابلیت قفل کنندگی داشته باشد تا شرایط صندلی ثابت بماند.
  • وجود دسته های صندلی نیز اهمیت دارد و می بایست قابلیت تنظیم داشته باشد تا فرد بتواند ارتفاع مناسبی برای جای دست خود را تنظیم کند.
  • جنس صندلی کارمندی نیز اهمیت دارد و آن از این جهت است که روکش های چرمی و پلاستیکی موجب عرق کردن فرد به دلیل نشستن طولانی مدت روی صندلی می شود و بهتر است جنس صندلی کارمندی پارچه ای باشد.
  • صندلی باید طراحی متناسب با ارگونومی بدن داشته باشد، تا با نشستن طولانی مدت موجب دردهای ستون فقرات برای کارمندان نشود.
  • نشیمنگاه صندلی نیز باید راحتی مناسب را داشته باشد و طراحی آن به شیوه ای باشد که کمترین فشار را به ستون فقرات وارد نماید.
  • رنگ صندلی کارمندی نیز اهمیت دارد و اهمیت آن از آن جهت است که باب سلیقه کارمندان و هماهنگ با محیط باشد. اما باز هم کیفیت و یک صندلی استاندارد در اولویت قرار دارد. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi