با جنس پارتیشن اداری بیش تر آشنا شوید

03 شهریور ، 1397
مبلمان اداری فضا گویا

شرکت فضاگویا با استفاده از بهترین طراحان و کارشناسان فنی خود توانسته است به یکی از برندهای قوی در امر طراحی و ساخت پارتیشن اداری نائل شود. تجربه ما و استفاده از افراد کارآزموده ما را در انجام این امر یاری کرده است و خوشبختانه امروز می توانیم در تولید انواع محصولات اداری اعم از پارتیشن های اداری موفق باشیم. به همین سبب در این مقاله نیز قصد داریم تا کمی شما را با انواع پارتیشن های اداری آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

جنس پارتیشن های اداری

پارتیشن های اداری که نقش جداسازی فضای اداری را بر عهده دارند، از انواع مختلفی ساخته شده اند. برخی از آن ها یک جداره و برخی دیگر دوجداره هستند که هر یک مزایای خاص خود را دارد. اما ما در این جا می خواهیم تمرکز خود را روی انواع پارتیشن به لحاظ جنس قرار دهیم. معمولاً سه ماده اولیه برای ساخت انواع پارتیشن اداری به کار برده می شوند. این سه ماده شامل شیشه، چوب mdf و آلومینیوم می باشد. در مراکز اداری و رسمی معمولاً از پارتیشن های چوبی استفاده می شود. حتی می توان از ترکیب پارتیشن ها نیز در مکان های مختلف استفاده کرد که در حال حاضر نیز این اتفاق می افتد. اما در برخی مکان اداری هم از پارتیشن های شیشه ای و آلومینیومی به فراخور کاربردشان استفاده می شود. اما در ادامه درباره هر یک بیش تر صحبت خواهیم کرد. شما پس از مطالعه این مقاله می توانید از مشاوره های شرکت فضاگویا نیز استفاده نموده و نسبت به سفارش پارتیشن اداری مورد نظر خود اقدام کنید.

پارتیشن اداری شیشه ای

شیشه یکی از انواع مواد اولیه در ساخت پارتیشن های اداری است که معمولاً در مکان های لوکس و با دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. در این گونه مکان ها معمولاً این که بخش های مختلف اداره نسبت به هم دید داشته باشند، چندان مهم نیست و زیبایی بیش تر ملاک قرار می گیرد. البته موارد دیگری نیز هستند که برای افرادی که به پارتیشن شیشه ای علاقه مند می باشند، مهم است. برای مثال در مکان هایی که نور مناسبی وجود ندارد. بسیاری از افراد برای نورگیری بهتر از پارتیشن اداری شیشه ای استفاده می کنند. معمولاً در محل کار اگر نور مناسب نباشد، انسان دچار کسلی و بی حوصلگی می شود، اما پارتیشن اداری با فراهم آوری نور مناسب برای محیط این مشکل را رفع کرده و حس سرزندگی و پویایی را به محیط می بخشد.

پارتیشن اداری شیشه ای 

پارتیشن اداری mdf

اما معمول ترین نوع پارتیشن اداری که عموماً در بیش تر اداره جات دولتی مورد استفاده قرار می گیرد، پارتیشن چوبی با mdf می باشد. البته این نوع پارتیشن هم زیبایی و شیک بودن خاصی دارد و مورد پسند بسیاری از افراد می باشد. مهم ترین دلیل ترجیح پارتیشن اداری mdf به پارتیشن شیشه ای، جلوگیری از وجود دید باز و ایجاد یک حریم شخصی برای افراد و کارمندان می باشد. البته اگر بخواهید از پارتیشن mdf استفاده کنید، باید برای نورپردازی محیط نیز فکر اساسی بکنید.Mdf رنگ های متفاوتی دارد و این خود یک مزیت بزرگ محسوب شده و شما می توانید مطابق با دکوراسیون شرکت و سلیقه خودتان از mdf هایی با رنگ های مورد نظر خود استفاده نمایید.

پارتیشن اداری ام دی اف


پارتیشن اداری آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی نیز از دیگر انواع پارتیشن اداری است که در برخی مراکز مورد استفاده قرار می گیرد. در این گونه پارتیشن معمولاً چهارچوب ها و دیواره ها به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده و دوام بسیار بالایی دارد و البته تخریب یا صدمه به آن نیز به سختی اتفاق می افتد. البته از لحاظ ترکیب رنگ و زیبایی کمی محدودتر از شیشه و چوب می باشد. اما به خودی خود مزایایی نیز دارد که بنا به نظر خود می توانید از این محصول در شرکتتان استفاده نمایید.

پارتیشن اداری آلومینیومی


پارتیشن اداری ترکیبی

نوع دیگری از پارتیشن های اداری، پارتیشن ترکیبی می باشد. همان طور که از نام این نوع پارتیشن بر می آید، منظور ما به کارگیری از چند نوع پارتیشن مختلف می باشد. برای مثال شما می توانید از ترکیب چوب و شیشه استفاده نمایید و علاوه بر ایجاد حس زیبایی، باعث نورگیری بیش تر محیط شوید. البته ترکیب های دیگری نیز وجود دارد. مثلاً می توانید از ترکیب سه نوع ماده اولیه یعنی چوب، آلومینیوم و شیشه استفاده کنید. البته این را باید در نظر داشته باشید که به کارگیری هر ماده باید بنا به نیاز باشد و از استفاده بی معنی خودداری شود. معمولاً کار ترکیبی می تواند مفید باشد و زیبایی را به شما هدیه کند.

پارتیشن اداری ترکیبی 

چه عواملی در قیمت پارتیشن اداری تأثیرگذارند؟

معیارهای زیادی برای قیمت گذاری پارتیشن اداری ملاک هستند و در قیمت آن می توانند مؤثر باشند. برای مثال این که ابعاد محل کارتان چقدر است یا می خواهید پارتیشن اداری تان از چه جنسی ساخته شود، می توانند معیارهای خوبی برای تعیین قیمت باشند. اگر می خواهید جنس پارتیشن اداری شما از چوب باشد، این که می خواهید از چه نوع چوبی استفاده نمایید هم می تواند در قیمت تمام شده پارتیشن اداری مؤثر باشد. تک جداره یا دو جداره بودن پارتیشن از دیگر عواملی هستند که می توانند تأثیر مستقیمی بر روی هزینه پارتیشن بندی اداره تان داشته باشند و در هنگام سفارش پارتیشن اداری باید به این موضوع دقت نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfBTsEgAAAAAEvlpP4Oay2SEtjUl7CEqpLtX4Hi