راهنمای خرید کتابخانه اداری

24 آذر ، 1397
مبلمان اداری فضا گویا

کتابخانه اداری یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز در ادارات و سازمان‌هاست که باعث شده در صدر لیست لوازم اداری قرار گیرد و در کنار نظم به کار، به محل کار هم زیبایی بخشد. عدم وجود کتابخانه اداری باعث ایجاد آشفتگی و بی نظمی در محیط اداری می‌گردد و نبودن آن کاملا و به وضوح احساس می‌شود. بی نظمی، به هیچ عنوان وجهه مناسبی برای مراکز اداری نخواهد داشت و به همین منظور، در این مقاله یک راهنمای خرید کتابخانه اداری آماده کردیم و به کاربردهای این تجهیزات اشاره خواهیم کرد.

 کتابخانه اداری

دلایل ضرورت استفاده از کتابخانه اداری

استفاده از کتابخانه اداری در سازمان‌ها بسیار ضروری‌ست و این ضرورت دلایل بسیاری دارد. خیلی از بخش‌های شرکت‌ها کارشنان با پرونده‌ها و بایگانی آن‌هاست و وجود یک کتابخانه اداری حالا هر مدلی که باشد می‌تواند به کار کارمندان نظم و سرعیت زیادی دهد. همچنین مدیران ادارات همیشه یک کتابخانه اداری مدیریتی در اتاق مدیریت قرار می‌دهند تا هم زیبایی و هم نظم را در کارشان داشته باشند. پس مهم‌ترین ضرورت‌های استفاده از انواع مدل کتابخانه اداری نظم و زیبایی بخشیدن به کار و محل کار است که به افزایش راندمان کاری کارمندان نیز کمک می‌کند. در ادامه در مورد تاثیرات دیگر کتابخانه اداری توضیح خواهیم داد.

ممانعت از اتلاف زمان و مکان با کتابخانه اداری

مراجعه به ادارات مختلف، به دلیل اتلاف زیاد وقت، گاه حالت اکراه و بی میلی را برای ارباب رجوع ایجاد می نماید. زیرا اغلب اوقات، تعداد ارباب رجوع ها زیاد هستند و پرونده های زیادی می بایست بررسی شوند. استفاده از یک کتابخانه اداری، می تواند محل مناسبی برای قرار دادن پرونده های مختلف اداری باشد. چیدمان پرونده ها در کتابخانه اداری، مانع از اتلاف وقت کارمندان اداره و ارباب رجوع می شود. زیرا هر پرونده، در قسمت مخصوص خود، قرار می گیرد و دسترسی به آن آسان می شود. از طرفی کتابخانه اداری می تواند از فضاهای اضافی و بدون مصرف مکان نیز جلوگیری کند. عموما فضاهای اداری، خیلی وسیع نیستند، بنابراین باید به نحوی از فضا استفاده کرد که هم رفاه مراجعه کنندگان در نظر گرفته شود و هم شرایط مناسبی برای کارمندان ایجاد شود. به کارگیری کتابخانه اداری مدرن بدون این که فضای زیادی را در بر بگیرد، گزینه مناسبی برای این منظور است.

کتابخانه اداری

سامان بخشیدن به میز کار و فضای کلی اتاق به کمک کتابخانه اداری

کتابخانه اداری، با طراحی خاص خود، می تواند علاوه بر پرونده ها وسایل دیگر میز کار را نیز در خود جای دهد. به این ترتیب، کارمندان میز شلوغ و گاها بی نظم خود را با جای گذاری وسایل در کتابخانه اداری، نظم و ترتیب می دهند. میز اداری نامنظم، بازتاب نامطلوبی در بین مراجعه کنندگان خواهد داشت. به ویژه زمانی که قرار است به جلب توجه مشتری و نهایتا جذب آنها پرداخت. وقتی میز کار، خلوت می شود، تاثیر زیادی در فضای اتاق کار نیز می گذارد. به ویژه اگر اتاق، کوچک باشد آشفتگی در میز کار، دقیقا آشفتگی در کل اتاق را منعکس می کند.

کتابخانه اداری

کتابخانه اداری، یکی از تجهیزات دکوراسیون اداری

علاوه بر آن چه در مورد کارایی کتابخانه اداری گفته شد، باید آن را یکی از اجزای دکوراسیون اداری دانست. قرار دادن وسایل تزئینی و وسایل اداری دیگر در کنار انواع کتابخانه مثل کتابخانه چوبی اداری، می تواند جلوه زیبایی را ایجاد نماید. از طرفی با انتخاب رنگ و طرحی سازگار از کتابخانه با مبلمان اداری، می توان دکور اتاق کار را به زیباترین شکل ممکن، طراحی نمود. البته کتابخانه اداری، از لوازمی است که در دکوراسیون منزل نیز کارایی بالایی دارد. بنابراین با کمی سلیقه و چیدمان درست وسایل در آن، یک دکور زیبا ایجاد می شود که هم جلب رضایت ارباب رجوع و مراجعه کنندگان را به دنبال خواهد داشت و هم رضایت کارمندان از داشتن اتاق کاری زیبا. ضمن این که در یک محیط اداری با فضای زیبا و منظم، قدرت تمرکز آنها افزایش می یابد و بهتر می توانند در شرایطی که آمار مراجعه کنندگان بالا است، به کار آنها رسیدگی کنند.

کتابخانه اداری

تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم کتابخانه اداری بر افزایش راندمان کار کارمندان

در پایان به عنوان یک نتیجه گیری کلی باید گفت که کتابخانه اداری می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر راندمان و بازدهی کارمندان تاثیرگذار باشد. چرا که با ممانعت از اتلاف وقت، انجام امور را سرعت می دهد و در مدت زمان کم می توانند به درخواست تعداد بیشتری از مراجعه کنندگان جواب دهند. از طرفی همان طور که اشاره شد، نظم در محیط می تواند، عاملی در افزایش تمرکز شود. بدین ترتیب، راندمان کار کارمندان اداره افزایش می یابد، ضمن این که میزان خستگی و کلافگی ناشی از جستجو های متعدد برای یک وسیله یا پرونده خاص نیز کاهش پیدا می کند. هر یک از موارد بالا می تواند در افزایش راندمان کاری و بهینه بودن آن دخالت داشته باشد. این را هم بگوییم که شرکت فضاگویا بهترین قیمت کتابخانه اداری را در انواع مختلف ارائه می‌دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi